Inlägg från: Missoctober88 |Visa alla inlägg
  • Missoctober88

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-05-29 16:58:23 följande:
    Fy vad elakt sagt!!!! Har hon en förklaring till varför hon kunde säga något sådant?? Det är ju så sjukt korkat gjort!! Man blir ju arg!!
    Nej men jag misstänker att hon är avundsjuk. Hon vill själv ha barn men det vill inte hennes sambo. Ja väldigt elakt :(
  • Missoctober88
    APEW skrev 2011-05-30 12:17:12 följande:
    Rent statistiskt så borde åtminstone en av oss vänta tvillingar, då ca. var 70:e födsel är tvillingfödsel.

Jag paxar helst inte den platsen =)
    Min kille har tvillingar i sin släkt.. kommer få en chock om de ser två bebisar på UL:et sen.
  • Missoctober88
    twistedtofit skrev 2011-05-30 22:21:56 följande:
    Imorn ska jag testa lergigan comp, håll tummarna! Är det bara jag som går runt som en zombie av postafen? Jag har köpt Sea band med som kommer i dagarna!
    Jag vart bara trött i början av postafen nu så är jag lite seg bara.
  • Missoctober88

Jag har typ inga gravidsymtom alls förutom spänd svullen magen och ibland så sticker det i brösten. Kanske borde ringa bm och fråga om det här?

• Missoctober88

Känner mig så uppblåst så jag vill kräkas. 9 fulla veckor idag :)

• Missoctober88
    Snösport skrev 2011-06-01 09:18:49 följande:
    Många trådar om gravid i jan 2012 så var det här jag var?? håller mej här nu :
    Jag är lite äldre..kämpat för att få barn länge men nu fick jag mitt första + helt utan hjälp (utom av sambon förståss asg!!)   BF den 27 enligt FL men 5+2 enligt min gynekolog.  VUL den 13 juni längtar.

Jag har inga symptom (förstoppad!!) så måste tro och övertala mej om att det kan vara så här också

Jag har lite svajjande TSH-sköldkörtelvärde och går på Levaxin...någon annan?   Känner nu att det troligtvis svajjat upp så hoppas jag klarar oss från tristheter som även andra fått här i tråden...vägrar ta ordet i min mun men beklagar alla och tänk på att kolla TSH för det kan ju vara en orsak...det ska ligga under 3,0 helst under 2,5 för att bli och behålla graviditet i början under 3,0 under graviditeten.  Gamla regler för värden upp till 4,6 gäller inte även om vissa läkare säger det men det ändrades för ca 5 år sedan.  
    Vad är THS?
  • Missoctober88
    curiosa skrev 2011-06-01 17:45:46 följande:
    Hahaha ni menar väl inte på allvar att ni fryser påläggs skinka mm innan ni äter det?
    Funderar på om man kan äta pizza etc????

Läste även här på fl på ett annat forum att det var nån som fråga om man fick dricka Loka Guava och äta Marabou mint....HJÄLP!

Varför skall många gravida vara så hysteriska?
    Guava sägs enligt en gammal regel kunna framkalla missfall.. Tror inte jag på :)
  • Missoctober88

Inte förrän i vecka tio så började det göra väldigt ont i brösten.. Känns som någon sticker en kniv i de ibland :S För mig så går tiden väldigt fort för jag har en trotsig dotter på 2 år att leka med.

Igår när vi var på dagis så hade någon hällt vatten precis vid entren och då sa jag till henne att någon hade kissat där. Vi gick in och hämtade hennes grejjer och sedan gick vi ut igen och där stötte på vi en lärare och så sa min dotter -  Mamma har kissat där och pekade på den blöta fläcken.  Det var så roligt hahaha :) Både jag och läraren skrattade.

• Missoctober88

Jag har ätit hur onyttigt som helst och gått ner 3 kg, och alla grav symtom är borta. Borde jag oroa mig? Vecka 10+0 imorgon.

• Missoctober88
    Butikslager skrev 2011-06-07 08:24:24 följande:
    Vid vecka 10 brukar de så kallade spökveckorna börja. Alltså man börjar må bättre, illamåendet släpper och andra symptom lugnar ner sig. Det är helt normalt.
    Vad skönt att höra :) jag klarar mig utan postafen nu så det känns bra. När jag väntade min dotter så slutade aldrig illamåendet så den här gången tror jag det är en pojke i magen.
Svar på tråden Januaribebis 2012