Inlägg från: Dontbeshy |Visa alla inlägg
  • Dontbeshy

Januaribebis 2012

Hejsan alla.

Ser att jag missat den här tråden..
    Tänkte hoppa in här och hålla er sällskap.. =)

Jag är väntar nu barn nummer tre. Och den här resan får jag dock göra själv. Eller ja i sällskap av mina barn, min mor och mina kära vänner. Så det kommer bli en liten utmaning men jag känner att jag valt rätt. 

Jag började misstänka bebis när jag  förra veckan fick större ömmande bröst, var väldigt trött, pissade alldeles för mycket och måde illa, men som vanligt tänker man väl ne då jag bara inbillar mig. Polletten trillade väl ner ordentligt när jag i Onsdags (12 dagar sen) mådde så illa att jag kräktes. Så testet behövde inte länge på sig svaret kom direkt.

Så nu har man en spännande tid framför sig.

• Dontbeshy
    Frökenolson skrev 2011-06-16 16:27:48 följande:
    Grattis!!
    Tack så mycket. =)
  • Dontbeshy
    Sapato skrev 2011-06-16 14:56:41 följande:
    Jag fick häromdagen världens sug efter Schnitzel, klyftpotatis och kapris.
    Åt det och gud så gott det var
    Det var vad jag hade dille på när jag väntade dottern.. Med en avvikelse jag ville ha gröna bananer till..  Nu börjar suget komma tillbaka.. fattar inte..

Bara jag slipper att dräggla över rå köttfärs som sist svårt att hålla sig ifrån det  när det luktar godis.
  • Dontbeshy
    Sapato skrev 2011-06-16 17:22:01 följande:
    Dontbeshy: haha, gröna bananer
    Ja då var det inte den konstigaste combon jag haft. Med dottern var det piggelin doppas i american dipp (pulvret blandat med gräddfilen) helt sjukt men jag tycker ännu inte att det är något fel med det..
  • Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-06-16 17:57:06 följande:
    Måste bara säga det att vad glad jag är att det är jordgubbssäsong nu när illamåendet hälsar på med jämna mellanrum om dagarna:)

Men en annan sak. Är det normalt att ömmandet i brösten kan bli mindre ibland? Känner inget nu på eftermiddagen längre:(
    Jo då jag är inte lika öm nu som i början..
  • Dontbeshy
    shadowstorm skrev 2011-06-16 17:21:08 följande:
    Ja då behöver man inte må dåligt över jobbet längre iaf....fick sparken idag....men känner väl att det var lika bra, mår ju piss när jag går dit och hatar kvinnan jag jobbar åt (personlig ass).  Enda är ju pengarna nu då men aja vad gör man...
    Det går bra, sök ny plats hos nån annan så kommer det att lösa sig. Håller tummarna!
  • Dontbeshy
    shadowstorm skrev 2011-06-16 18:34:27 följande:
    Ja då annars får jag väl gå hemma och tycka synd om mig själv haha...nä njuta av sommaren. Och kanske läsa nå kurser under hösten..Vi ser väl.
    Haha ja där sa du något själv är jag sjuksriven till i början av augusti men blir det här en liknande graviditet som med mina andra snuttar så kommer jag ha svårt att gå och då kan jag inte jobba så då blir det kanske till att bli sjukskriven längre eller försöka plugga.. Hmm ja jag får kanske prova med det =)
  • Dontbeshy
    Stellan skrev 2011-06-16 19:18:26 följande:
    Sådärja. Nu har humöret ballat ur och idag kom första gråtattacken. Suck, det är fasen inte lätt att vara gravid. I morgon är det vul och jag är så nervös, hoppas att allt ser bra ut.....
    Haha det här är första dagen som jag inte gråtit än... I tisdags så saknade jag barnen så mycket så låg väl och grät mig till söms och igår så vart jag dumpad så ja där finns ju förklaringen till den.

Men nu är man mest kall och tom inombords om man inte räknar min översvallande kärlek för mina barn och den lill* som växer i min magge..
  • Dontbeshy
    shadowstorm skrev 2011-06-16 19:51:43 följande:
    Så då gissar jag att du också får en släng av fattigdomens dagar hehe ;P Du har blivit sjukskriven nu för att du är gravid eller av andra anledningar?

Ja för mig blir det nån rolig praktik eller skola, ser faktiskt framemot att göra nåt jag kan vilja göra.
    Jo då den slog till för två år sen då jag var gravid sist och fick sparken så ekonomin fick sig en turn.
    Men man har ju lärt sig alla tips och trix för att leva som en kung ändå.. Utan att lägga ner enormt mycket pengar.. =)

Jag gick in i väggen för ca 3 månader sen och börjar äntligen att landa från det och så blir man gravid men hey det gör mig faktiskt mycket gladare och jag ser en del hopp..

Men som ensam mamma till redan två barn (delad vårdnad) har man nu lärt sig att hantera ekonomin på ett annat sätt och börjar komma på fötter med en hel del över. Så bäbisen är så välkommen. Älskar tottis redan.. =)
  • Dontbeshy
    Stellan skrev 2011-06-16 20:10:24 följande:
    Ojoj, dumpad låter inte roligt alls. Hoppas du har stöd i vardagen, det behövs vid separationer!
    Nja jag är den där som lider i ensamhet men jag är väldigt bra på att pladdra av mig. Men jag har faktiskt kontaktat min psykolog och ska sen även få en kurator via BM som extra stöd. Tyckte att det var bäst att ge upp sin stolthet och söka hjälp som man faktiskt är värd.!
Svar på tråden Januaribebis 2012