Inlägg från: Dontbeshy |Visa alla inlägg
  • Dontbeshy

Januaribebis 2012

Ja just jä**ar vitaminer är något man ska pilla i sig..
    Jag kan tänka mig att jag har järnbrist då jag har dille på broccoli och blodigt grillat kött.. =)
    Mmmm Mmmm börjar nästan dräggla..

Jag får kolla om jag har gilltiga vitaminer kvar än eller om jag måste köpa nya..

Nu ska jag hoppa isäng då jag är sjukt trött och idag inte fått sova middag då barnen tycker att dom är för strora för att sova middag Ja tjena säger mamma när hon ser dom gäspa.. Hahaha.

Dröm sött alla och lämna oron på hyllan molvärkar kommer att finnas till och från hela tiden bara det att man blir så van, så länge dom inte gör ont så är det absolut inget att oroa sig för.. Man kan inte förhindra något ändå för än man vet att det är något på gång.

Slappna av med en kopp te och lite macka och lägg er sen i sängen och vila det är det bästa man kan göra själv. =)

• Dontbeshy
    Västeråsmamman skrev 2011-06-17 08:23:53 följande:
    Lägesrapport,
    Är inskriven på sjukhuset på grund av två stora blodproppar i vänster ben. Kan inte gå fn. De är oroliga att propparna ska vandra vidare och därför behåller de mig här.
    Deras teori är att det beror på graviditeten men att pyret är opåverkad. Inte kul alls men vad ska man göra? Nu ska jag få sprutor i 6 mån för att förebygga nya proppar.
    Gu va jobbigt.! Hoppas att du får komma hem snart och att ni alla mår bra.
  • Dontbeshy
    Sessan4 skrev 2011-06-17 09:26:50 följande:
    Har fått lite blodiga flytningar så jag är skitorolig idag.. bläää
    Stackare.. Håller tummarna för att det inte ska vara mer än en normal blödning som man kan ha varje månad ändå.. Vissa får ju en blödning från livmodertappen varje månad som om dom skulle ha mens även om dom är gravida.  Kolla med BM om du är orolig.
  • Dontbeshy

Själv vart jag täpt i näsan när jag väntade min dotter för fem år sen och tyvärr så är det ett fenomen som satt kvar i många år. Och nu har det kommit tillbaka.. Jag är måttligt road..

• Dontbeshy
    shadowstorm skrev 2011-06-17 19:53:44 följande:
    försökt med lite blöj-fri träning idag och lill gubben var duktig men vi hann inte till toan så han kissa i kalsongerna sedan halka han i kisset gissa om jag hade en ledsen son  nu ikväll :)

Nu har jag börja få mage, eller nu och nu har haft nån vecka redan men nu börjar den blir rundare och rundare...Märker det går myycket fortare med denna än med första då fick jag mage i vecka 16 kanske.

Och nu när jag slipper gå på ett jobb som får mitt psyke att må såååå dåligt så känner jag mig också mycket mindre trött och utkörd!!! Pengar är inte allt, får stå ut nu i sommar med det jag får från a-kassan, plus sambons heltidslön. Sen i höst blir det studier :) Nåt bra ur allt dåligt jag kommer slå slag i saken att börja studera på högskola så jag slipper vara folks slav!!! :)

Hoppas ni som mår illa också haft en riktigt bra dag och att det snart börjar släppa för er.
    Här har vi en till som jobbar med pott träning.. Lillgrabben är faktiskt väldigt duktig, vi började för 3 veckor sen och redan då behövde man inte påpeka att han skulle gå på pottan utan han sprang gladeligen på pottan stup i kverten.

Illamåendet och jag har slagits om vem som ska vinna.. än så länge har jag klarat av att hålla kräkan tillbaka..

Jag fattar inte att dom ska haka upp sig på vikt hela tiden..
    Jag kan förstå när dom säger till par som har svårt att bli gravida och som råkar ha en del övervik att det kan vara bra att försöka gå ner..

Men när man är gravid så tycker jag att det är en hel del måsten och icke nicken ändå så varför inte bara låta vikten vara då??? Jag ser det som enda gången man verkligen kan goffa och vräka i sig saker man tycker om utan att folk kan kalla än fet..

Själv är jag en smal sticka på 47-50 panner i vanliga fall och 168cm och får dock höra att man ser ut att äta för lite.. medan man ibland äter mer än grabbarna.. Hahah.. ja nu lägger man på sig en del så nu kan dom inte klaga
  • Dontbeshy
    LillaEko skrev 2011-06-17 21:09:56 följande:
    Någon som börjat med knipövningar och sådant än? Hittade "vänta barn" boken man får av bm i min byrålåda vid sängen nu ikväll så var tvungen och bläddra lite i den igen.
    Kom då på att bm påminde om den träningen när jag var på inskrivning den 1/6
    Hmm ja jo sen fösta så övar man dom till och från, det är ju priset man får betala när man föder vaginalt. Men jag skulle inte ändra på det..
    Kan ju rekomendera att skaffa vikter efter förlossningen.. =)
  • Dontbeshy
    Cvb skrev 2011-06-17 21:26:59 följande:
    Ingen här som har eller fick ont i ischias (eller va de nu är för nerv) under graviditet ?
    Jag har så ont ibland att man får rulla ur sängen raklång och sedan på ett konstigt vis ta sig upp stående. =/ :p
    Tips på hur det kan bli bättre ?! Det skulle glädja mig !
    Jag körde fog/höft bälte, TENS och kryckor.. Kan bara säga att TENS är gudsuppfinning till töserna om man inte räknar med EDA..

Jag kommer säkerligen få lika illa denna gången som med dom andra två. vid v. 12 var jag sjukskriven och det varade ända till förlossningen så jag får ev. förlänga den jag redan har men då för en annan anledning. Blää Då hinner man vara borta från jobbet i över ett år och sen påbörja mamma ledigheten.. Jisses säger jag bara..
    shadowstorm skrev 2011-06-17 21:31:33 följande:
    Sonen min vill inte gå på pottan men mera okej att sätta sig på toaletten så vi ser väl eftersom han verkligen inte nöjd med blöta kläder ;)

Hehe ja låt inte kräkan vinna ;)

Och detta med vikten går ta tag i efter man fått barnet :) Jag gick upp 8 kg med min son och gick ner 11 kg på 2 veckor efter han var född. Jag tänker fortrsätta tänka på vad jag äter även under denna graviditet och vara ute och ta promenader. Mycket för min far har diabetes så jag ska inte gå upp mycket för risken finns då...dock sist var det inte ens nära eftersom jag var tvungen ta sånt där test som smakar RÖVPISS :P
    Carolaj83 skrev 2011-06-17 20:54:46 följande:
    shadowstorm-stackarn, skönt att ha de gjort innan bebisen kommer...o skönt att du känner så ang ditt gamla jobb, pengar är absolut inte allt
    Tack. Ja ibland behöver man nåt som händer för att man ska få fart på livet :)

Och joo jag ska kämpa med få sonen blöjfri tills denna kommer :)
    Jag gick upp från 47 till 70 när jag  väntade dottern och 3 månader senare var jag lika platt och viktlös igen och med sonen var det likadant.. så ja nu är det bara att hoppas det går lika lätt ;) Man börjar ju närma sig 30 och då säger dom att det ska va svårare..

Guuu jag har äntligen stillat mitt pizza sug och kan säga att det var den godaste jag ätit.. Nu pillar jag i mig chees cruncherz så jag kan garantera att jag kommer mååå skit innan jag är klar.
  • Dontbeshy
    Cvb skrev 2011-06-17 23:24:09 följande:
    Se där, skönt att du vet vad som sätter igång smärtan så du kan tänka efter.
    Jag får ont när jag har legat en längre stund och när jag har suttit i ca 10 minuter. Värst är när jag har legat, då är det att bita ihop och på nått vis kämpa sig upp. När jag har suttit så känns det men man klarar av det utan att bita ihop. Har inte märkt av när jag bär något tungt/belastar fel, och inte om jag sitter eller ligger på ett visst sett heller. Slutar väl med att man får stå och sova.. :p
    Dontbeshy skrev 2011-06-17 22:25:58 följande:
    Jag körde fog/höft bälte, TENS och kryckor.. Kan bara säga att TENS är gudsuppfinning till töserna om man inte räknar med EDA..

Jag kommer säkerligen få lika illa denna gången som med dom andra två. vid v. 12 var jag sjukskriven och det varade ända till förlossningen så jag får ev. förlänga den jag redan har men då för en annan anledning. Blää Då hinner man vara borta från jobbet i över ett år och sen påbörja mamma ledigheten.. Jisses säger jag bara..
    Ja, TENS har jag hört gott om ! Min brukare har TENS mot sina stela muskler och bara där ser man sån stor skillnad efter 5 minuter ! Jag ska kolla efter en sån och hoppas att jag får hyra eller köpa för en billig peng.
    Men fyfan ! Stackare :s Jisses kan man verkligen säga..
    Förstår inte vad som egentligen orsakar smärtan ? Är det en nerv som hamnar i någon form av kläm eller vad är det ?
    Nej usch, hoppas verkligen att det går över inom några veckor !
    Nja på mig är det höfterna som öppnar sig för mycket så fogarna får för stora luckor och på så sätt ger ett enormt obehag när dom går ihop under rörelse
    Foglossning kallas det.. lite värre än ichias.. Kan tänka mig att det är det du har.. ichias ska vara obehagligt men man ska väl fortfarande vara kapabel att gå utan hjälpmedel dock med ilningar eller vad man ska kalla det..
Svar på tråden Januaribebis 2012