Inlägg från: Dontbeshy |Visa alla inlägg
  • Dontbeshy

Januaribebis 2012

Ojoj ser nu att det är flera som sitter i den sitsen.. Gu va jobbigt för er.. Hoppas att ni får hjälp snart så att ni alla kan vara lugna och få veta hur det ligger till. Och om det visar sig att ni får ett tråkigt svar så hoppas jag att ni kommer snart tillbaka.. Sii: Ja jo foglossningarna var inte direkt som en dans på rosor. Men man kan leva med det så länge man får låna en TENS och tanken på att man får ju faktiskt något underbart i slutet av det hela.. Här har man inte direkt dom roligaste morgnarna.. Illamåendet börjar bli lite lättare, men starka lukter och matos gör att jag mår riktigt kyvens. men fyyyy så sjukt trött jag är... det känns så hemskt att mina små änglar ska komma med vatten och macka för att jag ska komma på fötter och fixa frukost... nog för att dom tycker det är kul att passa upp på mamma men ändå.. hur mår ni andra?

• Dontbeshy

Hejsan mammor och magar.

Här är dagens craving sill & sushi..
    Jag må va i vecka 9 men magen har verkligen dragit iväg. Skyller det på mina två monster här hemma..

Idag slog det mig på riktigt.. Plusset på stickan var tydligen inte nog för att få mig att inse att jag skulle bli mamma igen. Men när jag idag drog på mig linnet och konstaterade att jag inte längre kommer kunna döja att jag är gravid slog det mig. Något växer där inne.... Och då kom lyckoruset.

Även om pappan inte är med i bilden kunde jag inte vara lyckligare.. =)

Dock så tjorvar mina fogar redan och gör så förbenat ont, tacka fan att man har vissa pauser när man slipper smärtan. typ när man däckar i sängen efter allt man gjort under dagen.

Hur känns det för er andra, magarna växer och frodas hoppas jag.
    Cravings? Krämpor?

• Dontbeshy

Bara matallergier här så inget värre än vanligt.

• Dontbeshy
    zatori skrev 2011-07-03 15:42:50 följande:
    Imorgon ska jag på läkarbesök på min MVC. Någon som vet vad man gör då egentligen? Blodtryck och så kollar jag ju hos BM, och de vanliga proverna som man kollar regelbundet har jag tagit och svaren på de skulle också komma till min BM om jag förstod det rätt. Så vad gör man på läkarbesöket egentligen?
    Jag mins inte så noga men det är väl mer en rutin koll att allt går bra och så en chans för dig att ta upp saker du kanske känner att du vill ha hjälp med. foglossning mm..
  • Dontbeshy

9+4 idag. Ska på inskrivning på Onsdag och det ska bli skönt att komma över den tröskeln. Sen är det bara att vänta på att kärleken kommer..

Här är magen ploppat för länge sen det enda negativa med att ha fyra graviditeter bakom sig. Man kan inte dölja det länge. Så nu lever man i sina gamla mammabyxor igen..

Fogarna har verkligen get upp så på inskrivningen blir det till att be om en TENS och hoppas att man kan få en. Annars får jag leva med mina kryckor som om det är kul att halta runt på dom.

Nån mer som har foglossning?

• Dontbeshy

För min del så känns det som om benen i höfterna inte har kraften att hålla mig uppe och inte nog med att allt knäpper och har sig så ilar smärtan ner från korsryggen, höfterna och venusberget ner i rumpan & benen och sen gör det ont i området i sig med..

så inte mycket att se fram emot.. Snart kommer jag inte palla smärtan mer så jag vill verkligen ha en TENS..

Det finns inte direkt nån ställning som gör att smärtan avviker.. så man får helt enkelt ta till lamas andningen lite tidifare iblan..

• Dontbeshy
    MaHo89 skrev 2011-07-03 14:49:11 följande:
    oj oj oj, vul imorgon! Sjukt nervös!
    Hoppas verkligen att allt ser bra ut! Håll en tumme för mig =)
    Samma här..
    (L) Hilma 2007-01-06 (L) Calle 2008-04-03 (L) Kärleken 2012-01-31 (L)
  • Dontbeshy
    LillaEko skrev 2011-07-03 19:35:24 följande:
    PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?
    Ska vara helt ärlig har inte haft sex sen jag plussa.. Har sina förklaringar..
    Men med mina andra barn så fick jag det ibland

Och även så fick jag det med xet när vi hade sex i vanliga fall så det är nog ingen större fara. kör mera med glidmedel så kommer det lösa sig.
  • Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-04 11:15:19 följande:

Är idag 10+4 och var på inskrivningen för en liten stund sedan. Hade gått upp 2 kilo och hade bra värden.
    Men fy vad läskigt det var att ta blodproverna :S Hade en nål i armen i flera minuter.. ugh.. hur många ggr under graviditeten gör man detta?
    Förstår ju att det blir några ggr.. men ungefär hur ofta? Ska inte till MVC nu förens i Oktober sedan.. gud vad långt bort!! Och ultraljudet blir när jag är i v17-19.. långt bort ju... :(

Jag har för mig att det bara är en gång i början bara för att dom ska ha ett på dig som person.
    Sen om det skulle vara något ni är oroliga över så kommer det att tas flera. Tipset är att inte gifta sig under graviditeten. då tar dom ett till bara för att man byter namn..
    (L) Hilma 2007-01-06 (L) Calle 2008-04-03 (L) Kärleken 2012-01-31 (L)
  • Dontbeshy
    pernillis skrev 2011-07-04 14:44:10 följande:
    Hej, vill bara kolla... Är det någon av er som har känt något fladder eller liknande från bebban än? När borde man kunna göra det? Är i vecka 14 snart
    Har du barn sen tidigare?

Som förstföderska så känner man från början inte igen fladdret för än det börjar bli lite mer distingt och då inser man att det är bebisen man kännt..

Själv har jag känt av fladret från allt från v16-14-12. Det svåra kan vara att urskillja fladdret med gaser
Svar på tråden Januaribebis 2012