Inlägg från: Dontbeshy |Visa alla inlägg
  • Dontbeshy

Januaribebis 2012

Ja då ska man försöka komma upp i tid idag då...

Man har ju inskrivningen efter lunchen idag så det ska bli kul att se vad dom säger där nu då..
    Men det förutsätter ju att man somnar nån gång..
    Jäspar -check-
    seg i kroppen -check-
    vill sova -check-
    kan sova...... inte så mycket...! Rynkar på näsan

♥ Hilma 2007-01-06 ♥ Calle 2008-04-03 ♥ Kärleken 2012-01-31 ♥
  • Dontbeshy
    Krikiz skrev 2011-07-06 17:42:26 följande:
    Får vår del bokade BM tiden för RUL under tiden vi satt på inskrivningssamtalet. Har dock för mig att när vi väntade sonen fick vi en kallelse hemskickad, så det beror med all säkerhet på var i landet man bor
    Jo precis det vart jag lite små chockad över att hon bokade det på inskrivningen.. Men det är ju skönt iofs. då vet man redan nu att man ska se till att ha den dagen och tiden fri..

sen fick jag även höra att om man ville göra vul eller tidigare ul så fick man ta kontakt med sthlm..

Men nu är det i alla fall bokat så den 5:e september blir det rul.
  • Dontbeshy
    twistedtofit skrev 2011-07-07 20:13:12 följande:
    Känner ni livmodern?. Jag känner den när jag ligger på rygg oavsett om jag är kissnödig el ej! 12 fulla v imorn!
    Jo då det har jag gjort i några veckor typ tre är i v.11+1 nu ..
  • Dontbeshy
    shadowstorm skrev 2011-07-07 20:02:29 följande:
    Jag handla tidigt när jag vänta min första nu känner jag inge överdrivet sug för handling utom att jag vet att vi måste hitta en till vagn :) Sen vill jag ju veta om det är en liten gosse eller flicka inne i magen för pojkkläder det har VI!!! mer än vi nog behövde! :)

Jag har senaste dagarna börja få en enorm värk i hela höger höft och lår...kände inget sånt med sonen så är detta typ foglossning eller nåt ni som vet? :P
    Nja känner nog inte så stort behov för att handla direkt.. Jag känner mer ett behov av att sy saker till barnen och att fixa i ordning så att vi får plats en mamma och tre barn i en tvåa.. Ja i alla fall tills vi hittar ett hus att hyra..
    Dvs möblera om och tänka ut bra lösningar för att få plats med oss alla utan att överbelammra lägenheten med möbler. Så helt enkelt förvarings kåt
  • Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-07 21:47:19 följande:
    Hur ska den kännas då?
    Vilken vecka är du i nu?
  • Dontbeshy

Då bör du känna den ca 2-3 centimeter under naveln.. Om du lägger dig platt på rygg och andas in medan du trycker försiktigt ner och börjar vid naveln och går neråt så borde du känna som en hård kant.. det är levmodern..

• Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-07 22:05:50 följande:
    Försökte känna efter.. känner något pytte pytte lite som kanske eller kanske inte kan vara livmodern.. är osäker.. är det fel om man inte känner en markkant kant??
    Nej då det är det inte..
    Beroende på hur mycket hull man har själv så kan även känslan av hur markerad kanten är variera och som krikiz nämnde tidigare så beror de även på livmodern och hormonerna.

Innan jag träffade BM med mitt första barn hade jag också försökt men viste inte hur det skulle kännas eller vart jag skulle "leta" men när hon visade vart så vart det ju självklart..

Så be din BM visa dig om du vill veta..
  • Dontbeshy
    LillaEko skrev 2011-07-07 22:17:23 följande:
    Handlade en body i present till maken förra gången som det stod "I Hjärta Dad" på.
    Hade tänkt ge han den efter ul då men tyvärr fick vi ju då tråkiga besked (vårt MA).
    Visade han den senare och nu hoppas vi att få användning för den denna gång istället.
    Men tror det är därför jag inte vågar tillåta mig handla något riktigt än denna gången. 
    Det är ganska bra att vänta en del med shoppingen ändå..
    Bebisana växer som ogräs i början så jag föreslår att ni inte handlar allt för mycket i samma storlek unde dom  tre första månaderna där efter kommer barnen kunna hinna använda kläderna lite oftare så då kan man handla lite mer.. Men sen kommer ju folk och hälsar på och har säkert en del kläder med sig också så det kan vara bra att vänta till efter..

Det blir tråkigt när man inte hinner använda kläderna, har efter två barn fortfarande kläder som är oanvända.. Så här köps det inget till en början..
  • Dontbeshy
    Lautaro skrev 2011-07-07 22:49:41 följande:

jag och min flickvän väntar barn 2012 - januari =) Coolt att bebisen kommer bli en vattuman/drake =D

Grattis och välkommen =)
    Kul med en pappa i tråden..

Har vi nå fler pappor i tråden?? Är ju inte inne så ofta..
  • Dontbeshy
    Pebbles82 skrev 2011-07-08 00:30:10 följande:
    Är du bara lite kissnödig så borde du nog kunna känna den ändå,  jag hade iaf bakåtliggande sist och om inget ändrats sen dess borde det nog vara lika samma nu (om det funkar så, vet jag ju inte).... 
    Du kan ju försöka, men bli inte orolig om du inte känner något!  
    Ja precis även om den är bakåtliggande borde du känna den man får bara trycka lite mera.. Min ligger lite mer till höger så ja inte centrerad i alla fall..

Det kan ju vara ett tipps det med.. Har för mig att Krikiz nämnde det.. Att dom inte sitter helt centrerat alla gånger vissa få får till vänster och andra har centrerade eller mer till höger...

Lite latjo att man är så nyfiken att man håller på och klämmer runt på magen bara för att veta om det växer något där inne.. Speciellt när magen blivit en enorm kalaskula..
  • Dontbeshy
    fabler skrev 2011-07-08 09:19:27 följande:
    får jag fråga varför man vill känna livmodern? Jag försökte inte med första och har väl inga planer på att försöka känna efter den denna gången heller. Men om jag får förklarat för mig vad vitsen är med de så kanske jag provar.
    Haha nja det är väl egentligen inget med det mer än att man vill veta att den växer. efter mittträffen kommer man ju gå mer regelbundet hos bm och mäta desss "framgång"  Men det är ju inte för än i v 20-22 som man börjar med det så lite skönt är det att ha koll på att pyret växer där inne..
  • Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-08 09:44:13 följande:
    Okej.. ja jag är då 34/36 så något hull kan jag inte säga att jag har.. men jag känner i alla fall inte :( Kanske har bakåtlutad livmoder jag med :) 

Ja det är klart.. annat när någon visar var man ska känna :) 
    Ja här har du en till utan hull.. är en 34. Tänkte passa på att förvarna för foglossningar när du är så smal..

Under mina graviditeter har jag gått från strl 34-44 i underdelar. Kan ju säga att det ser otroligt larvigt ut sen när bebisen är ute och höfterna inte riktigt dragit ihop sig även om magen gjort det.. (den försvan efter tre månader) Ser man mig från sidan är man jäääätte smal och kan gömma mig bakom ett litet träd typ men vänder jag mig mot trädet sticker höfterna ut som två skvaller kärringar

Så för er som oroa er ta det lugnt man kommer gå ner det mesta återställas till det ursprungliga. Vissa går tom ner mer.. =)
  • Dontbeshy
    fabler skrev 2011-07-08 09:52:35 följande:
    aha okej, ja då låter jag nog hellre bli och litar på min växande mage istället för att göra mig orolig om jag inte skulle lyckas känna livmodern.
    Ja det är också smart.. =)
  • Dontbeshy
    partouze skrev 2011-07-08 18:06:39 följande:
    Kan man ha foglossning i svanskotan? Första barnet så är rätt ny på allt! Får sjukt ont när ja suttit en liten stund ?
    Man har fyra fogar så ja.. en vid venusberget, en vid ländryggen (korsryggen, svanskotan), och en i vardera sida på höften.. Så har du fått det har du en del att se fram emot..
  • Dontbeshy

Hejsan tjejer..

Helgen är underbar har en kompis hos mig i Vallentuna där jag sitter Husvakt i en vecka till..

Nu kommer jag inte undan längre åkte tåg idag och träffade en gammal kompis som var tågvärd och där var det ett stort leende när hon såg magen och sen kom frågan när är det dags..

Kom inte ens undan med komentaren nää då det är bara för mycket öl.. ;)

Hur går det för er med vagnarna??
    Jag har hunnit gå igenom ca 8st vagnar med mina barn än så länge och fick en fin och fräsh sittvagn med en hård lift..

Man säger ju inte nej till en gratis vagn även om det är lite tidigt.. Så nu har jag mitt på det torra vad det gäller vagnfrågan.. Lite saker ska köpas till men det är lätt åtgärdat.

Själv tycker jag nog att jag lagt för mycket pengar på vagnar förr så det var skönt att få erbjudandet om en fräsh vagn som var gratis..
    Men det är ju alltid kul med en ny vagn..

• Dontbeshy

Hallå allihopa..

Har inte varit in på ett par månader nu så jag har en del att läsa igenom..
    Men här är allt på helspänn..

Går in i 27 fulla i morgon och har redan besökt förlossningen typ 4 gånger på grund av risk för förtidig förlossning. Nu senast idag..

Och eftersom det är tredje barnet så kan man verkligen procedurerna nu... Fick idag veta att förutom äggvita i urinet (odlingen får jag svar på i morgon) och dom här jävla förvärkarna och kramperna så ligger nu bebisen i startposition och tappen ligger på straxt under tre cm vilket är en ganska drastisk ändring sen jag var in sist..

Men jag får väl försöka att ta det lugnare ändå, spenderar dagarna på soffan eller i sängen med datorn och tven och gör bara besök till kylen och toan, då jag inte har barnen så klart då blir det vid köksbordet för att pyssla och aktivera dom.... så vet inte riktigt hur jag ska kunna dra ner på det mer..

Men i hemmet är allt redan kirrat.. Vagnen står i hallen med allt klart för avfärd..
    spjälsängen står bredvid min säng, skötbordet i badrummet och kläderna ligger i byrån så ja allt är klart.. Även bb väskan är väl så gott som packad.. ska bara få ner ett par mjukisbyxor, och datorn sen så jag har något att sysselsätta med medan man väntar tror dock inte att det kommer ta allt för lång tid!

Ne dags att börja läsa lite.. =)

• Dontbeshy

Ser att det är flera som åker jojjo in och ut på förlossningen..

Här är det samma sak och har varit blivit som rutin varannanvecka nästan..
    Fick idag vid senaste besöket veta att bebben e fixerad och läkaren är mer säker på att även bebben nr tre kommer att komma tidigt. Men jag vill verka säker på att det tar minst tre veckor till innan den kommer.

Jag hoppas på att klara julen så jag hinner fira den med mina änglar innan nytillskottet kommer..
    Helst vill jag klara nyåret med men jag kan faktiskt nöja mig med att klara julen.

Hoppas att ni andra som leker jojjo också kan hålla era inne ett tag till!

• Dontbeshy
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-07 22:25:01 följande:
    Har druckit massa vatten o ligger i sovrummet. Livrädd inför imorgon med massa mardrömmar osv :(
    Allvarligt åk in till akuten och ta barnen med dig det där kan lika gärna vara en propp eller annat hemskt..

Svar på tråden Januaribebis 2012