Inlägg från: Dontbeshy |Visa alla inlägg
  • Dontbeshy

Januaribebis 2012

Sapato skrev 2011-07-04 15:19:13 följande:
    Kände i v.11 nu men har barn sen innan så vet hur det känns. Tycker det kan vara svårt att känna skillnad på tarmarna och bebis men det jag kände var bebis
    Grattis! Själv väntar jag fortfarande på att bebbens ska bli stark nog. Tyckte mig känna en välriktad spark nedåt då jag balanserar datorn mot livmordern. inget bra val kanske men hey..

Och livmoderna slutar ca två cm från naveln tror dock inte att den ska sluta där i v. 9+4 så det blir spännande att se vad BM säger på Onsdag.
  • Dontbeshy
    Sapato skrev 2011-07-04 15:22:05 följande:
    Något annat: Är det bara jag som knappt vågar säga på jobbet?? Vet inte alls hur jag ska berätta för chefen.
    Vill berätta denna vecka då det är semester sen och orkar inte gå runt i bikini och hålla in magen för att någon från jobbet kanske kan se.
    Hmm vänta till efter semestern.. du kan ju skylla på "mjölkmage"
    (L) Hilma 2007-01-06 (L) Calle 2008-04-03 (L) Kärleken 2012-01-31 (L)
  • Dontbeshy
    Sapato skrev 2011-07-04 15:27:30 följande:
    Ähh, får ta mod till mig då det finns folk som kommer få veta snart då ryktet går som känner folk som känner min chef.. Iiiihhh jobbigt bara då jag är ensam tjej på jobbet så känns som dom inte kommer förstå på samma sätt hur det är.
    Säg inte det killar brukar vara sjukt intresserade...
  • Dontbeshy
    MaHo89 skrev 2011-07-04 16:54:35 följande:
    hej tjejer.
    Var på VUL idag, där inne var ett barn i vecka 11+6 (trodde att det var 11+4 idag).
    Hjärtat slog och barnet sprattlade omkring och verkade busig.
    Sen sa läkaren att hon upptäckt något som hon ville prata om.
    Det fanns tydligen en vätskeansamling i nacken, detta kan innebära att barnet har Downs Syndrom eller någon annan kromosomavvikelse, det behöver inte vara så heller så vi de ska göra KUB och NUPP-test nu för att fastställa vad felet är. Vi är just nu chockade, trodde inte sånt här kunde hända när man är så ung. Men, tydligen..

Ni ser väl om jag återvänder till tråden senare men innan torsdag vet jag inget mer än detta.
    Tänker på er.. Och håller tummarna för att det inte är något allvarligt.
  • Dontbeshy
    Moniqe1979 skrev 2011-07-04 18:45:10 följande:
    sapato jag tog det den enkla vägen... skrev en1 st ledighets ansökan föräldra ledig from 1/1 och sedan ca 1 år... så fick han tänka själv sedan.... Blev dock glatt överaskad att chefen vart så possitivt inställd och grattade glatt. (jobbar med nästan bara massa killar typ 7 tjejejr på 220 anställda)

Maho89 håller tumamrna att ni får bra resultat på torsdag, är nog världens värsta kännsla att ligga där på britsen under ultraljudet och höra någon säga att det inte ser ut riktigt som det skall på skärmen. som sagt hålelr tummarna stenhårt för er skull att det går bra!

var och shoppade med en vänninna i förmiddags och insåg huur deprimerande det är att ha sparat så mycket från första barnet, är ju faktiskt rätt kul att shoppa bebis saker men bläe jag har ju redan det mesta utom en del varmare kläder till första tiden då sonen kom i maj och det var jätte vart och detta lilla knyte ju kommer i kalalste vinter perioden, får väll hoppas på en tjej enbart av den anledningen   Och kanske kan unna mig lite nya lakan etc till vagnen
    Klockrent.. =) Det är alltså så man ska göra
  • Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-04 19:21:47 följande:
    Är det fel av min BM att säga att allt är lugnt så länge jag mår bra och normalt trots att andra har fått konstaterade missfall i v12 och pyret inte levt sedan V7? Man vill ju veta nu om något hemskt har hänt isf.. Inte för att jag haft ont eller så. Vet att illamåendet ska gå över osv nu. Men symptom osv kan man ju tydligen ha ändå så i stort sett vet man ju inte ett jota:( här får man heller inte göra VUL om man inte blöder och haft magsmärtor.
    Ne det tycker jag inte..  90% av alla missfallen sker före v.12 och då på grund av att det varit något fel på fostret. Så det är inget nån kan göra något åt..

Jag vet att jag låter tråkig och textbokaktig men slappna av så gott du kan och låt tiden gå.. Det är oftast ingen fara. Man är bara orolig i onödan.. Vill du göra VUL gå till en privatklinik.. Det kan kosta lite men det är fortfarande bra om du kan slappna av.
  • Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-04 23:11:52 följande:
    Jo det är sant.. men kände bara att om det har skett så vill man ju veta det nu och inte bli överraskad om några veckor för något som hänt för längesedan :(

Jo det är ju ett alternativ jag kollat mkt på. Dock krävs det ledighet från jobb osv. Då det inte finns här :( Men ja.. man får slappna av. Men orolig är man alltid trots man haft symptom! Tack för dina ord!
    Jo jag vet det är inte kul att höra just dom orden man vill bli uppmuntrad och stöttad, men ibland kan det även vara bra med lite fakta..

Jag skulle faktiskt förslå att du köper en bok som jag läste när jag väntade min dotter en otroligt rolig bok som jag tycker alla bör läsa... =) - Handbok för gravida allt din doktor inte berättar -av Vicki Iovine

Den är otroligt rolig och kommer göra er lugna och få en annan syn inför ja allt
    Finns även en uppföljare till den som jag har för mig heter första året som mamma..

Underbar författare och rekomenderar dom varmt fick båda böckerna av en kompis.
  • Dontbeshy

Ja här har man inskrivning i morgon..

Ska bli otrooooligt (not) spännande att se vad jag väger.. Men ska man hinna gå 23 kilo på 7månader är det väl dömt att jag gått upp en del redan nu...

Sen får vi se om magen är större än den bör vara, men det får BM berätta...

• Dontbeshy
    missable skrev 2011-07-05 13:59:57 följande:
    Efter att ha följt er på avstånd hoppar jag in nu =)

är i vecka 11+4 och har bf 19 januari.
    Det är vårt första barn som vi väntar och jag tycker allt är så sjukt spännande! 
    Var på inskrivning 23 juni och vi skall lyssna på hjärtat den 29 juli.
    G
    Mitt illamående har släppt och jag mår rätt bra nu faktiskt, enda som är smått störande är att jag har gått upp 3 kupor och får leva med Fkupa! så jag har rätt svårt att hitta något billligt som passar. Någon annan som haft det bekymmret? Maken min är ju helnöjd men, jag hade nöjt med med en kupa extra =/

Tänkte plåta magen imorn kväll och lägga upp för första gången, har varit super kul att följa er i den tråden med!  
    Grattis!
  • Dontbeshy
    Västeråsmamman skrev 2011-07-05 14:29:13 följande:
    Det kan vara lite knixigt med angelsounden såhär tidigt. Jag är oerhört glad att jag har min. Då slipper jag oroa mig. Är i v 13+5 idag. Det 18 juli har vi nästa läkarbesök.
    Hmm man kanske ska skaffa sig en sån..
    Är det värt det?
Svar på tråden Januaribebis 2012