Inlägg från: elingabriella |Visa alla inlägg
  • elingabriella

Januaribebis 2012

Grattis till alla era små kottar {#emotions_dlg.flower}Jag hoppar gärna in här! Går in i vecka 10 imorgon :) Illamåendet är mycket bättre (nu blir jag istället orolig över att symptomen försvinner). Men jag tror mest jag har blivit bättre på att hålla blodsockret på en jämn nivå :)

• elingabriella
    roxylady skrev 2011-06-16 22:05:54 följande:
    Nu har jag stoppat i mig kvällskuren iaf (äter mamma vital morgon och kväll) trots att det kan trigga illamåendet mer.
    Jaja man får ju vara hemma imorgon med om man mår lika illa då. Men måste bara tacka för tipset med jordgubbar, a-fil och mariekex!! Hjälpte verkligen! Mår mkt mkt bättre!! :)
    Jag tar också extra vitaminer. Ett hett tips är att hålla för näsan :) Jag kräktes efter ett tablettintag och då kom jag på idén, hehe.

• elingabriella
    roxylady skrev 2011-06-16 22:30:02 följande:
    Hahah okej ;) Hm haft ganska tur att det går bra så länge man tar det men det är väl bar att de kan trigga igång illamåendet efteråt sen.. Men får ida genom det helt enkelt ;) Vilka äter du? :)
    Ja såklart. Det är för en bra sak som min sambo brukar säga :) hehe. Jag äter apotekets med bland annat järn och folsyra (luktar apa, så därför håller jag för näsan. Skönt att du fixar tablettdoften i alla fall). Jag äter också omega3 mamma. Så bebisen ska bli smart ;) Haha. Vilka äter du?
  • elingabriella
    erajka skrev 2011-06-16 22:31:54 följande:
    jag tycker tabletterna smakar illa också :-P
    Ja uscha! Stora är dom också :P
  • elingabriella
    roxylady skrev 2011-06-16 23:04:57 följande:
    Haha ja så säger min med ;) Dock hoppade jag över tabletterna imorse bara för att jag mådde värre än värst..
    Okej apoteket kvinna? Hur många av dem per dag ska man ta? Fick tips om både den och mamma vital och de innehåller ju exakt allt med :) De luktar faktiskt inte illa. De finns på hälsokosten life. Om du vill byta kanske? :) Ja jag äter också omega3, klarar inte av att äta fisk just nu.. får kväljningar av det. Aldrig fått förut :P Så äter den Mor & Barn som också finns på life :)
    Jag tar en per dag. De är riktigt stora också. Kanske ska testa de andra då :) Tack för tipset! Nej usch för fisk. Det är MYCKET som inte går ner just nu, haha....
  • elingabriella
    Alltochinget skrev 2011-06-17 09:54:09 följande:
    Gud vad roligt att ni lyckades pricka in sådär igen :) Hade ni pratat nåt om när ni ville ha nästa barn? Eller var ni helt ovetandes om den andres planering.
    Ja, superbra tajmat ju! :)

Jag tycker du ska äta omega3 också. Finns undersökningar som visar att barn blir lugnare och intelligentare när mamman, och sedan också de, har ätit omega3 tillskott.
  • elingabriella
    roxylady skrev 2011-06-17 11:54:19 följande:
    Åh mår du också ila av chips?? Visst luktar det illa?? Det var bland det första jag inte kunde stå ut med!! Skönt att han hoppar i dushen på en gång då :)
    HIhi jag med! Jag som äääälskade chips förut, haha :)
  • elingabriella
    lillbumbin skrev 2011-06-21 09:47:30 följande:
    Hej.. Inatt vaknade jag utav världens värk imagen;( jag går in i vecka 13 i morgon men blir jätte orolig... Jag vaknade och det kändes som en värk nästan... De höll i ca 10 min. Sen blev det bra igen. Är det någon fler som känt av samma sak? Har även fått börja ha mammabyxor nu för mina vanliga jeans sitter åt så mkt. Med andra barnet kunde jag ha mina vanliga byxor fram till vecka 36.. Undra hur stor jag ska bli denna gång? :)
    Jag har haft jätteont jag också. Det var i lördags kväll och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Vi skulle till vänner men helst av allt ville jag bara lägga mig i fosterställning. Som tur var släppte det efter ca 20 minuter och vi kunde åka. Det är första graviditeten för mig och jag är blev verkligen orolig :( Som tur var har jag fortfarande gravidsymptom så jag HOPPAS att allt är ok. Ska till BM imorgon så ska höra vad hon tror.
  • elingabriella
    Sussolita skrev 2011-06-21 11:51:00 följande:
    hej hej!

Nu närmar vi oss vårt andra UL med stormsteg. Är hur nervös som
    helst att nått ska gått fel med den lill* i magen :/  Har ju varit dunderförkyld i en vecka med jätte svår hosta, men hoppas inte bebis tar skada av det.
    Men på torsdag får vi se...
    Kramar
    Så spännande! Det är säkert ingen fara med förkylningen :) Såg på din profil att du också har två hundar och väntar första barnet. Roligt! Min lille Ville ligger vid min mage jättemycket nu och jag undrar om han kanske kan känna på sig vad som händer där inne? :) hihi {#emotions_dlg.flower}
  • elingabriella
    Stellan skrev 2011-06-21 16:24:45 följande:
    Nämen, vad intressant att flera har keliga hundar. Våran donna på ett år brukar vilja vara ifred när hon sover eller ligger och tar det lugn, helst ingen kroppskontakt just då. NU DÄREMOT är mitt knä det bästa stället att ta en tupplur. Tackar inte nej till extra gos med henne, och har funderat på om hon känner av lille bebisen på nått underligt sätt......
    Hihi, så roligt och mysigt Hjärta Det ska bli så skoj att se vad mina småkillar kommer tycka om den lill* när h*n väl är ute!
Svar på tråden Januaribebis 2012