Inlägg från: elingabriella |Visa alla inlägg
  • elingabriella

Januaribebis 2012

T88 skrev 2011-06-21 20:33:59 följande:

Hej allihopa! Ny här :) Har BF 30 januari. Så jag är i vecka 9 nu. 23 år och första graviditeten. Har börjat blogga om graviditeten, är det fler som gör det? Vill gärna läsa andras tankar som kommer föda ungefär sammtidigt.

Välkommen! Vad roligt med blogg! Kan du inte skriva adressen? :) Jag bloggar också men har inte skrivit något om graviditet ännu...
  • elingabriella
    RaraS skrev 2011-06-22 11:04:19 följande:

Det låter jättegott!!! Ska nog plocka fram gamla smörgåsgrillen ikväll! :) 

Smörgåsgrillen går varm här hemma. När jag mådde som mest illa var det bara det som gick ner. Och ett tag var det kalla körsbärstomater med salt på som lockade mest. Och efter det nyponsoppa :) Haha, kroppen är lustig! Nu är jag dock inte lika kräsen längre (sambon pustar ut Flört
  • elingabriella

Jag är nu i vecka 11{#emotions_dlg.flower} Mitt illamåendet har lagt sig och inskrivningen gick jättebra. Allt börjar kännas VERKLIGT, tro det eller ej. Vi fick en väldigt rar BM och det känns guld! På fredag har vi tid för UL på förmiddagen (då vi också går in i vecka 12) och sedan tar jag och min sambo semester juli ut. Gissa om jag längtar! 

Det är så roligt att läsa om er som har kommit lite längre i graviditeten (jag har BF 19 Januari). Så man kan se vad som väntar Solig

Idag fick jag äntligen hem några böcker som jag beställt. Jag har suttit och skrivit massa i den i mitten, dagboken. Supermysig bok med fina bilder!

• elingabriella
    Alltochinget skrev 2011-06-27 19:28:01 följande:
    Elingabriella, fina böcker! Vad heter dagboken? En sån vill jag också ha :)
    Den är superfin och välgjord Glad "Ett barn blir till - dagboken" av den kände fotografen Lennart Nilsson. Det blir roligt att kika i den senare och se vad man tyckte och tänkte under graviditeten.
  • elingabriella
    Trasslet skrev 2011-06-29 22:28:36 följande:
    GAH. Imorgon efter lunch ska vi på vårt första UL och se om det finns nåt litet liv inne i magen. Jag är nervös, otålig och förväntansfull. Hoppas hoppas hoppas att allt är okej med pyret!!!!!
    Spännande!! Vi har vårt första på fredag morgon Hjärta Längtar så!

Lycka till imorgon :) 
  • elingabriella

Första ultraljudet gick hur bra som helst, jisses vilken känsla att få se sitt lilla mirakel {#emotions_dlg.flower} 4 cm mellan huvud och rumpa. Det gick som ett lyckorus genom hela kroppen :) Blev dock tillbakaflyttad några dagar till vecka 11 (10+4), men vad gör det?

Han (?) var så livlig och spretade på tårna :) 

Och vinkade till mamma och pappa Hjärta

elingabriella.se - Mops & chihuahua
  • elingabriella
    Niins skrev 2011-08-01 15:22:30 följande:
    Vi är i chock!!! Vi ska ha tvillingar!! Antagligen enäggs!!! Ska tillbaka om en vecka och kolla igen!! Men allt såg bra ut!!
    Åååh så roligt :) GRATTIS!!!! Dubbel lycka :)
  • elingabriella
    Jämthund skrev 2011-08-01 13:26:47 följande:
    Bokade tid för mitt RUL idag. Den 31;a augusti är det dags. Är då i vecka 18+5. det är ju ett tag kvar men ack så tiden går fort. Tyckte att det var ett plus på den där Stickan bara för ett tag sen..
    Spännande och roligt att ha något att längta till! Vi fick tid den 25:e aug, då är jag 18+3 :)
  • elingabriella
    Skåne85 skrev 2011-08-03 21:04:50 följande:
    Ok, då hade jag inte fel :) jag ska på rul i Lund i sep och hoppas också de har bytat upp sig ;)
    Så kul :) Vi ska på RUL den 25 augusti i Lund. Jag hoppas också att de byter upp sig ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012