Inlägg från: elingabriella |Visa alla inlägg
  • elingabriella

Januaribebis 2012

Frökenolson skrev 2011-08-10 11:01:37 följande:
    Nu får du en liten sladdis att ta hand om och mysa med ;)
    Jag kan också tillägga att det är härligt att vara en sladdis :) Själv har jag två systrar som är 9 och 13 år äldre än jag. De har alltid tagit bra hand om mig! Nu på senare år har jag "växt ikapp" lite då jag skaffar barn relativt ugnt (23/24) och de relativt sent :)

Ålder är bara en siffra! 
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & bebis i magen ♥
  • elingabriella
    Sapato skrev 2011-08-10 19:01:31 följande:
    Är också sjukt sugen på ostar. Sa till sambon att jag ska åka till Östermalmshallen första dan vi orkar ta oss ut i januari och där ska jag spatsera runt och välja ut massa goda ostar.. Haha!
    Haha jag med! Det får bli en ljuvlig ostbricka i januari :)

Man vill väl alltid ha det man inte kan få ;) haha 
  • elingabriella

Niins - Jag beklagar verkligen sorgen :( Fyy vad orättvist!! Jag hoppas att ni har många i er närhet som kan finnas där och stötta er... Stor kram Hjärta

Idag har vi en vecka kvar till RUL. Jag är så nervös för hur liten mår där inne! Jag tycker mig känna små petningar (typ puffar) långt ner i magen, men det är svårt när man egentligen inte alls vet hur det ska kännas.

elingabriella.se - 22 år med mops, chihuahua & bebis i magen ♥
  • elingabriella
    nya mamman skrev 2011-08-20 12:20:32 följande:
    Jag har just börjat känna... och är i v. 21!
    Jag känner också! Plötsligt händer det :) Igår började jag känna för första gången tydligt då jag ställde en lagbok på magen, och nu idag har jag känt massa i hela magen hur bebis rör sig. Underbart HjärtaJag är i vecka 18 och har RUL på torsdag.

Idag köpte jag en jättesöt amningskudde med mumin på, så skön att sova med :) Jag hoppas jag får använing av den sen också, jag har nämligen op brösten (förstoring) för flera år sedan så man vet ju aldrig. Dock funkar det för de flesta har jag hört och det har redan kommit ut lite gul vätska (klumpar typ?) från brösten. Kanske ett gott tecken i alla fall? :) 
    elingabriella.se - 22 år med mops, chihuahua & bebis i magen ♥
  • elingabriella
    elinson skrev 2011-08-23 09:14:56 följande:
    urk.. har börjat få lite sura uppstötningar speciellt efter frukosten. Det som är ännu lite mer nasty är att jag tar omega-3 kapslar till frukost. Så jag går och rapar fiskolja hela förmiddagen.¨

Försöker döva det lite med kaffe... men det blir bara kaffe med fisksmak.

Någon fler som som fått denna lilla trevliga biverkning ännu? Ska lägga till att jag blir mätt tidigare än förrut och att magen min sitter väldigt högt ;)
    Jag började äta mina omega3 i samband med middagen istället, då slipper man rapsmaken :)
  • elingabriella
    pernillis skrev 2011-08-23 18:32:12 följande:
    Har idag varit på RUL och sett min lilla flicka (!!!!) och är jättelycklig. När jag såg min skrutta så fick jag en sådan styrka och har äntligen bestämt mig för att ta steget ifrån hennes pappa som mest drar ner mig just nu. Så jag önskar och behöver all styrka jag kan få att ta mig igenom detta. Är livrädd men jag måste tänka på vad som är bäst för mig och min lilla. 
    Stort grattis och styrkekram till dig :)

Vi har RUL på torsdag morgon. Pirrigt värre :)
  • elingabriella
    twistedtofit skrev 2011-08-25 19:29:03 följande:
    Jag måste fråga er..

Jag var på ju RUL igår. Barnmorskan sa att min moderkaka ligger i bakvägg och är föreliggande, alltså den ligger för öppningen. Jag ska på ett nytt ul i v 32 för att kolla om den flyttat på sig. Hur stor är risken att den fortfarande är kvar? Om den är kvar blir jag förlöst med ett planerat snitt... görs de tidigare än andra planerade snitt eller är det ungefär 1-2 veckor innan BF. Jag hörde ngn prata om v 37 +0, men jag vet inte.

Kul att få  ett nytt ul och då i 3D. men jag hoppas verkligen moderkakan flyttar sig!
    Jag fick exakt samma idag på mitt RUL! Att den var i bakvägg och nära modermunnen och långt ned. Också nytt UL i vecka 32 för mig. Jag har tänkt på att bebis ligger väldigt långt ned, och nu ikväll har jag sett sparkar långt ned under troskanten.. Är ändå i vecka 20 snart! Men nu när jag har läst så verkar det som att den oftast flyttar upp sig (ca 90 % av alla).
  • elingabriella
    LillaEko skrev 2011-09-03 09:11:02 följande:
    Åh, grubbel grubbel grubbel, var ock kollade på hus igår. Tyvärr krävs det renovering och eventuellt sanering innan inflytt....!
    Måste ta reda på när de kan flytta, har fått så mycket varnande fingrar kring renovering och spädbarn =S

Någon som har erfarenhet? 
    Vi kikar också lite på hus. Dock trivs vi väldigt bra i vår bostadsrätt som ligger centralt här i Lund. Skulle vi köpa hus så skulle det också bli mer eller mindre renoveringsobjekt och dessutom en bra bit utanför stan. Just nu har vi bara en bil som Erik har i jobbet så jag skulle nog bli väldigt låst då :/ Jag tror att vi kommer vänta :)

Hoppas ni kommer på vad som känns bäst för er! 
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
Svar på tråden Januaribebis 2012