Inlägg från: elingabriella |Visa alla inlägg
  • elingabriella

Januaribebis 2012

Och jag pluggar också :) sista terminen till fastighetsmäklare! Har sista tentan en vecka före BF ;D Hihi. Det känns som att det kommer gå bra, hoppas bara att det inte blir snitt på grund av låg moderkaka...

Har det löst sig för er som pluggar med er vilande sgi? Jag fick besked för ett tag sedan och det känns superskönt! 

elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • elingabriella
    Cvb skrev 2011-10-20 14:05:02 följande:
    Hur kollade du det ? Jag ringde fsk och hörde mig för om min sgi, och hon sa att det normalvist inte ska påverka ens sgi så länge man har csn och inte blir sjuk. Men hur det var i just mitt fall visste hon ju inte. Kommer inte ihåg vad hon sa sen, om jag skulle skicka in något eller hur jag skulle göra för att få veta ? 
    Så, hur fick du reda på´t ? :P 
    Jag skickade in papprerna för ett tag sedan och nu har de kommit in så när jag kollar mina uppgifter på fsk hemsida så står det att jag har vilade sgi också årsinkomsten som jag hade då.
  • elingabriella
    RaraS skrev 2011-10-30 18:41:47 följande:
    Jag tar också hb-värde och blodsocker varje gång jag är där. Och så mäter jag SF-mått och lyssnar på hjärtat också. 
    Samma för mig Mitt hb värde har legat på exakt 136 varje gång (har testat tre gånger) vilket min BM har tyckt varit lustigt! Det mysigaste är helt klart att få höra det lilla hjärtat slå Hjärta

Vi var på barnens hus idag och hämtade ut babyboxen. Även en diinglis till vagnen som nu är körklar fick följa med hem :)

www.elingabriella.se 

• elingabriella

För oss tog det drygt ett år att få ett plus på stickan. Vi ville ha barn medan jag studerade så att vi skulle få min vilande sgi som är väldigt bra. Allt kändes så perfekt förutom att det hände ingenting. Tiden gick och till slut hade jag inte så lång tid kvar på min utbildning och vi var nära på att "ge upp" och jag började istället fokusera på att börja jobba direkt. DÅ hände det. Ett år och fem månader efter jag slutade med mina p-piller kom äntligen plusset! 

Det blev så perfekt som det bara kunde bli! Jag har sista tentan på utbildningen en vecka före BF så jag hoppas att jag hinner skriva den  

www.elingabriella.se 

• elingabriella

Jag har börjat få bristningar på brösten. Men jag får nog skylla mig själv som har gjort en bröstförstoring Tungan ute Går in i vecka 31 på lördag.

• elingabriella
    G.r.a.t.t.i.s. SFHelen! Berätta gärna mer om ert lilla underverk när du har tid och ork.

Jag var hos BM i fredags (vecka 31+0) och hade ett SF mått på 30 och hon trodde även att vår lillkille hade fixerat sig. På torsdag börjar vi föräldrautbildningen och nästa måndag ska vi på TUL för att se hur moderkakan ligger. Det börjar bli mycket att se fram emot nu, hihi. Hjärta
    www.elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • elingabriella
    syntetica skrev 2011-11-27 14:23:19 följande:
    Vi ska också på UL imorgon, och hoppas den lille inte kniper så vi kan få ett säkrare svar på vad som 
    ligger där inne :) 
    Lycka till!

Vi ska också på UL imorgon :) Så himla skoj att se vår lillprins och även spännande att se om moderkakan flyttat upp sig eller om det blir snitt...
  • elingabriella

Nu har vi varit på ultraljud (är i vecka 32+2). Vår bebis är tydligen väldigt liten så vi ska tillbaka om tre veckor igen. Han väger 1659 och fick en beräknad BF vikt på 2700 gram enligt kurvan. Det känns ju jättelite?  

• elingabriella
    Moniqe1979 skrev 2011-11-28 10:30:49 följande:
    fick ni inget % tal i förhållande till medel? Vi var på TUL 32+0 och fick en uppskattad vikt på nästan 1900 gram och det var visst väldigt "medel" 0,03% avikelse eller nått sånt så låter som er bebis är lite liten ja, hoppas h*n växer på sig innan det är dags att komma ut.
    Jo, -18% och det känns ju sådär :( Fick tipset att försöka vila/sova efter måltider så det ska jag testa nu.

Skönt att höra att det har gått bra för andra småttingar! Hjärta 
  • elingabriella

33+2 menade jag, blir lite skakis av all bricanyl. Har fått en blödning också och bricanylen verkar bara funka ca två timmar innan värkarna börjar igen. Vi har inte med oss nånting och inte ens köpt babyskyddet än så lilla bebis stanna!!

• elingabriella

Hej igen! Har fått fler bricanylsprutor och den sista kortisonsprutan för lungorna så nu är jag väldigt trött och skakis igen, dock är livmodern lugn just nu. Livmodertappen är fortfarande 1,5 cm men jag har nu även fått lite blodblandade flytningar. Åh vad jag hoppas att värkarna inte ska komma tillbaka så jag får åka hem och vänta några veckor till! Just nu känns det dock som att de är på väg igen men vi får se. Tur att jag ligger i Lund där de är super på neonatalvård om det skulle behövas. Ev skulle de komma och prata med oss senare.

• elingabriella

Jag vet inte om ni är några kvar som funderar på vad hunden ska tycka om nya bebisen, men jag tänkte i alla fall dela med mig av en söt bild och berätta att det går hur bra som helst hemma hos oss! :)

• elingabriella
    elinson skrev 2012-01-28 21:23:37 följande:
    Ni med hund här! Nu har vi kommit hem från sjukhuset och vi ska försöka hitta rutinerna som familj. Problemet är att min sambo jobbar 10-18 vilket betyder att jycken måste ut iallafall en gång mitt på dagen. Men sen har vi den där kylan min barnmorska menade att vi borde vänta 14 dagar med att ta lilleman ut i kylan men vad göra? Hunden måste ju luftas även om det är -10...? Hur har ni gjort kalla dagar? Stannat inne? Babybjörn under jackan? Ull och dun i vagnen?

Vi har det visserligen inte riktigt så kallt, men några minusgrader iaf, och jag går ut med barnvagn+hundar. Gustav har en mysig overall som är ganska tjock, en filt uppe vid halsen, mössa och en varm och vindtät åkpåse på det. Är det inte jättekallt så tar jag bort filten. När jag känner på ryggen efter promenaden så är han alltid varm och skön med lagom rosiga kinder
Svar på tråden Januaribebis 2012