Inlägg från: elingabriella |Visa alla inlägg
  • elingabriella

Januaribebis 2012

Velociped skrev 2011-09-04 09:59:06 följande:
    Caradan:

Nej, inte riktigt så - jag ringde FK och frågade specifikt om hur stor glappet fick vara mellan tjänstledighet (i mitt fall) och studier... jag skulle ha två veckors "ledigt" emellan. På FK sa de klart och tydligt att om tiden mellan anställning och CSN-studier underskred 3 månader så var det ingen fara.

Vilket ju var väldigt skönt... Vill ju gärna ha kvar min fina sgi när bebisen kommer i januari. :) 
    Jag har fått mail på att det är så också :)
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • elingabriella

Jag tog ut min piercing för några veckor sedan, men igår ångrade jag mig och tryckte igenom den igen :) Aj, aj! Det hade vuxit igen lite så nu ska den få sitta ett tag. Hoppas att jag kan få i den igen efter graviditeten om jag måste plocka ur den igen.

• elingabriella

Jag har också varit på första kontrollen idag. Så underbart att höra det lilla hjärtat picka ♥ Hela 155 slag/min! Just nu kan jag inte tänka på så mycket mer än lilleman där inne som håller på att växa sig stor :) Vi håller på att fixa i ordning ett klädskåp till honom om ni vill se bild på bloggen.

elingabriella.se

Hoppas ni har en underbar dag i solen! 

• elingabriella

Hör att fler krånglar med försäkringskassan. Jag fick i alla fall beslutet idag och är SÅÅ nöjd :) Jag pluggar och kommer precis vara färdigutbildad när bebisen kommer (har sista tentan en vecka före BF ;). Jag fick sgi grundande på arbetet jag hade innan, trots uppehåll mellan arbete och studier. Riktigt skönt!! Så imorn på Ullared ska jag shoppa loss rejält. De där scarfsen ser riktigt fina ut :)) hihi

• elingabriella
    elingabriella.se/2011/october/bebisinkop-fran-ullared.html
    Okej, här är de priserna jag kommer ihåg;
    ♥ Badbalja 89:- ♥ Skötbädd 149:- ♥ Bäddset vagn (till våren) 69:- ♥ Bäddset spjälsäng 69:- ♥ Lammullspläd 89:- ♥ Schampo/duschcreme, salva och badolja från Barnängen Ca 20:-/st ♥ Vita, mörkblå och ljusblå strumpor Tvåpack ca 16:-/st ♥ Vita tossor 16:- ♥ Två scarfs 17:-/st ♥ Kalasbyxor 19:- ♥ Kylbar leksak 39:- ♥ Leksaksflygplan från Brio 119:- ♥ Pipmugg 49:- ♥ Två nappflaskor Den stora 49:- och den smala 19:- ♥ Dyna till barnstol 89:- ♥ Flaskborste 10:- De hade verkligen mycket fint, dock hittade jag inte örontermometer, nässug och nagelvårdsset. Annars var utbudet kanon :)
  • elingabriella

Jag tänkte bara tipsa alla som har tänkt köpa en Bugaboo om att www.babytrader.eu har riktigt bra priser! 

Vi fick hem vår redan efter en vecka (!) och betalade endast 8400:- med frakt och alla tillbehör (beställde med vinterhjul).

Jag är supernöjd! Skrattande 

• elingabriella
    Sapato skrev 2011-10-17 21:03:27 följande:
    vill ha Bugaboo Black edition kollade babytrader men "tjänar" bara 1000:- då man får rabatt 1000:- på den sidan vi tänkt beställa så blir nog den istället för butiken ligger i sthlm och det känns skönt ifall något händer med vagnen. när sonen föddes köpte vi vagn från tyskland och handtaget gick sönder men vi fick iofs bra service då men det är så omständigt när man måste maila och hålla på.
    Sambon ville också ha den svarta och jag en ljus, men eftersom den svarta var 1000:- dyrare så blev det den ljusa. Hehe  

1000:- är ju i o f inte så mycket, men vi sparade mycket mer (över 3000 med terränghjulen) och då tycker jag helt klart att det känns värt att skicka om något går sönder Har hört att de är bra och snabba även vid service!
  • elingabriella
    twistedtofit skrev 2011-10-20 06:23:16 följande:
    När folk säger "vad tjock du blivit!" svarar jag " detsamma! Du ser helt enorm ut!" då blir de tysta. Känner man behov av att säga nåt kan man väl säga att magen växt. både jag o de flesta andra gravida har nog på känn att magen växer! Den ska ju liksom det, men folk låter förvånade när de ser att magen blivit större! Kan man inte bara försöka lägga till nåt positivt - som att man är fin... Inte bara tjock!
    Haha klockren! Jag fick en för några dagar sedan:

"Ja, men det mesta verkar ju ha lagt sig på magen i alla fall... Eller ja - benen ser större ut också!"

Tack för den tänkte jag då, så säger man väl inte? Så skulle hon garanterat inte ha sagt om jag inte var gravid i alla fall!
Svar på tråden Januaribebis 2012