Januaribebis 2012
kikidil: Jag hade streptockocker i underlivet (GBS) när jag väntade första, fick antibiotika och gick jättebra!
kikidil: Jag hade streptockocker i underlivet (GBS) när jag väntade första, fick antibiotika och gick jättebra!
Elison: Åh vilken underbar liten flicka! Kunde de se det redan alltså?! Kram
Mea:
Jag har börjat med järntabletter då jag fick brev om att mina värden varit för låga. Känner mig piggare nu när jag ätit dem några veckor. Huvudvärk har jag ofta, med dottern kunde jag äta Ipren fram tills 3 månader innan förlossning, hjälper mycket mer för mig vid just huvudvärk, jobbigt att man inte får äta dem längre
Det är GBS som kan sätta igång en tidig förlossning.
GBS är streptockocker bakterie, fick det i underlivet när jag va gravid med första
Två: Välkommen! Inte varit här länge heller,men kul att följa varandra! Är beräknad 4/1, går in i v 17 imorgon, har rul om 2½ vecka, ser så fram emot det. magen växer. Födde andra för 4½ år sedan, blir 5 typ då bebben föds så det känns rätt längesen me
Niniis:
Åh va mysigt att ni kunnat lyssna på hjärtljuden
bumbi 84: Krya på dig super mycket!!!!!!
Ska på rul 11/8, nära, spännande!
Jag älskar att ligga på magen, men nu blir det halvt på magen, sidan. Vaknade imorse med ryggvärk som när jag varit i slutet av mina andra grav, att ryggen inte fått sträcka ut sig eller fått vila, ska bulla upp me kuddar under tror jag. Lite ont i vänstra fogen bak med.
Jag har nog gått upp 5 kg redan, jag älskar att jag kan äta vad jag vill och njuta, jag har gått upp 18-20 kg med de andra, har dock inte ätit så värst mycket, sista gick jag upp typ 10 och resten i vatten. Jag tycker inte man ska vara så rädd för de extra kilona, jag har kämpat efter graviditeterna, inte på en gång, njutit ibörjan av bebben, men sen har jag satsat lite på promenader osv. Det som är bra när jag är gravid ör att jag inte är sötsugen, innan när jag ej är gravid så åt jag trots att jag ej va sugen men nu äter jag knappt nåt alls, positivt
Däremot har jag nu när jag ej mår lite illa börjat sukta efter riktig mat, helst restaurangmat
pernilla: Jag tror inte du ska vara orolig, kännde puff för nån vecka sen men bara kännt nåt pluttigt därefter. Det kommer och går, sedan blir det ju mer tydligt varje dag ju längre man kommer.
Hur går det med namntänkadandet för er? Jag längtar tills om 2 veckor då vi förmodligen vet vad det är för någon i magen, då kan man rensa bort lite namn...vi har Maggi till en flicka och min favorit till pojkenamn är Emmet men mannen vill inte det sådär värst...Beppe är vi lite överrens om
Syskonen heter Jonna och Abbe.