Januaribebis 2012
Bullen i ugnen: Jag tror din besvikelse kommer lägga sig fortare än så. I takt med att förlossningen närmar sig kommer nog nyfikenheten att möta din dotter ta över. Vår flicka är väl ganska "tjejig" men hon älskar att spela fotboll och fara på fisketurer med sin pappa och är ganska mycket "pappas flicka". Hon är inte ett dugg rädd att ta i maskar till skillnad från mig ;) Hon kan lika gärna leka med pojkar och mera "grabbiga" lekar som med tjejer. Sen har jag aldrig tyckt att bara för att man får en flicka måste inte alla kläder vara rosa och röda, jag har nästan bara köpt mera "neutrala" kläder och många gånger kläder på pojkavdelningen. Jag tror att barn får de intressen som föräldrarna har, man leder liksom in dom på de spåret. Om du är en tjej som varit lite pojkflicka så tror jag definitivt att din dotter inte kommer bli någon fisförnäm liten tös. Jag tror inte heller att hon kommer att behöva uppleva livet som tjej som tufft, utan med dig som mamma så tror jag hon kommer få sunda värderingar i att det är okej att vara tjej och inte nödvändigtvis leka med och se ut som prinsessor och barbiedockor. Försök att se alla möjligheter som din lilla dotter har framför sig i livet och tänk vilken tur hon har som får dig till mamma :)