• marickan

Januaribebis 2012

fair: Ja här slinker mycke godsaker ner och mat äts med tvång. Min lunch idag råkade bli en semla, det var inte tänkt så men efter att ha ätit den så var jag inte alls hungrig på nått vettigt att äta sen. Kom på när jag åt middag att det var visst första vettiga målet för dagen...

• marickan

Grattis till ännu fler bebisar. Det är så skönt att läsa att det gått bra för de allra flesta :) Väntans tider är verkligen tufft nu på slutet. BF idag enligt ägglossning 18:e enligt UL. Min dotter kom på BF så undra hur pass punktlig denna krabat tänker vara :) Inatt har jag för första gången haft lite starkare och tydliga förvärvar. Har även som några andra skriver gulgrönt slem... Ser ut som slime faktiskt... Urk!!!

• marickan

Gulgröna slemmet behöver kanske inte vara slemproppen utan bara att flytningarna ändrat karaktär... Eller så är det att den kommer i små omgångar kanske..

• marickan

Jag tyckte det var så skönt när vi fick första barnet att bara åka in utan att någon visste, och sedan få komma med den stora överraskningen i telefon och sms till folk. Den här gången känns det stressande att folk kommer veta. Dottern ska vara hos mormor och morfar och det innebär ju att hela övriga släkten, vilken inte är så lite kommer få höra att dom är barnvakt och vi åkt in. Känns som att man helst ska ringa så fort bebisen ploppat ut, men jag är bestämd på punkten att det är våran dotter som ska få höra nyheten först. Så om bebisen föds en tid på dygnet då hon sover så tänker jag låta resten av världen vänta. De får bli sura bäst de vill... :)

• marickan

Taskigt att komma med skräckhistorier till en blivande mamma. Men kanske de som säger så är de som gjort bort småbarnstiden och inte är sugna på att göra om den. Hur som helst så tänker man inte på det där sättet när man är mitt uppe i allt. Även fast det kan vara tufft vissa dagar så väger kärleken och glädjen över allt det jobbiga med råge. Jag kan verkligen tycka att livet snarare börjar när man får barn. Jag och min sambo säger ofta till varandra att vad gjorde vi innan vi hade våran underbara dotter??? Vad tråkigt vi måste ha haft... :)

• marickan

Sen är tiden med en liten bebis så oerhört kort egentligen. De växer och blir stora så himla fort. Vad det än är som man får uppoffra under bebistiden kommer man snart kunna göra igen ändå. Och då kommer de sakerna att vara så mycket mer uppskattade också för man tar det inte för givet längre. Bebistiden däremot den kommer inte tillbaka, bara att njuta av den :)

• marickan

Grejen är också att som förälder så vill man finnas till hands 24 timmar om dygnet. Man vill sitt barns bästa så klart. Det känns absolut inte uppoffrande utan glädjande att få ge det till sitt barn. Det som kan ses som tråkigt och uppoffrande för en som inte har småbarn är bara så självklart för den som är mitt uppe i det. Man har helt olika perspektiv på saker när man är i olika skeden av livet tror jag. Därför är det lika bra att slå dövörat till när någon som inte längre har småbarn kommer med sina historier och lyssna på de som själva har småbarn istället. Då får man nog de bästa råden.

• marickan

Här är en till som svettas som en gris. Inatt blev jag alldeles blöt om trosor och nattlinne och det droppade från överläppen. Tog en dusch på morgonen men det var i princip helt onödigt för efteråt svettades jag bara ännu mer. Man känner sig så fräsch och härlig... :( Har sammandragningar och molvärk om vartannat hela tiden sedan i natt. Såhär har jag bara haft några timmar på kvällarna tidigare men nu vill det inte avta men heller inte öka tyvärr. Sååååå sjukt less på detta nu. BF imorgon, då kom dottern men den turen verkar jag inte ha denna gång :( Misstänker att jag ska få plågas ett tag till. Blä!!

• marickan

Grattis till fler bebisar här i tråden. Själv är man inte alls avundsjuk på er som får snusa bebis :) BF imorgon, gissar att jag har ännu en trevlig natt med sammandragningar molvärk och svettningar framför mig. Livmodern har börjat igen nu och dra ihop sig med jämna mellanrum efter några timmars uppehåll. Snart är de mesiga förvärkarna här igen också... Suck. Även fast de inte gör så ont så stör de nattsömnen...

• marickan

Paet: Om de blir starkare kan det vara på allvar. För mig håller de bara samma svaga nivå hela tiden och kommer inte med samma mellanrum, så jag tror inget är på g än för min del.

• marickan

Noras: Nog för att man är känslig och kanske tar mer illa upp än nödvändigt ibland då man är såhär i slutskedet av graviditeten... Men det där var verkligen att gå över gränsen!! Jag kan inte fatta hur folk kan tro att det är deras rätt att veta exakt vad som händer och när det händer och till och med kräva det. Klart att det är spännande och roligt för nära och kära men de måste respektera att det är något intimt och privat och hålla sig på sin kant. Respektlöst av din vän men hon kan inte ha tänkt efter innan hon pratade, skulle hon vilja ha med din man på sin förlossning... Knappast va? Men jag kan tycka att man blir som en allmän egendom när man blir gravid. Ibland kan det vara smickrande med uppmärksamheten men oftast inte..

• marickan

Grattis paet och ni andra som fått era bebisar nyligt. Vad ni är lyckliga som nu får mysa med era små... Längtar... :)

• marickan

Här blev det en lillebror igår kl. 16:02 efter en snabb och otroligt fin förlossning. Visste jag i förväg hur bra det skulle gå hade jag aldrig behövt vara nervös, är så glad att ha fått en revansch efter en mindre bra upplevelse med första barnet :) Lillkillen väger 3830 g och är 51 cm, storasyster ska snart få träffa honom. Ska bli så kul att se hennes reaktion :)

Svar på tråden Januaribebis 2012