RaraS: Jag tycker det låter som att du är himla tapper, men man kan bara inte orka med hur mycket som helst. Det är inte alltid så fantastiskt och underbart att vara gravid som man hoppats. Mitt bästa råd till dig är att sluta vara så himla duktig, du ska inte behöva må som du gör just nu. Det enda jag ångrar från min förra graviditet är att jag knappt ställde några krav. När BM frågar hur jag mådde så svarade jag alltid att det var väl bra, det är väl såhär det ska vara. Då hade jag det långt ifrån så jävligt som det du beskriver, men dock en tuff foglossning, ett tungt jobb som jag till slut inte klarade att gå till och en hemsk sista månad av graviditeten. Jag är övertygad om att jag hade kunnat må bättre då om jag som jag gör idag bara öser ur mig frågor och ärligt säger till min BM hur jag mår, det är först då dom verkligen kan hjälpa och stödja. När det är första barnet är det svårt att veta vad som är normalt, vad man ska räkna med att behöva stå ut med och vad som man kan behöva stöd och hjälp för att orka med. Jag förstår att du tänker att en förlossning är väl en baggis, några timmars pina jämfört med flera månaders... Lite så är det väl också.. Jag minns att jag tänkte likadant, och även den som har en drömgraviditet är ju sjukt less på slutet och bara längtar att det ska sätta igång. Hur som helst är ju förlossningen ändå någonting tufft och något man ska igenom och även här tycker jag att man ska försöka få göra det till det bästa möjliga scenario, det är fasen våran rätt efter nio månaders slit. Jag hoppas att du framöver ska kunna få bra hjälp av BM och andra hon kan råda dig till, så ska du se att du så småningom kommer kunna ha ork att se fram emot och planera din förlossning lite, som du hade hoppats kunna göra. Styrkekramar till dig!!