• Niins
    Haanky skrev 2011-06-01 07:46:25 följande:

Hej hej! inatt vaknade jag med fruktansvärd magont längst ner i magen... blev riktigt svettig och illamående och livrädd.. tänkte nu är det mf :( försökte gå på toa men det gick inte.. gjorde ondare då och då kännde jag att det va i tarmarna det högg i och nån minut senare satt jag på toa och tömde hela mig... :P puuh vilken lättnad!!! ska endå fråga bm idag på inskrivningen men tror det va tarmarna som spökade...  usch!! va riktigt rädd.. har inte haft så ont i magen någon gång!!!

Så hade jag för nån natt sen, vaknade och var helt genomsvett och hade så ont i magen, var också helt säker på MF, men jag behövde bara gå på toa så släppte det. Men jag han bli riktigt rädd!
  • Niins

V 9+1 idag!! Bara två veckor kvar till inskrivvningen 15 juni!! Längtar!

• Niins

Idag är illamåendet inte att leka med!! Idag kom första spyan på jobbet, hoppas ingen hörde mig!! Ska vänta att berätta efter semestern hade jag tänkt!! Då är jag i v 18!!

• Niins

Jag ska heller inte göra något VUL! Får snällt vänta tills RUL!

• Niins

Går in i v 12 idag! Känns helt sjukt vad tiden går fort!! Inskrivning imorgon, är så nervös! Är så rädd att jag får en hemsk barnmorska, har en del övervikt och är rädd för vad hon ska säga om detta!

• Niins

Ja och jag är väl medveten om min övervikt! Har gått ner 20 kg bara för att kunna bli gravid! Så jag vill så klart gå upp så lite som möjligt!! Har gått upp 1 kg hittills men det är nog också att jag har lite svårt att äta rätt för jag mått så illa!

• Niins

Har varit så sjukt nervös inför barnmorskebesöket idag!! Men allt lättade när vi kom dit, fick en jätte trevlig barnmorska som lyssnade på mig/oss. Tog upp min övervikt själv och hon var väldigt förstående, inget tjatade. Hon förstod att jag verkligen inte ville gå upp mycket i vikt. Var nervös för att mitt blodtryck skulle vara högt men det var helt normalt! Ska på RUL i början på augusti. Sen var inte nästa besök förens i V 24, det tyckte jag var sent!?
    Känner en stor lättnad nu! Och allt känns mer verkligt!!Skrattande 

• Niins

Jag fick också en pojke på testen!! Men har en känsla av att det är en flicka!!

• Niins

Idag kom andra spyan på jobbet! Inte kul!! Gick nog för lång tid mellan måltiderna!! Så var jätte hungrig på lunchen och slängde i mig maten!! Det skulle jag inte gjort...

Svar på tråden Januaribebis 2012