Januaribebis 2012
pernillis skrev 2011-08-05 23:28:10 följande:
Är det någon av er som går igenom den här graviditeten ensam eller har alla en partner att dela det här med?
Jag är ensam om denna graviditet. Var ensam med sonen oxå (som nu är 7 år). Pappan har valt att inte ha kontakt med honom (jag har verkligen försökt allt för att han ska vilja träffa honom en enda gång). Graviditeten var inte planerad, varken från min eller hans sida och det vet han. Därför har han aldrig anklagat mig i stil med "skyll dig själv som blev gravid". Men han kände sig inte redo och hade andra stora planer för sitt eget liv. Jag ogillar inte honom (han gav mig trots allt det finaste i världen) och jag tror inte att han ogillar mig men vi har väl bara gått vidare med våra liv och accepterat situationen.
Jag tror inte på att skaffa barn med någon bara för att skaffa barn. Har sett alltför många relationer som kraschat och båda parter använder barnen mot den andra föräldern (jag vet, det finns inga garantier i livet). Har dejtat och haft ett par relationer sedan sonen föddes men ingen som kändes rätt för mig eller min familj så efter många års funderingar bestämde jag mig för en graviditet genom insemination och lyckades på första försöket, trots att jag är 35 år. Kärleken i mitt liv kommer att komma en dag, det tvivlar jag inte på. Men när den dagen kommer vill jag inte ångra att min son aldrig fick syskon (även om pappan får barn så är det inte troligt att de kommer att ha en relation).
Mitt liv i korta drag :)