Inlägg från: coockiejar |Visa alla inlägg
  • coockiejar

Januaribebis 2012

jordgubbe0812 skrev 2011-09-26 15:05:09 följande:
    Åh, stackare. Jag vet från förra graviditeten hur jobbigt det är när inte allt går enligt schema och man liksom inte kan fråga hur pyret mår där inne.

Men för att trösta lite. Inget av måtten är väl iallafall alarmerande höga. För att det ska vara havandeskapsförgiftning ska du nog ha högt blodtryck också.

Kan du inte be att få göra ett glukosbelastningstest om du är orolig för grav-diabetes?      
    Blodtrycket hade höjts till 120/70. Det är inte högt men högre än jag brukar ha. 90/60 till 110/65 är vad jag brukar ha.

Jag vet ju att det än så länge inte är någon fara och allt är okej idag (tack och lov) men hon ville förbereda mig på att allt detta kunde vara tecken på att jag håller på och utvecklar än det ena än det andra. Vilket så klart bara är proffsigt och bra att hon förbereder mig. Men det är ju så stor skillnad på mina graviditeter! Mitt första barn hade jag en drömgraviditet och en dröm-förlossning...den här - jag är överlycklig för liten i magen - men det är så mkt mer att oroa sig för. Jag åker dit på onsdagmorgon med morgonurin så får jag hoppas att det är normalt. Bara två dagar kvar så kan jag släppa det här sen.
  • coockiejar

Hej tjejer,

jag har försökt google men hittar inget bra svar så jag frågar er - är det någon mer än jag som känner sig öm i livmodern? Som träningsvärk typ?

• coockiejar
    twistedtofit skrev 2011-09-30 10:08:20 följande:
    Bebisen växer ju med en rasande fart och då töjs ju också livmodern. Helt normalt att känna sig öm i perioder!! Så länge det inte är som "värkar", men lite molvärk el mensvärk hade jag hela förra graviditeten till och från och även denna gång!
    men det här känns inte som den vanliga växtvärken - men jag har haft en massa växtvärk under veckan men de senaste 2-3 dagarna har det mer varit att jag är öm i magen - inte växtvärken. Men man kanske känner sig öm efter växtvärken? :)
  • coockiejar
    twistedtofit skrev 2011-09-30 10:35:05 följande:
    Kan tänka mig det.. Tycker magen känns olika mest hela tiden!
    det är ju bara så frustrerande att gå runt och känna sig öm och inte kunna sitta/stå utan att det känns obehagligt...men åhhhh vad jag känner mig gnällig... Nu ska jag sluta :) tack ändå söta du för dina lugnande ord <3
  • coockiejar
    missable skrev 2011-09-30 11:25:44 följande:
    Haft en skit natt, inte sovet en blund, haft massa sammandragningar och inte känt av flickan what so ever sedan två sparkar igårkväll! Så nu ska jag in till förlossningen och kolla att allt står bra till! Så var det med denna fredagen =(
    nej men ååååh så tråkigt! Hoppas att hon bara hade bestämt sig för att sparka inåt i kroppen. Hoppas allt går bra!
  • coockiejar

Hej tjejer,

Får jag häva ur mig lite? Känner mig bara så himla slut...trött...sliten. Inte fysiskt utan mer psykiskt! Bebsien rör sig varje dag men de senaste dagarna har han varit väldigt lugn. och idag sitter jag på jobbet (jobbar extra på kontor och pluggar på heltid annars) men ändå är han rätt lugn fast jag sitter ner mest hela tiden och har tid att känna efter. Han brukar vara en vilde framåt kvällen och lite under natten och under morgonen - sen brukar han ha sovstunder under dagen då o då men nu är allt upp o ner och jag blir bara så himla orolig! Han har varit så lugn sista tiden och idag har jag mest bara känt av hans hicka istället för hans rörelser.

Jag förstår att det är jag som oroar mig i onödan, att jag gör det större än vad det är. jag förstår att problemet kanske mer sitter hos mig men jag blir helt färdig av att ständigt bära på sådan oro! Är det bara jag?

Jag ska ringa min BM imorgon och prata med henne för det här är inte roligt.

• coockiejar

Åh - jag vet inte hur man ska göra med de där små trollen. Om man ändå hade en liten kamera o kunde kika in och se att de har det bra. Jag har ju som sagt känt av hickan under dagen men han brukar vara så mkt mer rörlig och busig så att jag känner det ut på magen. Han är så väldigt lugn. Och så har jag ömhet på livmodern på vissa ställen som jag inte alls gillar. Då blir jag osäker på varför det ömmar just där och så drar tankarna iväg om det moderkakan lossnat lite och herreguuuud---det tar liksom aldrig slut. Ska hem om en stund och lägga mig i soffan o mysa med min son (7 år) så kanske bebben får för sig att haka på. Hoppas det. Jag är i v. 28 (27+2).

• coockiejar

hej tjejer,

ville bara säga att bebis har haft en normal rytm idag och han har sparkat utåt mest hela dagen :) Så skönt!

Men jag har ju som sagt en "fläck" högt upp på högra sidan av livmodern som är väldigt öm och den gjorde t.om ont idag när jag stod upp (alltså utan att man ens tryckte på den)...imorgon ringer jag BM o frågar om det. Ringde aldrig idag när bebisen var som vanligt...kände bara att jag skulle vara super tjatig om nåt som var igår och som inte gäller idag.

Vet inte vad ni andra gllar för musik men min lilla - han blir lite mer aktiv när han hör maroon 5´s move like jagger :) Jag tolkar det som att han gillar den :)

• coockiejar
    chreb skrev 2011-10-07 06:15:09 följande:
    Jag har blivit öm i både revben och mage nu, ömmar till när jag ex sätter mig eller reser mig upp. Sen ibland i samband med sparkar eller pluttens livliga fladder kan det typ som krampa eller dra i en del av magen, inte hela livmodern utan det är alltid typ "ena hörnet" eller hur man ska förklara. Kanske jag som är allmänt puckad haha men första graviditeten är ju allt så nytt. Någon som vet Vad detta är och är det normalt?
    Så där har jag oxå. Min barnmorska säger att det är ligamenten som spänner sig och det känns på mindre områden på livmodern - alltså inte hela. Att vissa kvinnor får områden som ömmar eller rent av kan göra ont och det kan vara olika från graviditet till graviditet. Men ring din BM o fråga.
Svar på tråden Januaribebis 2012