Januaribebis 2012
Nu har jag bokat en tid på Mama Mia söder för ett extraultraljud. Mest bara för min egen skull. Åker dit om 2 veckor :)
Nu har jag bokat en tid på Mama Mia söder för ett extraultraljud. Mest bara för min egen skull. Åker dit om 2 veckor :)
hej tjejer,
hoppas allt är bra med er :) utöver kramer, foglossning, syrebrist (andfåddhet :) ), och annat skoj... Jag är idag i vecka 28+3----hjäääälp vad tiden har dragit iväg och ändå känns det som en evighet kvar till lilleman ska ut. Sista 2 veckorna har jag känt att magen bara exploderat! Och då låg jag över kurvan sist hon mätte! Jag försökte mäta själv idag (SF-måttet) när livmodern var hård och JISSES jag fick det till 32 cm!!!! Jag hoppas verkligen att jag mätte fel! Jag har känt mig spänd i magen och lite som en ballong som e på väg att explodera om någon blådern in lite mer luft... Vore kul att höra vad ni fick för SF mått ni som varit och mätt redan? Jag hade 27 i vecka 25...ska till barnmorskan igen nästa vecka så då får jag veta vad jag har för mått nu...känns som att det kommer att ha växt massor. (Först ojjar man att man vill ha mage så det syns....sen ojjar man att magen är för stor :) )
hej tjejer,
hur har helgen varit? Gud vad ni hinner skriva mycket :) Jag får lite att ta igen här snart. Ska bara skriva klart en inlämningsuppgift först.
Jag ska till BM på onsdag och funderar kring en sak - men ville höra med er om ni också känner igen det. När jag väntade första sonen så var han livlig och rörlig varje dag. Han hade ofta hicka och jag funderade aldrig över varken hicka eller rörelsemönster.
Den här lilla krabaten tar time-out ibland (jag börjar vänja mig även om det periodvis kan kännas frustrerande) men däremot funderar jag på det där med hickan - jag minns det som att hela magen mer eller mindre hoppade till när första sonen hickade (men jag kanske minns hickan från senare delen av graviditeten) medan den här lilla - det känns mer som ett tickande inne i magen. Och det är med ungefär 1-2 sekunders mellanrum (vilket känns som lite väl snabbt). Magen hoppar alltså inte till utan det känns bara som ett tickande där inne (och det är inte min puls för jag har försökt känna efter).... Hur känner ni av hickan?
Heeje :)
Var hos BM idag och lilla pytte ligger med huvudet ner men det är fortfarande rörligt. Misstänkte det då jag känt honom sparka på rätt bra med fötterna uppåt mot bröstkorgen. Mitt SF i vecka 29 är 28 cm...i vecka 26 hade jag 26-27...jag ligger fortfarande lite över medelkurvan men BM sa att hon inte känner att jag har en stor bebis där inne. Lilla hjärtat slog i 135 skrev hon i papprena...men han varvade från 133-158 när vi lyssnade vilket är helt normalt och vad de vill höra.
Ha en finfin onsdag :)
ÅÅÅÅÅÅH, hjälp mig någon! Jag blir snart galen! Har en halsbränna som skär som en kniv i matstrupen på mig - upp o ner - heeela dagen lång! Inge kul att gå o lägga sig när det känns som att man lir uppskuren inifrån :(
Sen har jag nåt illamående som kommer och går hela dagarna - vad 17 är det om? Har mitt illamående från tidigare i graviditet kommit tillbaka?
Och så ska vi inte snacka om sammandragningarna. Magen blir hård som en boll och jag kan knappt röra mig. Det gör ont att sätta sig, resa sig upp, lägga sig, vända på sig, böja sig för att plocka upp ngt osv...
Någon som har bra tips mot den eländiga halsbrännan? Helst husmorskurer då jag är lite försiktig med kemikalier. Testade några tuggtabletter under min förra graviditet och herregud vad vidriga de var... ju mer jag tuggade desto mer växte de i munnen och det kändes som att jag hade ett lock i halsen...
Sorry för min negativa stämning - men det kändes lättare att få ut det nu :)
sötmandel och ramlösa :) då åker jag o handlar det! Tackar :)
hej tjejer,
hur går det för er? Hoppas ni alla mår bra och att sluttampen nu känns bra så vi alla hinner vila lite och orka med en förlossning snart :)
Jag har varit ledig i en vecka nu. Är beräknad den 2 jan men gick över tiden med 16 dgr med första sonen så jag är rätt inställd på att gå över tiden även nu. Har valt att börja ta ut föräldrapenning iaf redan nu och vila istället då jag inte känner att jag orkar med som innan. Svårt att bli sjukskriven och få en hyfsad ersättning när man pluggar och jobbar extra. Hade en salstenta förra fredagen och det var knappt jag kunde läsa pga tröttheten och huvudvärken som kommit och gått.
Var till BM igår. blodtryck är 120/80 vilket för mig låter högt då jag normalt ligger på 90/60 eller 100/65. Kanske har jag huvudvärk av att blodtrycket är högre än jag brukar ha? Kroppen börjar samla massa vatten iaf och jag får lättare blodsockerfall nu om jag inte äter var 3:e timme ungefär. Men BM säger att så kan det vara på slutet så det e bara till att gilla läget och stå ut.
Jag har ju tagit ledigt för att kunna vila men ändå blir det inte så. Vi ska fira julen hemma hos oss (jag bor ensam med sonen på 7 år) och det är hela tiden något att fixa med. Julförberedelser, möblera om hemma för bebisens ankomst mm. Ringde dock min lillasyster häromdagen och bad henne komma tidigare då jag har massor att handla och förbereda innan julen så hon kommer hit redan den 22 dec :) känns super att ha någon som hjälper till lite.
Det är lite upp och lite ner men glädjen inför julen och att få lite mer tid med min stora pojke gör att jag ändå står ut. Men ååååh vad jag hoppas att jag inte går över tiden med 2 veckor igen.
Önskar er alla en fin julhelg :) - det e bara en vecka kvar!