• C R

Januaribebis 2012

Vad "skönt" att det är fler än jag som är livrädd. Känns ofta som jag är ensam o idiotförklarad pga min fobi. Det började efter jag fick pojken. Innan hade jag inte en tanke på det. Vi kan bara hålla tummarna att vi klarar oss så bra som möjligt. Själv ligger jag o myser i soffan med grabben o kollar på Ronja! Ont som sjutton i ryggen. Värker i nedre delen så jag blir galen. Hela natten har det hållt på också. Nu har jag nog klagat färdigt ;)

• C R

8 dagar kvar men räknar med att gå över. Är så otroligt trött på att vara gravid nu. Känner mig som världens sämsta mamma som inte orkar leka så mycket med grabben. Han har varit hemma från dagis i tre v nu o behöver verkligen hitta på saker. Ja ja det blir snart bättre. Ingen idé att klaga!

• C R

Skönt att klockan går. Nu blir i alla fall ingen 2011-bebis. Bf om 7 dagar men går säkert över. Sambon tror det kommer en bebis nästa v men jag satte emot. Gott nytt år på er alla! Kram

• C R

Min slempropp har börjat lossna idag. Nu har jag som mensvärk o ont i nedre delen av ryggen. Men jag vet ju att detta inte betyder att det är dags så bara ställa in sig på att det tar ett tag till. Har bf på lördag.

• C R

Nu har jag haft sammandragningar som känns ganska mycket i två timmar. De kommer med 10-15 min emellan o varar ca 45 sek. Man hoppas ju såklart att det är dags men säkert inte. Slemmproppen har lossnat under dagen o jag har haft som mensvärk i både mage o rygg. Vi får se vad som händer.

• C R

Nu är det 7-8 min mellan o gör ont. Känns i både mage o rygg. Återstår att se hur natten blir.

• C R

Här gör det ordentligt ont nu. Får andas igenom värken som kommer med 6-7 min mellanrum. Känns som det är på gång på riktigt nu. Men vi får väl se.

• C R

Haanky: Det är storm här också. Jobbigt för dig att inte kunna sova.

• C R

Än så länge går det bra. Vet inte om det snart börjar bli dax att ringa in i alla fall. Ska ta o packa det sista snart. Det är fortfarande 6-7 min emellan o hanterbart.

• C R

Snacka om att känna sig lurad. Haft regelbundna förvärkar hela natten som gjort ONT! Helt plötsligt vid 6tiden lugnade det ner sig ordentligt o kommer sällan o inte så smärtsamma. Jag som trodde det var dax på riktigt. Enda fördelen är att jag fått sova 1 timma nu. Nu får vi se vad som händer under dagen.

• C R

Nu är värkarna nere på 7 min igen men inte jatteont. Vågar inte tro ngt efter denna natt.

• C R

Måste bara skriva av mig lite. Igår började ju slemproppen lossna. Hade värk i mage o rygg. Vid 18 la jag mig o hade sammandragningar som kändes ganska mycket med 10-15 emellan. Höll på till 22tiden då de började göra ganska ont o.kom tätare 7-8 min emellan. Höll i sig till 6 i morse. Da försvann de i ngn timme för att sedan komma tbx glesare o svagare. Ganska lugnt på fm för att sedan vara tillbaks på 6-7 min emellan. Avtog efter lunch 15-20 min emellan.. nu gör dom riktigt ont, kan inte ligga still o kommer med ca 10 min emellan. Hur länge kan det hålla på så här? Undrar om de gör ngn nytta. Jag har sovit 1 timma sen i går morse. Andra barnet. Någon som har erfarenhet eller tips?

• C R

Nu är var prinsessa här. Hon föddes i morse o är helt underbar!

Svar på tråden Januaribebis 2012