Inlägg från: Kissekatten |Visa alla inlägg
  • Kissekatten

Januaribebis 2012

Just nu har jag det löjligaste suget... Efter havregrynsgröt... Obestämd

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Kissekatten
    Moniqe1979 skrev 2011-08-16 14:43:53 följande:
    Usch känner mig sjukt otacksam idag. är min födelsedag och fick present från makens bror med fru, en POP tröjja till bebisen och en likadan till 3 åringen.  känns lite konstigt har ju inte köpt någonting själv till knott i magen och att då få saker till sonen och bebis känns märkligt milt sagt, Egentligen borde jag ju bara vara glad att jag som är "så gammal" faktiskt får presenter från släkt etc...
    Fick dina barn presenter på DIN födelsedag? Eller det kan ju vara ok om barnen också får nåt litet, men fick du inget själv?
  • Kissekatten

Aha. Och nu ser jag att jag missuppfattade ditt inlägg lite.
    Troode du var besviken för att du själv inte fick nån present. Och det hade jag verkligen förstått ifall du blev om så var fallet.

• Kissekatten
    Moniqe1979 skrev 2011-08-16 15:09:31 följande:
    svårt att formulera men känner mig inte alls glad för att få saker till bebis som inte ens är NÄRA att komma ut särskillt då jag inte själv börjat handla till det barnet, men samtidigt BORDE man ju vara glad för tanken var ju säkert väl menad.
    Förstår hur du känner.
  • Kissekatten

Beklagar sorgen minneli! Kram

• Kissekatten
    JennieP skrev 2011-08-21 12:27:20 följande:
    Tack! :)
    och detsamma ;) hihi

Min son är 6 år, han ska börja skolan på måndag (imorgon) (6-års) Iiihhhii

det känns så stort och spännande att jag "glömt bort" graviditeten litegrann haha bra tidsfördriv dock

Hur gammal är din förstfödda? :)

När lilleman kom till världen blev det en lång och smärtsam historia på 60 timmar och resulterade i att vi båda strök med nästan. Bla lades en sugklocka i sena timmen och efter 14 drag med den slets lillemans skalp sönder och han satt fast i mina spinaltaggar i 2 min. Ja det ena med det andra har medfört att vi inte försökt oss på fler barn tidigare och nu när vi äntligen kommit såhär långt så rekommderas vi snitt men också givetvis massa aurora samtal osv inför nästa födsel. Lillemans historia finns att läsa på min blogg under "Jack" i mitt kryp in men den är lång och inte alltid så rolig läsning så det ska man nog låta bli om man ska föda för första gången.
    Iaf så lever han idag med vissa mindre utmaningar i sin vardag, han är ett mirakelbarn.
    Läkarna som enbart läst hans journal tar alltid för givet att han sitter i rullis och har assistent.
    Så är inte fallet.

Nu har vi fått nånting som kallas prioriterad vårdplats, så vi skall kännas oss tryggare.
    Vi har haft en lång utdragen rättstvist om vår tidigare förlossning också.

Men men nya tag, nu är vi i v18 och ser fram emot en liten bebis i familjen :)

Vart ligger du tidsmässigt? :)

Ja det var en jobbig förlossningsberättelse att läsa! Verkligen skönt att det inte gick värre. Puh, fick riktigt ont i magen nu.
  • Kissekatten

Jag väntar antagligen en pojke också Fick se något som liknade en pung på ultraljudet och läkaren antydde att det var så :)

• Kissekatten
    LillaEko skrev 2011-09-01 17:32:41 följande:
    Intim fråga.
    Någon mer som har riktigt tjocka flytningar?
    Innan när jag var och kissade hade det till och med kommit en "flytnings-klump" i toan?!?!
    *Intimt - Varning för känsliga*

2-3 dagar efter att vi haft sex brukar det komma ut en jätteklump. Urk! Säger åt sambon att han inte får komma i mig längre, men det glöms alltid av när det väl gäller.
    Så brukar det inte vara i vanliga fall.
  • Kissekatten

Vi ska skaffa en örontermometer. Vår dotter får fullständig panik när vi ska ta tempen i rumpan. Känns som man våldför sig på henne varje gång tempen ska tas, hemskt!!!

• Kissekatten
    zatori skrev 2011-09-17 22:04:39 följande:
    leia: Jo! Det gör den verkligen. Men också lång ner i magen, liksom ner mot könet. Ibland känns det nästan som det ska komma ute en liten fot där. :P Nä, inte riktigt men det liksom ilar eller hur man ska säga... Och det är itne i magen, utan mer på könet. Svårt att förklara!
    Såna sparkar brukar jag också få. Ganska obehagligt! Busbebisar!!
Svar på tråden Januaribebis 2012