Inlägg från: Kissekatten |Visa alla inlägg
  • Kissekatten

Januaribebis 2012

Velociped skrev 2011-12-20 09:16:20 följande:
    Bm-besök idag v35+4. Precis som jag trodde har skrutten fixerat sig och ligger dessutom långt ned - är det vanligt att de sjunker ned flera veckor innan förlossningen, någon som vet? I övrigt var allting jättebra. :)

Ja det är vanligt. Jag satt och googlade om fixering igår. Jag går in i vecka 40 i morgon och min lille har fortfarande inte fixerat sig. Om han inte gjort det sen i fredags. Men enligt bm är det ingen jättestor pojk i magen, och gott om fostervatten, så han har det väl inte så hemsk trångt.
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Kissekatten
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-21 18:20:11 följande:
    Lite OT

Någon som använt flyttstädning och RUT avdrag o vet hur det fungerar?

Vi har gjort så. Funkar som frökenolson skrev har jag för mig. Kan tipsa om sidan offerta.se Där fyller man i vilken tjänst man vill ha mm och så får du offerter från olika företag. Vi kom väldigt billigt undan tack vare offerta och Rut. Tror vi betalade ca 700 kr för en flyttstädning av en tvåa på 52 kvm.
  • Kissekatten

Stort grattis till alla små bebisarna!

Jag har BF idag. Än så länge känns det som att det blir som först tänkt, en januaribebis. Känner ingenting. Han ligger fortfarande väldigt högt och knör på revbenen.

Men jag är så stressad hela tiden. Inte så att jag springer runt och stressar, men jag har en inre stress över att han ska komma nu i december, vill verkligen inte det. Och alla säger åt mig att knipa nu när det inte är så långt kvar. De fem dagarna kvar till januari känns som en hel evighet ju!! Kan inte tänka på något annat... Blir knäpp i huvudet!

• Kissekatten
    Frökenolson skrev 2011-12-27 10:26:41 följande:
    så tänkte vi med, men vad ska man göra. Funkar ju inte att knipa direkt... =)

Hoppas det går för er att hålla tätt dock! 

Nä precis. Vad ska man göra. Jag har intalat ni själv att det inte gör något om han kommer nu. Det är ju bara ett datum egentligen. Är dessutom så jävla trött på att vara gravid! Vill ha min kropp tillbaka.

Men så tycker ju alla andra att det vore sååå bra om vi gick över till januari. Men de fattar väl inte att deras önskemål lägger sig som tunga stenblock på mina axlar.
  • Kissekatten
    Frökenolson skrev 2011-12-29 14:28:42 följande:
    idag kl.7.48 föddes var lilla kille. har nu varit vaken 4 typ 70-80 timmar. är helt slut! han väger 3518g och är 50cm skriver mer när jag kommer hem!
    Grattis!!

Här väntar jag fortfarande.
    På BF+2 idag. Och inga tecken på att något är på gång. Karar mig nog till januari som planerat.
  • Kissekatten
    Wicky81 skrev 2011-12-29 19:51:04 följande:
    Här slog tragedin till igår då min kära svärmor fick somna in efter en tids sjukdom........

Skulle vart till BM idag men då jag sitter ca 25 mil bort fick jag boka av såklart....har missat två ggr nu.

Var meningen att vi skulle åkt hem som igår men då det blev som det blev gick det inte :`( Kan inte lämna svärfar ensam........

Ska försöka och se om det eventuellt går att få komma till en BM här....vet inte hur dom ställer sig till det men fråga skadar ju inte....

Måste ju gå på koll samt att jag ska ta Levaxinprov oxå....

Så hemskt Beklagar sorgen! Kram
  • Kissekatten
    fabler skrev 2011-12-30 09:14:19 följande:
    tjejer nu är de lite mindre än 39 timmar och knipa !

Gött!!

Undrar om någon av oss får det första barnet i Sverige nästa år..? Det blir nog inte jag iaf. På BF+3 idag, men absolut inga tecken. Eller jo kanske, jag har varit riktigt kass i magen de sista dagarna, som om magen förbereder sig och vill vara tom när det är dags... Googlade lite på det och det verkar vara vanligt.

Eller blir det som sambon säger, han kommer som en raket strax efter tolvslaget...!
  • Kissekatten

BF+4 och aaaaallt e lugnt!!

Hur ska ni fira nyår?

Vi ska fira med svärföräldrarna, blir god 3-rätters middag och bara mys. Sedan får dottern sova där så vi får sova i fred... Kanske det blir att testa färdknäppen med ;) Har inte vågat mig på något sånt på länge, inte haft lust heller. Men i natt ska jag nog banne mig göra ett försök. I morgon blir det till att sticka ut och springa.

Gott nytt år alla!

• Kissekatten
    riparbella skrev 2011-12-31 15:00:48 följande:
    Hej på er allihopa!

Läser här  om mensvärk, molvärk, förvärkar, värkar, sammandragningar, vattenavgångar och slemproppar som släpper. Nu undrar jag är det bara JAG som inte känner någonting överhuvudtaget? Jag känner mig som vanligt, ja borsett från att det är tungt, halsbränna, ont lite här och där i kroppen och förfärligt tung. MEN jag känner absolut inget som tyder på att en förlossning skulle vara nära. Någon mer?

Jag har bf 16 jan.

Samma här. Men jag hade bf 27 dec, så jag hoppas det börjar snart.
  • Kissekatten

BF+5 Det är nu det känns helt onödigt att jag har gått och oroat mig helt i onödan... Nu känns det mer som det aldrig kommer hända nåt!

Svar på tråden Januaribebis 2012