• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Limpan 83

Tack tjejer :)

Geraldine: Grattis!!! haha ja man är sååå lycklig! Kan inte heller sluta le. Det börjar kännas så verkligt nu. Vi ska bli mammor i oktober!! :)

• Geraldine
    Limpan 83 skrev 2011-05-27 12:20:41 följande:
    Tack tjejer :)

Geraldine: Grattis!!! haha ja man är sååå lycklig! Kan inte heller sluta le. Det börjar kännas så verkligt nu. Vi ska bli mammor i oktober!! :)
    Jag blev framflyttad en hel vecka så nytt BF-datum för mig blir 7 november :O Tyckte det lät mycket men barnmorskan sa att det var helt normalt och bebisar växer i sin egen takt och att jag kunde ha ägglossning en vecka senare än vad jag trodde att jag hade. Så jag får väl lita på henne
  • Limpan 83
    Geraldine skrev 2011-05-27 12:47:52 följande:
    Jag blev framflyttad en hel vecka så nytt BF-datum för mig blir 7 november :O Tyckte det lät mycket men barnmorskan sa att det var helt normalt och bebisar växer i sin egen takt och att jag kunde ha ägglossning en vecka senare än vad jag trodde att jag hade. Så jag får väl lita på henne
    Ja jag förstår mig inte riktigt på det där. Jag vet att jag hade ägglossning fredagen den 4 feb, fick megastarkt utslag på äl-stickan. Inget utslag dagen efter. Men ägget kanske inte fäster förräns efter några dagar...? Aja, bara den växer och kommer ut någon gång så är jag nöjd, haha.
  • Geraldine
    Limpan 83 skrev 2011-05-27 14:41:57 följande:
    Ja jag förstår mig inte riktigt på det där. Jag vet att jag hade ägglossning fredagen den 4 feb, fick megastarkt utslag på äl-stickan. Inget utslag dagen efter. Men ägget kanske inte fäster förräns efter några dagar...? Aja, bara den växer och kommer ut någon gång så är jag nöjd, haha.
    Ja att bebisen kommer ut och är frisk är det viktigaste
  • Blomma80

Hej tjejer!
    Jag är också Västeråsare och väntar mitt andra barn här till hösten, början på november någongång tror vi...Vi har inte varit på rul än :)
    Såg att flera av er redan varit där och fått reda på kön också, betyder det att de berättar nu för tiden? För när jag vänta första var det typ dödsstraff (jo, jag överdriver lite) på att berätta det här i Västerås och då var det ändå inte så länge sedan utan 09. Ville man promt veta blev man hänvisad till privatkliniker i Stockholm. Tycker verkligen det vore kanon om man fick veta, nyfiken i en strut som man e ;)
    Ha en bra helg!!

• Nessie99

Välkommen hit Blomma80!
    Tror att de har börjat rucka lite på sina strikta regler, men det kan nog de andra här i tråden svara på bättre än jag. Vill nämligen inte veta! :)
    Var i Västerås bor du?

• Limpan 83
    Blomma80 skrev 2011-05-27 20:19:46 följande:
    Hej tjejer!
    Jag är också Västeråsare och väntar mitt andra barn här till hösten, början på november någongång tror vi...Vi har inte varit på rul än :)
    Såg att flera av er redan varit där och fått reda på kön också, betyder det att de berättar nu för tiden? För när jag vänta första var det typ dödsstraff (jo, jag överdriver lite) på att berätta det här i Västerås och då var det ändå inte så länge sedan utan 09. Ville man promt veta blev man hänvisad till privatkliniker i Stockholm. Tycker verkligen det vore kanon om man fick veta, nyfiken i en strut som man e ;)
    Ha en bra helg!!
    Jag trodde inte heller att man fick veta det här i Västerås. men jag gjorde en chansning och frågade. Då sa hon att de skulle börja släppa på det och att jag kunde få veta om jag ville :) Så de är inte så hårda på det längre.
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011