• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L

Hej alla glada mamsens!
    Tänkte bara kika in och se så att alla har det bra, trots det trotsiga vädret?

Tänkte även kolla hur det går för Er med framtida tider för träff? Jag har nämligen "bara" fått 2st svar och vi är ju betydligt fler än så i denna tråd....

Inväntar ivrigt på svar

Hjärta//Mamaizon

♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • skyrocket

Mamaizon, här är det bra trots att bebis lyst med sin frånvaro sen igår em. Inga sparkar eller buffar. Hm. Blir lite nojig men tror bebis bara tagit en vilodag, hoppas det iaf. :) hur är det med dig och bebbe?

Ang svar på träff så kan jag inte svara på mail från mobilen men nästa gång jag sitter vid datorn ska jag svara. :) tror dock att jag kan de flesta vardagar..lite beroende på tid.
    Kram!

• J L
    skyrocket skrev 2011-05-23 14:10:09 följande:
    Mamaizon, här är det bra trots att bebis lyst med sin frånvaro sen igår em. Inga sparkar eller buffar. Hm. Blir lite nojig men tror bebis bara tagit en vilodag, hoppas det iaf. :) hur är det med dig och bebbe?

Ang svar på träff så kan jag inte svara på mail från mobilen men nästa gång jag sitter vid datorn ska jag svara. :) tror dock att jag kan de flesta vardagar..lite beroende på tid.
    Kram!
    Förstår att du blir lite nojjig, det blir jag också! Hualigen!
    Men mig och bebben är det bara bra... iaf. vad det känns som iaf. är lugnt för tillfället, och har väl inte haft nå spec. rörelse sen i förrgår, men det kan ha å göra med att jag inte använt bola-halsbandet! *asg* Det är ju inte så poppis... hehe...

Du svarar så snart du kan, ingen fara!

Ta hand om dig och bäbis! Hjärta//Mamaizon
  • Geraldine

Hej tjejer! Här är det bra, förutom trötthet och illamående. Angående dagar så kan jag nästan alla dagar. Har inget jobb för tillfället så har inte så mycket att göra om dagarna. Ser framemot att träffas

Kramar

{#emotions_dlg.flower}

• CeciliaSt

Hej!

Väntar 3.an i oktober och bor i Västerås. Håller till i en annan Västeråstråd men fick tips om denna. Läste att gruppen tillhör "första barnet". Finns det även de som inte väntar 1:an här?

• J L

Nu börjar det trilla in lite tider! *jubel* Skrattande
    Så snart kan jag sätta mig ner och kika på helheten, så att det blir en träff snart - inte helt fel va? Flört
    Hoppas allt är bra med Er annars!

- Här knallar det på! Saftigt fin växtvärk i magen och börjar få en aningens ont i svanken & ichias (stavas?) Men annars är det kanoners! Bebbe flaxar runt och hämnas på Bola halsbandet (så fort det hänger på plats) och jag får ju självklart ut för det! Hit-kick-sparkar är poppis, jag kan nästan tro att det är en "Bruce Lee" eller en liten "KarateKid". *asg* har dock inga sådana gener i släkten... Min man skämtade (dålig humor, bonnig) och sa att det var de tyska generna som härjade... Jag vill ju mer tro att det är en liten ängel, med blondt och lockigt hår - som aldrig skulle göra något sattyg... Oskyldig Men jag kommer väl få för mina synder, de brukar ju säga det! {#emotions_dlg.djavulsk}*asg* Well, inte lätt alla ggr. Men mysigt är det! Solig

Ha det bäst och sköt om Er och "bejsens"! Hjärta //Mamaizon

• J L
    CeciliaSt skrev 2011-05-23 22:11:22 följande:

Hej!

Väntar 3.an i oktober och bor i Västerås. Håller till i en annan Västeråstråd men fick tips om denna. Läste att gruppen tillhör "första barnet". Finns det även de som inte väntar 1:an här?

Hej hej!
    Så trevligt, och grattis! Skrattande
    Jaha, så ryktet har spridit sig, va roligt!Glad
  • Limpan 83

Hej alla goa tjejer!!

Jag är väldigt dålig på att gå in här nuförtiden. Jobbet tar så mycket tid och kraft. Ska skicka ett mail om när jag kan träffas.

Har RUL på fredag och är supernervös!! Längar massa! Har tagit ledigt hela dagen så att jag ska slippa stressa.

Mamaizon: Jag tror inte det är någon fara med tanke på din sjukhusvistelse. Jag har ju haft extremt illamående under garviditeten ocg varit inlagd med dropp 2 ggr. Åt väldigt lite under de 3 första månaderna och spydde mycket. Min läkare sa att det inte skulle påverka något. Bebisen tar det som den behöver.

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011