• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L

Ang. en ny träff: Jag tror inte att vi kommer kunna lyckas få till en dag då ALLA kan. På ett eller annat sätt så krockar det alltid med något, inte sant?
    Men vi kan ju iaf. göra vårt bästa! Flört

Så som det ser ut för mig framöver så är det dag och kvällar, så antingen slutar jag 17 eller börjar då. Och då är det antingen runt lunch eller senare på kvällen som funkar... och Ni andra som har jobb, jobbar ju då runt lunch...

Men tänkte att jag skriver vilka dagar Jag kan, sen får vi se om dessa kanske faller på plats, låter det okej??
    Jag skickar dessa tider/dagar i mail till Er samtliga.

Hjärta //Mamaizon

♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • Nessie99

Oj vilket hästjobb du har gjort Mamaizon! :)
    Kan inte inboxa dig från fånen, så skriver här. Åker bort över helgen men återkommer om när jag kan då jag och sambon har kommit tillbaka till Västerås.
    Ha en fin helg!

• J L
    Nessie99 skrev 2011-05-19 20:54:57 följande:
    Oj vilket hästjobb du har gjort Mamaizon! :)
    Kan inte inboxa dig från fånen, så skriver här. Åker bort över helgen men återkommer om när jag kan då jag och sambon har kommit tillbaka till Västerås.
    Ha en fin helg!
    Äsch då! Flört Tack!

Hoppas Ni får en trevlig helg!! Solig
  • skyrocket

Mamaizon, jag har inte fått något mail :(

• J L
    skyrocket skrev 2011-05-20 10:19:28 följande:
    Mamaizon, jag har inte fått något mail :(
    Har du inte!? Förvånad Då ska jag fixa det på en gång!
  • Geraldine

Ville bara önska er en trevlig helg!

{#emotions_dlg.flower}

• J L
    Geraldine skrev 2011-05-20 19:34:53 följande:
    Ville bara önska er en trevlig helg!

{#emotions_dlg.flower}
    Tack detsamma!Skål
  • J L

Hey Mamsens!
    Allt bra med Er?
    Hoppas det!

Hurrni, jag har en fråga... och jag förväntar mig inga expertsvar, men lite intresserad av å veta vad Ni tror...

Hur viktigt är det för fostrets utveckling att få i sig tillräckligt med näring de första veckorna?
    Om fostret utsätts för "svält" (att mamman fastar x-antal dagar/veckor) kan detta påverka fostrets tillväxt? Eller tar den näring ifrån mamman (trots att det kanske inte finns någn?) kan den isf i ett senare skede "hinna ikapp" och växa som den ska?

Jag är lite fundersam då jag haft VIP-kort på lasarettet sedan Nov. -10 och näst sista gången jag låg inne (visste jag inte att jag var gavid) Fick jag fasta och "leva" på dropp i 5 dagar. Genomgick också en massa prover, röntgen och UL. När jag sedan vart utskriven hade jag tappat x-antal kilon och hade heller ingen större aptit. Det tog några veckor, sean var allt som vanligt igen - och vipps så låg jag inne, igen. Men denna gång hade jag precis plussat och visste på ett cirka vilken vecka jag var i. Gjorde et VUL och överläkaren konstaterade då att jag skulle dras tillbaka 2-3v från ursprungsdatumet, men hon påängterade också att inget var säkert (det var då hon tyckte sig se två i magen och menade på att det kunde vara förklaringen isf.) Efter detta har jag funderat en hel del och precis som frågeställningen här ovan: Kan fostret ha påverkas?

Är tacksam för svar! Hjärta // Mamaizon

• skyrocket

Jag vet bara att man inte ska banta under graviditeten eftersom fettet då utsöndrar något sorts gift som är skadligt för bebis. Så har jag uppfattat det iaf. Men näringsdropp är väl inte att svälta? Du får väl i dig precis det du behöver då, varken mer eller mindre. Eller? Det är säkert ingen fara men kontakta bm eller läkare för säkerhetsskull.

Ledsen om svaret inte var något vidare. Bara mina tankar kring det hela. Ha en fin helg!
    Kraaam!

• J L
    skyrocket skrev 2011-05-21 11:46:05 följande:
    Jag vet bara att man inte ska banta under graviditeten eftersom fettet då utsöndrar något sorts gift som är skadligt för bebis. Så har jag uppfattat det iaf. Men näringsdropp är väl inte att svälta? Du får väl i dig precis det du behöver då, varken mer eller mindre. Eller? Det är säkert ingen fara men kontakta bm eller läkare för säkerhetsskull.

Ledsen om svaret inte var något vidare. Bara mina tankar kring det hela. Ha en fin helg!
    Kraaam!
    Nej precis vad jag också har hört! Och dropp - ah, det ska ju ge allt man kan tänkas behöva. Helt klart. Men som andra gången jag låg inne, då ville de inte sätta mig på fastande eftersom att vi då visste att jag var gravid. Så jag blir helt "koko".. men får prata med BM. Om hon nu vill lyssna...hahaha...

Ha en fortsatt trevlig helg, Skyrocket! Hjärta
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011