• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • anette85

Nja alltså kollar man på vädret så ska det bli regn och kollar man ut så ser det ju inte så trevligt ut så kanske vore bättre att träffas inne på stan så länge alla hinner se ändringen. Har du nåt förslag på café?

• anette85

Välkommen IShotMyMan!

Kan berätta lite om mig själv. Jag är 25, snart 26 och kommer från Norrland, ursprungligen från en liten by utanför Arvidsjaur. Har sedan flyttat runt lite och hunnit med att bo både i Skellelefteå och Umeå innan jag hamnade här. Bor tillsammans med min sambo Christoffer i en student tvåa nära högskolan. Jag är utbildad nätverkstekninker men det är nog inget som jag vill jobba med så jag har ingen aning om vad jag vill göra sen efter föräldraledigheten. Jag är arbetslös för tillfället, jag hade tänkte påbörja studier efter jul men blev gravid med ett fruktansvärt illamående istället. Intressen är väl fotografering och photoshop och just nu mycket bebisgrejer. Har även ett visst dataintresse och jobbar lite lätt med hemsidor.

• J L
    anette85 skrev 2011-05-17 09:52:16 följande:
    Nja alltså kollar man på vädret så ska det bli regn och kollar man ut så ser det ju inte så trevligt ut så kanske vore bättre att träffas inne på stan så länge alla hinner se ändringen. Har du nåt förslag på café?
    Café Gränden är supermysigt!
    Men precis som du säger, att alla kanske inte hinner se förändringen. Men i så fall, går det iaf. bra för mig att möta er alla på Djäkne och sedan gå ner på stan... Cool
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • anette85

Vi ser väl om alla hinner svara att de har sett ändringen. För mig blir det bara bättre om vi kan träffas direkt på stan för jag vet inte riktigt hur jag går till djäkne utan jag hade tänkt ta bilen om det blir där och det blir bara besvärligt att ta med bilen in på stan sen, så då går jag hellre direkt. Men annars kan jag ju bara möta upp er inne på stan.

• anette85

Café gränden ligger föresten precis mitt emot där vi bodde när jag nyss hade flyttat hit. :) Jag har aldrig fikat där men det ser supermysigt och bra ut.

• J L

anette85 skrev 2011-05-17 10:13:11 följande:
    Vi ser väl om alla hinner svara att de har sett ändringen. För mig blir det bara bättre om vi kan träffas direkt på stan för jag vet inte riktigt hur jag går till djäkne utan jag hade tänkt ta bilen om det blir där och det blir bara besvärligt att ta med bilen in på stan sen, så då går jag hellre direkt. Men annars kan jag ju bara möta upp er inne på stan.
    Ritade en liten karta åt dig, så vet du även i framtiden!Flört
  • skyrocket

Hej alla söta mams. Jag kommer inte in till stan idag. Har en fruktansvärd huvudvärk :( men ni får ha så roligt så hoppas jag att det blir en till fika snart!

• J L
    skyrocket skrev 2011-05-17 10:56:03 följande:
    Hej alla söta mams. Jag kommer inte in till stan idag. Har en fruktansvärd huvudvärk :( men ni får ha så roligt så hoppas jag att det blir en till fika snart!
    Aj, va tråkigt Rynkar på näsan Du får krya på dig!Hjärta
  • anette85

Ska vi byta dag kanske? Om vi bara är 3 som kan, iofs är vi bara 2 som har bekräftat idag att vi kan så kanske är bättre att ta en senare dag och hoppas att fler kan vara med?

• J L
    anette85 skrev 2011-05-17 11:09:32 följande:
    Ska vi byta dag kanske? Om vi bara är 3 som kan, iofs är vi bara 2 som har bekräftat idag att vi kan så kanske är bättre att ta en senare dag och hoppas att fler kan vara med?
    Det verkar rätt mörkt just nu, ja... Nillis frågade iofs. igår vilken buss som gick dit, så jag vet inte... Skrev till henne i GB:n men inget svar så vi får väl se... Vi avvaktar, Anette
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011