• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L

Hey Mamzens! Solig
    Hur står det till såhär på söndags förmiddagen??
    Haft en bra helg?

Här har det varit fullt upp, och vilat som bara den! Mina "utslag" har ÄNTLIGEN gått tillbaka...Glad
    Snart dags för en ny vecka, som garanterat kommer att bjuda på nya bravader!

Hoppas att allt är bra med Er iaf. och att vi hörs snart! Solig
    Hjärta//Mamaizon

♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • Geraldine
    J L skrev 2011-07-31 10:38:32 följande:
    Hey Mamzens! Solig
    Hur står det till såhär på söndags förmiddagen??
    Haft en bra helg?

Här har det varit fullt upp, och vilat som bara den! Mina "utslag" har ÄNTLIGEN gått tillbaka...Glad
    Snart dags för en ny vecka, som garanterat kommer att bjuda på nya bravader!

Hoppas att allt är bra med Er iaf. och att vi hörs snart! Solig
    Hjärta//Mamaizon
    Här är det superbra! Är ovanligt pigg och har lust att göra massor med saker Men tänkte använda min energi till att städa lite. Tråkigt, men det måste göras

Kollade på min graviditetskalender här på FL och äntligen är jag på tvåsiffrigt. 99 dagar kvar Hjärta

Hoppas allt är bra med er!
    Kram!
    {#emotions_dlg.flower}
  • skyrocket

Här är det bra. Var på auktion igår och slog till på en trävagga för 160kr. Haha. Lite oplanerat sådär men jag är nöjd. :) idag ska vi på födelsedagsfika och sedan bara slappa hela kvällen..sambons semester är slut så imorgon är det back to work. Tråkigt!

Kram på er mamas!

• mapena

Här står det bra till! Har nästan nyss kommit hem från en liten minisemester till Malmköping med våra vänner, så nu sitter vi och varvar ner hela familjen ett tag innan vi ska gå ut i fina vädret :) Lilltjejen i magen verkar ha det bra hon också, hon lever rövare därinne hela dagarna, hehe.

• J L
    Geraldine skrev 2011-07-31 11:39:32 följande:
    Här är det superbra! Är ovanligt pigg och har lust att göra massor med saker Men tänkte använda min energi till att städa lite. Tråkigt, men det måste göras

Kollade på min graviditetskalender här på FL och äntligen är jag på tvåsiffrigt. 99 dagar kvar Hjärta

Hoppas allt är bra med er!
    Kram!
    {#emotions_dlg.flower}
    Gu så härligt med energi!! Känner detsamma idag! Fått MASSA gjort Skrattande Supernöjd!
    Va härligt med 2siffrigt! En annan har "bara" 86 dagar kvar! *tihi*  Det går undan nu! Hjärta
    skyrocket skrev 2011-07-31 12:28:08 följande:
    Här är det bra. Var på auktion igår och slog till på en trävagga för 160kr. Haha. Lite oplanerat sådär men jag är nöjd. :) idag ska vi på födelsedagsfika och sedan bara slappa hela kvällen..sambons semester är slut så imorgon är det back to work. Tråkigt!

Kram på er mamas!
    Vilket kap! Jag kör med vyssan lull, ungefär samma lika! Flört Drömmer
    Hjärta
    mapena skrev 2011-07-31 13:45:50 följande:
    Här står det bra till! Har nästan nyss kommit hem från en liten minisemester till Malmköping med våra vänner, så nu sitter vi och varvar ner hela familjen ett tag innan vi ska gå ut i fina vädret :) Lilltjejen i magen verkar ha det bra hon också, hon lever rövare därinne hela dagarna, hehe.
    Härligt å höra! SkrattandeHjärta
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • Nessie99

Geraldine: Kul att höra att du mår bättre!

Mamaizon: Rep. av ovanstående kommentar! Bra att antibiotikan har tagit :)

Vi är ute i Skokloster idag och fiskar. Blir det nåt napp lägger jag ut bilder på FB. Soligt och skönt att sitta här, men inte bästa fiskevädret ju. Huvudsaken är att jag och mannen får tillbringa lite ensamtid tillsammans.
    Putsade vagnen igår - såååå fin nu! Den är av den lite större storleken, men väger väldigt lite och lätt att fälla ihop. Nessie jr kommer nog gilla den ;)

• Geraldine
    Nessie99 skrev 2011-07-31 17:10:19 följande:
    Geraldine: Kul att höra att du mår bättre!

Mamaizon: Rep. av ovanstående kommentar! Bra att antibiotikan har tagit :)

Vi är ute i Skokloster idag och fiskar. Blir det nåt napp lägger jag ut bilder på FB. Soligt och skönt att sitta här, men inte bästa fiskevädret ju. Huvudsaken är att jag och mannen får tillbringa lite ensamtid tillsammans.
    Putsade vagnen igår - såååå fin nu! Den är av den lite större storleken, men väger väldigt lite och lätt att fälla ihop. Nessie jr kommer nog gilla den ;)
    Vad mysigt med lite fiske Var flera år sen jag fiskade. Vilken tur att vagnen är fixad så ni slapp köpa en helt ny Vi köpte ju en helt ny vagn men fick lite ekonomisk hjälp av föräldrar så vi kom rätt billigt undan ändå
  • Geraldine
    Nessie99 skrev 2011-07-31 19:14:15 följande:
    Geraldine: Vad snällt av dem :) Hur går det med din inköpslista? Mycket kvar?
    Jag har rätt så mycket kvar faktiskt, säkert mer än hälften. Får ta och rappa på lite Du hade inte så mycket kvar väl?
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011