• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    nillis 86 skrev 2011-08-03 20:41:08 följande:
    Hoppas du blir bättre snart.. du har haft lite otur tror jag... vi tänker på dig i solen..

Ska till barnmorskan på fredag..igen.. sen ska jag ju till din barnmorska.. får se hur hon är=) 
    Tack! Solig
    Jo, en smula otur kanske?? Flört ah just ja! HAHAH va spännande!!! MÅSTE veta hur det gick sen! Skrattande
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • skyrocket

Mamaizon, hoppas du kryar på dig fort!!

Septembermamma, härligt med båttur. Otroligt lugnande att glida runt på vattnet, förutsatt att det inte är storm. Hehe. ;)

Här har jag fått någon sorts allergisk reaktion...ingen aning på vad och skumt nog är det bara massa prickar i nacken. Kliar och svider :( baddar med kallvatten och ska hälla i mig starkt svart kaffe. Hoppas det ger med sig snart, blir tokig.

• J L
    skyrocket skrev 2011-08-03 21:17:46 följande:
    Mamaizon, hoppas du kryar på dig fort!!

Septembermamma, härligt med båttur. Otroligt lugnande att glida runt på vattnet, förutsatt att det inte är storm. Hehe. ;)

Här har jag fått någon sorts allergisk reaktion...ingen aning på vad och skumt nog är det bara massa prickar i nacken. Kliar och svider :( baddar med kallvatten och ska hälla i mig starkt svart kaffe. Hoppas det ger med sig snart, blir tokig.
    Om det inte ger med sig rekommenderar jag hydrokortison!
  • skyrocket

Prickarna har blivit lite bättre men några envisa jäklar är kvar. Jaja. De försvinner nog snart. :)

• Geraldine
    septembermamma2011 skrev 2011-08-04 11:22:14 följande:
    Skönt att de försvann såpass fort. Man har ju hört om hemskheter som PUPP (tror jag det hette) mm.. :S
    Ja jag blev lite orolig häromdagen, fick små prickar på magen. Googlade och skrämde upp mig själv, men nu är prickarna borta. Säkert värmeutslag eller liknande, har väldigt känslig hud för övrigt.

Skyrocket, förhoppningsvis är det inget farligt!
  • Nessie99

Tror nog att det är rätt lätt att få värmeutslag just nu, säkert bara tillfälligt.

Ska hämta mitt allvädersskydd till barnvagnen idag! Är i rött, så hoppas att det är fint :)
    De flesta regnskydden är ju svarta eller genomskinliga, men jag vill att vagnen ska synas! Vill inte bli påkörd i vinter...

Åhh, så himla långt till torsdag 11/8, har vi bestämt plats?

• J L
    skyrocket skrev 2011-08-04 09:45:21 följande:
    Prickarna har blivit lite bättre men några envisa jäklar är kvar. Jaja. De försvinner nog snart. :)
    Håller tummarna för dig! Glad
    Nessie99 skrev 2011-08-04 12:04:58 följande:
    Tror nog att det är rätt lätt att få värmeutslag just nu, säkert bara tillfälligt.

Ska hämta mitt allvädersskydd till barnvagnen idag! Är i rött, så hoppas att det är fint :)
    De flesta regnskydden är ju svarta eller genomskinliga, men jag vill att vagnen ska synas! Vill inte bli påkörd i vinter...

Åhh, så himla långt till torsdag 11/8, har vi bestämt plats?
    Jag håller med dig! Superlångt! Obestämd Vi sa väl utanför punkt? Stora Entrén har jag för mig Skrattande
    Men va fint med rött!
    Mitt är ju blommigt, precis som vagnen *s* Vet inte om det "syns" så mkt, men ska faktiskt införskaffa et par rejäla reflexer!

En fråga: är det någon annan som tänkt köpa en "reg.plåt" till sin vagn?? Skrattande
    Jag tycker de é sååå söta! Köpte två till Jr's vagn (skrinda) där det står "raggare" och "king of the road" på. Det uppmärksammades rejält på Power Meet! Solig
  • skyrocket

Vad är PUPP? De envisa prickarna är fortf kvar men kliar inte lika mycket längre. Ska ta upp de med bm på måndag.

Har fått hem nya papper från FK nu eftersom jag är arbetslös..skrev med ett långt brev som förklarar varför osv. Hoppas de kan räkna min SGI på tidigare anställningar...men annars får jag väl lägsta iaf. Alltid något i guess.

Ni andra arbetslösa, är ni inskriva hos Arbetsförmedlingen och söker jobb via dom? Jag är inskriven via hemsidan men inte via kontor, måste jag skriva in mig på ett kontor också? Hatar verkligen Arbetsförmedlingen, känns så ovärt att vara inskriven där. Tror faktiskt jag har större chans att få jobb genom att själv söka tjänster då jag vill och på mina villkor än med "hjälp" av Arbetsförmedlingen..men det kanske bara är jag? ;)

För övrigt har jag och hunden varit på lååång promenad i solen, skönt! Han är dock helt utslagen nu och jag med men det var det värt. :) ska laga mumsig middag sen och försöka att verkligen NJUTA av livet, solen och vår Ärtis. :)

Ledsen för långt inlägg. Hehe.

• septembermamma2011

PUPP är nån form av utslag som kommer över hela kroppen och som kliar och svider något fruktansvärt tydligen. Man får tom. ligga inlagd på sjukhus med medicinering och salvor som underlättar...

Vet inte hur det är med FK när man är arbetslös... FK är ju himla klurigt öht tycker jag :S

Förresten så sov jag non stop hela natten utan att vara uppe eller ligga vaken en enda gång. Helt otroligt underbart! Det va väääldigt länge sen och det lär ju inte bli särskilt mkt sånt framöver Drömmer 

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011