• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Nessie99

Nej, har bara småsaker kvar och skjuter på det som inte behövs på en gång (t.ex. barnmatsburkar och nappar). Men börjar nu fundera på om jag inte ska lägga till gravid- och barnförsäkring till listan...
    Har du stora grejer kvar eller massa små? Barnshopen har stängt nästa vecka, men efter det kan du ju gå dit å fynda! :)

• Geraldine
    Nessie99 skrev 2011-07-31 20:56:25 följande:
    Nej, har bara småsaker kvar och skjuter på det som inte behövs på en gång (t.ex. barnmatsburkar och nappar). Men börjar nu fundera på om jag inte ska lägga till gravid- och barnförsäkring till listan...
    Har du stora grejer kvar eller massa små? Barnshopen har stängt nästa vecka, men efter det kan du ju gå dit å fynda! :)
    Skötbord är väl det enda "stora" som är kvar tror jag Det ska vi köpa på Ikea. Ska definitivt ta en tur till Barnshopen sen när det öppnar igen.
  • Nessie99

Såg världens gulligasre mobil när jag var på ikea sist! Hade fyra eller fem insekter på i olika färger. Ska helt klart ha en sån :)
    Sen får man väl börja fila på vaggvisorna också. Tur att man är med i en kör.
    Är du i v.27 nu?

• Geraldine
    Nessie99 skrev 2011-07-31 21:31:00 följande:
    Såg världens gulligasre mobil när jag var på ikea sist! Hade fyra eller fem insekter på i olika färger. Ska helt klart ha en sån :)
    Är du i v.27 nu?
    Åh Finns mycket fint på Ikea, kommer köpa mycket smågrejer därifrån faktiskt. Då kan du sjunga alltså? Brukar gå runt och småsjunga för mig själv ibland, men det låter ju för jäkligt haha

Ja på tisdag blir det v 27 (26+0) Hjärta
  • Limpan 83

Bara bra här med. Sambon fyllde år igår så det var kalas och party hela dagen o natten. Såg att några av er varit/ ska till ullared, det ska vi med Jag jobbar två veckor till sen åker vi neråt landet på semester. Vi har knappt köpt något åt lillen än. Tänkte vänta tills vi varit till ullared och storshoppat. Vagn får vi av min mamma gäller bara att hitta en som vi vill ha!

• Nessie99

Geraldine: Inte då! I vart fall kommer din bebis tycka att du sjunger vackert ;D

Limpan: bra helg att fylla år på! Jättehärligt väder. Hinner du komma på nästa träff?

• nillis 86

Allt bra här med. badat i dag... sen städat trapphus.. extra jobb på helgerna..börjar bli jobbigt ju..

Limpan: ja ullared verkar vara poppis att inhandla barngrejor... skönt att du får semester snart... hopas vi ses nästa träff..

• nillis 86

Annars går shoppandet bra.. altt stort är köpt.. spjälsäng i hopsatt, vagn rengjord babysitter i hopmonterad.. men skötbordet ska upp på väggen.. men det sköter väl mannen i huset... 

• J L
    Nessie99 skrev 2011-07-31 21:31:00 följande:
    Är du i v.27 nu?

Åååh den har jag köpt! Plus den med Luftballongen! Solig

Va roligt å höra att Ni börjar få ordning och reda i hemmen! *ler* Solig Sj håller vi på fortf. med "uppackning"...det gick bra, fram tills dess att jag kom på den brilljanta idén att vi skulle köpa en nya soffa, en till, en större!
    HAHaHahah
    Ja, visionen var bra, men utförandet inte lika bra... Men det börjar sakta men säkert bli något av detta!

Var hos BM idag...Tjaffsade lite pga. delade åsikter.. men men... inte mkt att hänga läpp över.
    Allt såg iaf bra ut, och det är ju det som är huvudsaken... Och förra gångens resultat var strålande (igen) Fick också, ÄNTLIGEN, reda på mitt SF mått.. HAHA jösses! Fick tre siffror, inskrivning: 20, gången därefter 23 och denna gång: 32! *asg* Jag undrar vart detta kommer sluta... jösses! BM,  Hon sa de "Ditt mått är lika som för dem i v. 32 (alltså 1mån mer!) eller för dem som väntar tvillingar! Och inget av det stämmer ju på dig..." Hon har ju förvisso rätt, att inget av det stämmer.. men jag tror det bara är en kraftig tillväxtfas, inget annat.

- Hur är Era SF mått?? Kul å jämföra lite Solig

Jag: v.28 (27+5) SF: 32

Hjärta//Mamaizon

♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • skyrocket
    J L skrev 2011-08-01 16:20:25 följande:

Åååh den har jag köpt! Plus den med Luftballongen! Solig

Va roligt å höra att Ni börjar få ordning och reda i hemmen! *ler* Solig Sj håller vi på fortf. med "uppackning"...det gick bra, fram tills dess att jag kom på den brilljanta idén att vi skulle köpa en nya soffa, en till, en större!
    HAHaHahah
    Ja, visionen var bra, men utförandet inte lika bra... Men det börjar sakta men säkert bli något av detta!

Var hos BM idag...Tjaffsade lite pga. delade åsikter.. men men... inte mkt att hänga läpp över.
    Allt såg iaf bra ut, och det är ju det som är huvudsaken... Och förra gångens resultat var strålande (igen) Fick också, ÄNTLIGEN, reda på mitt SF mått.. HAHA jösses! Fick tre siffror, inskrivning: 20, gången därefter 23 och denna gång: 32! *asg* Jag undrar vart detta kommer sluta... jösses! BM,  Hon sa de "Ditt mått är lika som för dem i v. 32 (alltså 1mån mer!) eller för dem som väntar tvillingar! Och inget av det stämmer ju på dig..." Hon har ju förvisso rätt, att inget av det stämmer.. men jag tror det bara är en kraftig tillväxtfas, inget annat.

- Hur är Era SF mått?? Kul å jämföra lite Solig

Jag: v.28 (27+5) SF: 32

Hjärta//Mamaizon

Hihi jag har också fått för mig att vi ska köpa en ny soffa...en större... men än har jag (okej vi) inte hittat någon som passar. Får kika vidare. Flört Vad har ni köpt för någon? Det smidigaste för oss vore en divansoffa som även är bäddsoffa. Så slipper vi konka fram gästsängen såfort någon vill sova här. Vore så praktiskt. Men de kostar ju en del...

Oj vilket SF mått! Men bara du följer "din" kurva är det ju lugnt. Glad Jag ska till BM igen på måndag och mäta magen men sist (2 veckor sen) så hade jag 27 i vecka 27+ om jag inte minns helt tokigt nu. Spännande att se om Ärtan vuxit massor eller snarare magen.. Känns som att jag har så väldigt liten mage jämfört med alla andra. Kanske bara är jag som tycker...hehe. Oskyldig

Hjärta  
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011