• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • nillis 86

Det där med måttet verkar ju inte alltid stämma med hur stor bebis är.. så länge inte barnmorskan blir orolig tror jag man kan vara lungn... jag hade 30cm i vecka 31..

• skyrocket

Nessie, vagnen ser ju superfin ut!!! :)

• J L
    Nessie99 skrev 2011-08-01 23:16:57 följande:
    Ser säkert inte ut som nåt särskilt för er, man jag är jättestolt över hur vi har piffat upp den här femåriga saken. Har putsat och glansat och bytt ut och ska 'pimpa' skötväskan också, när jag får tid Cool
    Hur bra som helst! Coolast är nog det lilla plastfönstret i suffletten.

Men va fin den är!!! Skrattande
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    nillis 86 skrev 2011-08-02 09:34:33 följande:
    Det där med måttet verkar ju inte alltid stämma med hur stor bebis är.. så länge inte barnmorskan blir orolig tror jag man kan vara lungn... jag hade 30cm i vecka 31..
    Nej precis... 30 i 31 är "normalt", tydligen... Solig
  • Limpan 83

nessie: fin vagn! Den kan du stolt köra omkring på gatorna med snart Själv har jag ångest! Har inte hittat någon vagn än

• Nessie99

Vad snälla ni är! :)

Limpan: Bestämt dig för vad du vill ha, eller lite lost i djungeln av alla barnvagnar?

• J L

Ge mig en applåd! Skrikandes
    JAg har gjort det igen! Jag har lyckats bli sjuk på sjuk! Skrikandes
    Fick akuttid till fam.läk. imorn kl.11. Det är tydligen INTE bra att bli sjuk under sin pencillinkur - det är praktiskt omöjligt att ens bli det (om man nu inte heter Mamaizon!) Mindre road just nu iaf., ligger här med feber, halsont, hosta och rinnande näsa - HELT underbart! (en dag innan pencillinkuren skulle vara över och jag kunde gå ut och njuta av solen) Sååå typiskt! KräksRynkar på näsanGråterSkrikandes

Hoppas att allt är bra med Er andra och att Ni njuter i solen! Hjärta//Mamaizon

• septembermamma2011

Precis hemkommen efter några dagars segling i stpckholms skärgård med pappas båt. Underbart! Nästa sommar får nog lill*n följa med på en längre tur. Fast utanför magen då Flört Lutar åt Gotland runt Skrattande

Jag hade SF 29 i vecka 32. Har ny tid nästa onsdag, får se hur vi ligger till då Glad 

Jag och sambon är också lite sugna på att sticka en vända till Gekås, kanske blir en sväng neråt i slutet på nästa vecka..

51 dagar kvar! Hjärta Helt sjukt!

Nessie: Vagnen ser ju superfräsch ut!  

• J L
    septembermamma2011 skrev 2011-08-03 19:38:12 följande:
    Precis hemkommen efter några dagars segling i stpckholms skärgård med pappas båt. Underbart! Nästa sommar får nog lill*n följa med på en längre tur. Fast utanför magen då Flört Lutar åt Gotland runt Skrattande

Jag hade SF 29 i vecka 32. Har ny tid nästa onsdag, får se hur vi ligger till då Glad 

Jag och sambon är också lite sugna på att sticka en vända till Gekås, kanske blir en sväng neråt i slutet på nästa vecka..

51 dagar kvar! Hjärta Helt sjukt!

Nessie: Vagnen ser ju superfräsch ut!  
    Du får ge mig/oss en update efter nästa MVC besök! Solig
  • nillis 86
    J L skrev 2011-08-03 16:08:07 följande:
    Ge mig en applåd! Skrikandes
    JAg har gjort det igen! Jag har lyckats bli sjuk på sjuk! Skrikandes
    Fick akuttid till fam.läk. imorn kl.11. Det är tydligen INTE bra att bli sjuk under sin pencillinkur - det är praktiskt omöjligt att ens bli det (om man nu inte heter Mamaizon!) Mindre road just nu iaf., ligger här med feber, halsont, hosta och rinnande näsa - HELT underbart! (en dag innan pencillinkuren skulle vara över och jag kunde gå ut och njuta av solen) Sååå typiskt! KräksRynkar på näsanGråterSkrikandes

Hoppas att allt är bra med Er andra och att Ni njuter i solen! Hjärta//Mamaizon
    Hoppas du blir bättre snart.. du har haft lite otur tror jag... vi tänker på dig i solen..

Ska till barnmorskan på fredag..igen.. sen ska jag ju till din barnmorska.. får se hur hon är=) 
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011