• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • septembermamma2011

Och jag är 24 och bor med in sambo på helt andra sidan stan från de andra Flört

Har haft sammandragningar nästan konstant sedan igårkväll, magen vilar bara en kortis imellan.. Fortfarande igång. Men den lill* där inne sparkar på som vanligt och de känns bara lite i ryggen så jag avvaktar.

Det är ju bara 34 dagar kvar för mig så det är ju inte hela världen om den skulle komma nu Glad Troligtvis kommer de väl ge sig snart sen blir man igångsatt efter att ha gått över tiden ändå Flört

• melwin11

nessie: Jo tycker med det är synd men det går fler tåg, bara jag kommer in i det hela lite mer så tar jag melwin med om de är okej å träffar er allihoppa...

Mamaizon: Vi mår bra tack.  Var på återbesök med lillen igår och allt var bra så det är skönt ska bara få han å äta lite mer då han gått ner i vikt en del och iom att han var så liten så gör det väldigt skilnad tyvärr..
    Jag e lite öm efter stygn annars så piggare än vad jag någonsin trott..
    Hur e d med dig?

• nillis 86

Natto:.. välkommen hit.. det hoppar in filk lite då och då.. det e bara kul... jag bor också på malmaberg med min sambo och går på hemdal.. vilken barnmorska har du?

• J L
    nattoo skrev 2011-08-20 03:56:50 följande:

tack :)  ja jag såg det ni har hängt med ett tag men hoppas det går bra att slinka in på
    efterkälken, vore kul att ses i verkligheten.  Är 22år bor med min sambo på malmberg och vi väntar vårt
    första barn, jobbar natt som undersköterska men har bara 3 nätter kvar sen går jag på havandeskapspenning :)
    så skönt! såg att det var någon mer som gick hos barnmorskan på hemdal? eller?

Malmaberg säger du??
    Jo, jag går på Hemdal. Har Maggan som BM Flört Sj då?
    Nee, 66 är ingenting. Tyckte nyss jag var på 99 Oskyldig
    melwin11 skrev 2011-08-20 10:21:37 följande:
    nessie: Jo tycker med det är synd men det går fler tåg, bara jag kommer in i det hela lite mer så tar jag melwin med om de är okej å träffar er allihoppa...

Mamaizon: Vi mår bra tack.  Var på återbesök med lillen igår och allt var bra så det är skönt ska bara få han å äta lite mer då han gått ner i vikt en del och iom att han var så liten så gör det väldigt skilnad tyvärr..
    Jag e lite öm efter stygn annars så piggare än vad jag någonsin trott..
    Hur e d med dig?
    Va skönt att allt gått bra iaf. Hoppas han går upp snart! (har iofs. hört att de går ner första tiden, men jag vet inte..?)Obestämd
    Och va skönt å höra att du känner dig pigg!
    Här är det rätt bra..problemen med ryggen kommer å går. helst när man tror att man är bättre, så slår det till igen.. men det är bara å bita ihop! Flört Snart får jag gå på grav.penning, håller på och strular med papprena bara..tröttsamt, men vad ska man göra? En sjukskrivning är inte aktuellt då jag har ett anant jobb som jag KAN fortsätta jobba inom. Så vi får se hur det går! Bara å hålla tummarna! Lillfisen i sin tur växer så det knakar. Full rulle ifrån morgon till kväll - gör mig ingenting, det är bara mysigt å veta att hon har det gött där inne... Men drömde nå sjukt inatt, å jag brukar ha "sanndrömmar", men hoppas att det inte slår in! Flört
    Hjärta
    (¯`°?.¸ ღ OktoberBäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon ღ ¸.?°´¯)
  • LineLin

Hej alla blivande mammor! Tänkte bara säga att jag avundas er! Och önskar er lycka till. Själv är jag 28 och har ännu inte lyckats övertala mannen i mitt liv om att vi ska bli tre... Hoppas jag återkommer till tråden en dag med positiva besked!

• J L
    LineLin skrev 2011-08-20 11:11:27 följande:
    Hej alla blivande mammor! Tänkte bara säga att jag avundas er! Och önskar er lycka till. Själv är jag 28 och har ännu inte lyckats övertala mannen i mitt liv om att vi ska bli tre... Hoppas jag återkommer till tråden en dag med positiva besked!
    Lycka till! Du är hjärtligt välkommen åter Hjärta
  • J L

Idag fick vi veta att Jr ska bil storebror till två st små tjejjer i höst Solig

• Nessie99

Hmm... Kan tolkas som att 1) du ska få tvillingar (!) eller 2) jrs mamma är också gravid??

*håller andan*

• mapena

Haha, det var det jag också tänkte :P skulle vara lite skoj om du helt plötsligt märkt en gömd tvilling i magen!

• J L
    Nessie99 skrev 2011-08-20 13:14:48 följande:
    Hmm... Kan tolkas som att 1) du ska få tvillingar (!) eller 2) jrs mamma är också gravid??

*håller andan*
    Hahaha *ooops* Tänkte inte på det Drömmer
    Näe, Jr's mamma är också gravid och ska ha i november...
    Vore ju just snyggt OM jag skulle få två när jag ligger där...*s*  
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011