• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    Spants skrev 2011-08-21 12:02:13 följande:
    Punktplattan, vad är det? Utanför Punkt där bussarna stannar på Stora gatan? 
    Korsningen, storagatan. Punkt, McDonalds,H&M och Lindex. Entré 1 - Punkt STORA ingången vid New Yorker
    (¯`°?.¸ ღ OktoberBäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon ღ ¸.?°´¯)
  • melwin11
    J L skrev 2011-08-20 11:07:24 följande:
    melwin11 skrev 2011-08-20 10:21:37 följande:
    nessie: Jo tycker med det är synd men det går fler tåg, bara jag kommer in i det hela lite mer så tar jag melwin med om de är okej å träffar er allihoppa...

Mamaizon: Vi mår bra tack.  Var på återbesök med lillen igår och allt var bra så det är skönt ska bara få han å äta lite mer då han gått ner i vikt en del och iom att han var så liten så gör det väldigt skilnad tyvärr..
    Jag e lite öm efter stygn annars så piggare än vad jag någonsin trott..
    Hur e d med dig?
    Va skönt att allt gått bra iaf. Hoppas han går upp snart! (har iofs. hört att de går ner första tiden, men jag vet inte..?)Obestämd
    Och va skönt å höra att du känner dig pigg!
    Här är det rätt bra..problemen med ryggen kommer å går. helst när man tror att man är bättre, så slår det till igen.. men det är bara å bita ihop! Flört Snart får jag gå på grav.penning, håller på och strular med papprena bara..tröttsamt, men vad ska man göra? En sjukskrivning är inte aktuellt då jag har ett anant jobb som jag KAN fortsätta jobba inom. Så vi får se hur det går! Bara å hålla tummarna! Lillfisen i sin tur växer så det knakar. Full rulle ifrån morgon till kväll - gör mig ingenting, det är bara mysigt å veta att hon har det gött där inne... Men drömde nå sjukt inatt, å jag brukar ha "sanndrömmar", men hoppas att det inte slår in! Flört
    Hjärta
    Hoppas jag med å äter så det knakar just nu, d e lite extra på att häva nergången på han iom att han e så liten (även om det är vanligt att de går ner)..

A dessa papper är verkligen inte kul tyckte de var så svåra frågeställningar och man vill ju inte missa att få gå hem..
    Vad jobbar du med?
    Härligt att liten lever rövare och mår bra:)
    Håller tummarna jag med att var det nu var du drömde inte blir sant !
  • J L
    melwin11 skrev 2011-08-21 18:37:28 följande:
    Hoppas jag med å äter så det knakar just nu, d e lite extra på att häva nergången på han iom att han e så liten (även om det är vanligt att de går ner)..

A dessa papper är verkligen inte kul tyckte de var så svåra frågeställningar och man vill ju inte missa att få gå hem..
    Vad jobbar du med?
    Härligt att liten lever rövare och mår bra:)
    Håller tummarna jag med att var det nu var du drömde inte blir sant !
    Jag jobbar som personlig assistent (det är det jobbet jag vill får grav.pen. ifrån) annars är jag fritidsledare och livscoach - inte så ansträngande jobb! Flört Så resten klarar jag med glädje!
  • J L

Hey mamzens!
    Hur står det till efter helgens bravader?? Haft det bra??

Här har det varit toppen!
    Inte många dagar kvar nu tills vi ses! Ska bli grymt skoj!
    Hjärta// Mamaizon

• mapena
    J L skrev 2011-08-22 12:48:58 följande:
    Hey mamzens!

Hjärta// Mamaizon
    Hello!
    Här är det finemang, lite seg bara. Första dagen tillbaka i vardagen med plugg och dagislämning. Det går lite trögt, har inte alls kommit igång med pluggandet för dagen, och nu ska snart lilleman hämtas från dagis igen. Men, men, det är en ny dag imorgon, får väl försöka se det så! Ska försöka hinna med en deluppgift innan han ska hem dock, så jag har gjort något nyttigt idag.

Idag fyller också min karl år, 26 år blir gammelgubben ;) så vi ska väl ha lite mys ikväll, kalas blir det inte förrän till helgen. Ser inte alls fram emot att laga 6 pajer och baka tårtor, men vad gör man itne. Det blir kalas för mig också då jag fyller ett par veckor innan Ebba ska komma till världen, så då får vi det undanstökat på en gång.
  • skyrocket
    J L skrev 2011-08-22 12:48:58 följande:
    Hey mamzens!

Hjärta// Mamaizon

Hello!
    Här är det bra. Började den nya veckan med BM besök. SF 31, blt 110/60, Hjärta 150 och järn 119. Perfekt med andra ord. (Klart jag är perfekt. hur kan man vara något annat? ;) Höhö) Helgen har spenderats med min lillsis som bestämde sig för att sova här fre-sön. Super mysigt faktiskt. Var på fest med sambon en sväng i lördags också, helt okej men nu känns det som att det var den sista festen på ett bra tag. Har tappat charmen lite med alla fulla människor som klär av sig nakna och sjunger Peter Jöback...förstår inte varför. Flört

Hur har din helg varit? 
    Ska bli så kul att ses igen!!      
    Kram!
    Först hade vi varann sen fick vi dig - nu har vi allt. BF 12/10-11
  • anette85

Här är det tusen saker att göra... Vi har köpt en lägenhet i Stockholm så vi flyttar i början på september så tusen saker att göra runt det, boka el, internet, packa, adressändring osv. Förlossningen närmar sig med stormsteg verkligen så BB väskan blir fullare och fullare men den är inte färdigpackad än och vi har fortfarande kvar att köpa skötbord och hämta ut barnvagnen.

Helgen har jag spenderat begravd i försäkringar...  Vi behöver hitta ett bra och billigt bolag både för bostadsrätts-, bil- och barnförsäkring. Man vill ju veta att det faktiskt fungerar om man skulle behöva försäkringen.

Det känns som jag har en lista med saker att göra som aldrig tar slut men fördelen är väl att jag har fullt upp på dagarna, ingen tid att ha långtåkigt och jag hinner inte oroa mig för förlossningen, bara längta. :)

Var hos barnmorskan idag och sammanfattade min graviditet lite och gick igenom mitt förlossnings brev. Hon kollade alla värden och allt ser jättebra ut. Bebisen är fortfarande lite rörlig men den ligger med huvudet neråt fortfarande vilket är superskönt, jag hade inte sett fram emot att måste göra ett vändningsförsök.

• J L
    skyrocket skrev 2011-08-22 13:35:17 följande:
    Hello!
    Här är det bra. Började den nya veckan med BM besök. SF 31, blt 110/60, Hjärta 150 och järn 119. Perfekt med andra ord. (Klart jag är perfekt. hur kan man vara något annat? ;) Höhö) Helgen har spenderats med min lillsis som bestämde sig för att sova här fre-sön. Super mysigt faktiskt. Var på fest med sambon en sväng i lördags också, helt okej men nu känns det som att det var den sista festen på ett bra tag. Har tappat charmen lite med alla fulla människor som klär av sig nakna och sjunger Peter Jöback...förstår inte varför. Flört

Hur har din helg varit? 
    Ska bli så kul att ses igen!!      
    Kram!
    Men det låter ju kanoners!!
    Fast det där med P.J och näckande...? Typiskt Hallsta?? Flört

Min helg har varit kanoners! Jobbat och umgåtts med familjen. Inte helt fel! Synd bara att vädret inte varit det bästa.
    Solig Hjärta
  • J L
    anette85 skrev 2011-08-22 14:36:26 följande:
    Här är det tusen saker att göra... Vi har köpt en lägenhet i Stockholm så vi flyttar i början på september så tusen saker att göra runt det, boka el, internet, packa, adressändring osv. Förlossningen närmar sig med stormsteg verkligen så BB väskan blir fullare och fullare men den är inte färdigpackad än och vi har fortfarande kvar att köpa skötbord och hämta ut barnvagnen.

Helgen har jag spenderat begravd i försäkringar...  Vi behöver hitta ett bra och billigt bolag både för bostadsrätts-, bil- och barnförsäkring. Man vill ju veta att det faktiskt fungerar om man skulle behöva försäkringen.

Det känns som jag har en lista med saker att göra som aldrig tar slut men fördelen är väl att jag har fullt upp på dagarna, ingen tid att ha långtåkigt och jag hinner inte oroa mig för förlossningen, bara längta. :)

Var hos barnmorskan idag och sammanfattade min graviditet lite och gick igenom mitt förlossnings brev. Hon kollade alla värden och allt ser jättebra ut. Bebisen är fortfarande lite rörlig men den ligger med huvudet neråt fortfarande vilket är superskönt, jag hade inte sett fram emot att måste göra ett vändningsförsök.
    Då får jag önska Er lycka till! Och jag hoppas att allt går bra! Hjärta
  • Nessie99

Här är det full rulle som vanligt på en måndag. Kan inte vara ute i fält längre, eftersom jag får riktigt ont i höfterna av all tyngd, så ska göra kontorsjobb fram till ledigheten.
    Synd att det inte är torsdag imorn :)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011