• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Geraldine

Spants och Nessie: Tråkigt att ni inte kommer, hoppas ni mår bättre till nästa gång! Hjärta

Jag åker ner nu så vi syns snart Limpan och resten!

• J L

Tack för igår, tjejer!
    Supertrevligt! Solig

Nästa träff blir på torsdag om 2v. Samma tid, samma kanal!
    Utanför punkt kl. 17:30, 8/9!

Hoppas alla kan komma!

Hjärta//Mamaizon

(¯`°?.¸ ღ OktoberBäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon ღ ¸.?°´¯)
  • J L
    Nessie99 skrev 2011-08-29 06:52:28 följande:
    39 dagar kvar! :D
    Spännande! Solig
  • septembermamma2011

Jag fick en surprice babyshower igår av tjejjerna från mitt gamla voltigelag Hjärta (De är fortfarande aktiva.)
    De hade lejt en kompis till mig som ville ha med mig till ett fik, hon skulle bara lämna ett par byxor hemma hos nån kompis först Drömmer Totalt lurad blev jag när hela laget ropade "surprice" i lägenheten där kompisen med byxorna skulle bo.. Det tog en timme innan jag var mig själv igen haha.

Idag är det dags för första föräldrakursen, ska bli spännande!

Hur har er helg varit? 

• J L

Hey mamzens!
    Hur står det till??

- Det har inte varit så aktivt i tråden på sistone, antar att alla haft fullt upp??
    (inte ens fått någon respons ang. nästa träff?) Obestämd

Jag hoppas iaf. att allt är bra...

Här är det rätt bra (sjukskriven igen - men denna gång BARA ifrån pers.ass.) Så nu blir det att kurera och reparera! Flört
    Var hos BM idag... Ni minns väl hur VIKTIGT och brådis det var ang. glukos belastningen??
    Well, den är utförd och resultatet kom redan samma dag (stod det på Maggans papper) Och det var ju inget fel -- precis som jag sa. Hade 5,3 på morgonen och efter sörjan,120 min senare, så hade jag 8,2 (det bör poängteras att ÖVER 9 så är du graviddiabetiker) Så hon var lagom sur idag... Jag förstår henne, kan ju inte vara lätt å ha en så enkelt och FRISK tjockis som mig som patient. *skämt å sido* Så promt tvungen var hon ju att poängtera att "du ligger ju ändå högt, och hade du INTE varit gravid hade en utredning satts igång". Well, Maggan Lilla, NU är jag GRAVID - så detta med att det skulle vara diabetiker-varning på mig, det funkar liksom inte. Skrikandes
    - Alla värden var kalas som vanligt, med andra ord. 120/70, SF 35 och över översta kurvan - som vanligt! (och hör och häpna! hon ska faktiskt ta upp mitt SF på ronden på ons. och om läkarna tycker ett UL är relevant så ska de ta in mig dirr. på tors.) Jag tror bestämt att Maggan fått sig en tankeställare??? (vågar vi hoppas??) 
    Jag ska inte ropa "hej" än, då hon fortf. är som hon är... Fick iaf. höra att allt såg bra ut, och tösen växer och mår bra. 148bpm låg hon på idag - kanske det lägsta hittills, men inget fel med det som tur är! Solig
    Det är ju ändå huvudsaken - att vi båda mår bra! v. 31+5 = Snart är vi där! Solig Och idag är det första föräldragruppen *pirr* Skrattande

Hjärta//Mamaizon

• J L
    septembermamma2011 skrev 2011-08-29 09:43:16 följande:
    Jag fick en surprice babyshower igår av tjejjerna från mitt gamla voltigelag Hjärta (De är fortfarande aktiva.)
    De hade lejt en kompis till mig som ville ha med mig till ett fik, hon skulle bara lämna ett par byxor hemma hos nån kompis först Drömmer Totalt lurad blev jag när hela laget ropade "surprice" i lägenheten där kompisen med byxorna skulle bo.. Det tog en timme innan jag var mig själv igen haha.

Idag är det dags för första föräldrakursen, ska bli spännande!

Hur har er helg varit? 
    Guu va roligt med en sån överraskning! Hjärta
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011