• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • septembermamma2011

Skönt att få knäppa Maggan på näsan lite Cool

Har också första föräldragruppen idag, jättespännande Skrattande BM va dock osäker på om vi skulle hinna gå alla träffar (4 måndagar framöver) med tanke på hur mkt sd jag haft men vi märker väl Glad

• J L
    septembermamma2011 skrev 2011-08-29 10:22:25 följande:
    Skönt att få knäppa Maggan på näsan lite Cool

Har också första föräldragruppen idag, jättespännande Skrattande BM va dock osäker på om vi skulle hinna gå alla träffar (4 måndagar framöver) med tanke på hur mkt sd jag haft men vi märker väl Glad
    Bara å hålla tummarna på det bästa! Skrattande
    (jag erkänner - det var GRYMT skönt!)
    (¯`°?.¸ ღ OktoberBäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon ღ ¸.?°´¯)
  • mapena

Vad roligt med en babyshower septembermamma! :)

Haha, Maggan är ett original hon :) bra ändå att du låg under gränsen, alltid skönt att slippa oroa sig för något sånt. Jag fick ju också göra trots att jag haft bra värden, och jag hade 4,2 på fastnade mage och 5,5 efter 2 timmar när jag druckit den där sörjan! Hoppas att du får ett UL och får se sessan igen, lika bra att hålla koll om du har högt SF och vill kolla.

Vi har verkligen haft fullt upp hela helgen, så det är därför jag varit inaktiv. Hela fredagen+lördagen handlade om kalas, fick mycket fina presenter och hade det trevligt med familjen. Fick en byrå som ska användas till sessans kläder, presentkort på IKEA och en amningskudde + mycket annat.

Idag blir det besök hos BM, om 1½ timme ska jag vara där. Sambon är hemma och vabbar med sonen idag eftersom jag skulle dit + att jag måste plugga som ett djur eftersom jag ligger en vecka efter. Fick ju inte mina böcker förrän i fredags, trots att jag började i måndags..

• Limpan 83

Nessie: oj nu närmar det sig med stormsteg :)

Mamaizon: Härligt att höra att det såg så bra ut! Precis som du misstänkte ju ;) Bara stå på dig! Men, det gör mig lite orolig. Jag har legat ganska högt i sockernivå när jag varit hos bm. Första gången hade jag 8,4 och då hade jag inte ätit sen lunch och kl var 16.... hon frågade mig om jag verkligen inte hade fikat nyligen men det hade jag ju inte. Nu andra gången var det lägre, 5,3 eller liknande. Men jag tycker ändå att det är konstigt. Sen på svaret om blodtyp osv så visade det sig att jag hade erytrocytantikroppar -M. Men inte heller till det fick jag någon vidare förklaring mer än att- ja det kan bli så ibland, jag vet inget om det. Har läst på nätet och sett att det kan i några få fall vara allvarligt. Tycker inte att min bm tar saker så allvarligt... men är kanske mest jag som är nojig!

Septembermamman: Skoj med babyshower!! Fick du något fint då?

• septembermamma2011

Ja jättefina saker, bla en gosedjurshäst som de sytt utrustning till då den blev en voltigehäst. Vilket pyssel! Tror de planerar lillskitens framtid som voltigör Flört

Och massa annat gulligt, notera den lille riddaren Hjärta

• nillis 86

Hallå alla hoppas alla har haft en bra helg!! Sälv är jag trött på att vara gravid och vill bara att dagarna ska gå... men just därför går det ännu långsammare.. i eftermiddag blir det föräldragrupp här med.. ska bli kul=)

Nessie:ja tiden går... själv har jag 29 dagar kvar.. men aldrig har väl 29 dagar väl kännts så långt..

Mamaizon: Kul att allt såg bra ut.. hoppas du får ett ul... så du kan vara helt lungn angånde det också!

• Limpan 83

Septembermamman: Superfina saker! Kul att de har haft en tanke bakom :)

• melwin11

Hej tjejer!
    Inte varit så aktiv här sorry!
    Hoppas ni alla mår bra, själv har jag börjat vänja mig att vara mamma till världens skattHjärta
    ängtar tills ni andra har era skatter ute hos er!
    Tror jag hoppas nästa fika men om jag är välkommen kommer jag på näst följande med Melwin om det är ok?
    Har jag fått vänja mig lite mer vid att ha mitt troll här!

Hoppas ni haft en bra helg!

• mapena

Nu har jag avklarat dagens BM-besök för vecka 34+0! Alla värden var bra, hjärtljud 145 slag/min, SF 35 cm, BT 115/60, blodsocker 5,1, järn 128. Dock är det en envis liten busunge som bor i min mage, hon huserar nämligen på tvären och verkar inte ha en tanke på att vända sig med huvudet neråt. Så om 1½ vecka ska jag tillbaka och kolla hur hon ligger igen, har hon inte vänt på sig till dess så blir det samtal om åtgärd..

• Spants

septembermamma; vad fina saker du fick! :)

Idag var jag hos bm, allt såg bra ut och bebis är vänd och fixerad. Fick lite småpanik och åkte och fixade alla småsaker jag inte fixat än, såsom blöjor och andra skötgrejer. Mitt blodtryck är för högt för att vara jag, men inte i farozonen. Nu är det bara två veckor kvaaaaar! Känns helt sjukt! Skrattande 
    Gud vad jag längtar efter att kunna sova på mage! 

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011