• helenvaupptaget

Vad lägger ni på kläder i månaden?

Svara gärna på dessa frågor:
    Hur mycket lägger ni, i genomsnitt per månad, på kläder till er familj?
    Hur många är ni i hushållet?

• Svar på tråden Vad lägger ni på kläder i månaden?
  • Anonym

Jag vet inte vad min man handlar för, hans fickpengar ser jag aldrig.
    Själv kan jag handla för 0 kronor några månader och flera tusen andra månader (skor, handväskor, jackor mm)

Vårt barn är bara en månad men har fått kläder för totalt 1000 kronor kanske.

• snedtak

De senaste tre åren har jag lagt i genomsnitt 375 kr/mån inklusive skor och accessoarer. Får tillfället ligger det nog på strax under hundralappen om man slår ut årskostaden månadsvis. Är en person.

• Anonym (Spara)

I princip ingenting. Jag köper nästan alla kläder på secondhand och maken köper knappt nåt han heller. Inte itresserad av kläder,inget är snyggt och inget passar.

• Anonym
    Anonym (Spara) skrev 2011-05-04 21:28:38 följande:
    I princip ingenting. Jag köper nästan alla kläder på secondhand och maken köper knappt nåt han heller. Inte itresserad av kläder,inget är snyggt och inget passar.
    Finns ju HUR mycket snygga kläder å skor som helst..... =))
  • Anonym (Spara)
    Anonym skrev 2011-05-04 21:44:32 följande:
    Finns ju HUR mycket snygga kläder å skor som helst..... =))
    I hela mitt liv har jag hatat att shoppa kläder-och skor ska vi inte prata om! Om jag inte varit jättesmal har jag haft för lite pengar eller onda fötter som gjort att nästan inga skor går ha. Numer dessutom småfet och drar helt olika storlek i midjan och runt höfterna. Modern har jag nog aldrig varit,klär mig mer klassiskt. Ska man straffa mig så dra ut mig på shoppingrunda typ!
  • Anonym

Köper nästan aldrig kläder, kanske någon gång i halvåret och då kan det gå på kanske 2-3000 kr det beror på vad jag behöver. Mannen är mer klädgalen än jag och har dessutom dyr smak, så han lägger kanske en tusenlapp varje månad.

• Anonym (bollen)

gissar på strax över 1000 kr / månad
    2 vuxna + 2 barn

• Anonym

2 vuxna 3 barn 700kr i snitt per månad kanske.

• Anonym (hmh)

Inget för närvarande. Jag har inga barn och lägger på mig själv (vuxen kvinna) kanske totalt 3000 på ett år så 250 kr per månad. Jag rensade ut bland mina kläder och köpte en byrå så att de kläder jag använder skulle bli mer lättillgängliga och det känns som att jag fått nya kläder när jag enkelt kan få tag på det som legat längst bak i min djupa garderob. Har inte köpt några nya kläder sedan i juli, dock ett par skor och några strumpbuxor.

• helenvaupptaget

Spännande att se, det verkar skilja en del ändå! :)

Svar på tråden Vad lägger ni på kläder i månaden?