• helenvaupptaget

Vad lägger ni på kläder i månaden?

Svara gärna på dessa frågor:
    Hur mycket lägger ni, i genomsnitt per månad, på kläder till er familj?
    Hur många är ni i hushållet?

• Svar på tråden Vad lägger ni på kläder i månaden?
  • prinsessorna två

ja vi kanske handlar kläder  för 500-600 kronor i månaden och då är vi 2 vuxna 2 barn (4 år och 10 år är barnen) i familjen ...

• fru edinge

2 vuxna, två pojkar på 3 och. 1,5, till barnen, blir det nog 300/ barn.
    Till oss vuxna ta ett snitt på 200/vuxen.. Så 1000:-, i månaden.. Fast kan nog lägga till en 500:-, då det slinker ner lite i klädväh under veckohandlingen på maxi, en strumpa, mjukisbyxor o dyl..

• Konvaljen

Vilken svår fråga!

I genomsnitt kanske vi lägger mellan 1000-1500 på kläder till familjen per månad, två vuxna och två barn. Fast sedan tillkommer ju vinteroveraller, regnjackor och skor.

Jag själv gillar kläder och köpte ex tre par jeans för några dagar sedan för totalt 2700 så den där genomsnittliga summan är rätt varierad om man ska säga så.

• MammaG

Till mig - ingenting på månadsbasis, ett par hundra i halvåret kanske. Till sonen - mellan 200 och 500 i månaden. Vintertid något mer, då vinterkläder är dyrare. Å andra sidan köper man ju jacka och skor en gång per säsong.

I vårt hushåll är det han och jag 

• Ankdammen

Så absolut lite som möjligt. Har inte köpt nya kläder sen december sist.

• Kers

Jösses så mycket vissa lägger på kläder! Lägger ingen värdering i det, trodde bara inte det var så mycket. Väldigt intressant information att få ta del av, älskar såna här trådar ;)

• Anonym (2000)

Jag uppskattar att vi som familj lägger ca 2000 SEK i månaden på kläder och skor i snitt om man slår ut det över hela året.
    Familjen består av två vuxna och tre små barn som byter storlek titt som tätt än så länge (3,5 år resp. 2 år gamla).

• Kimona

Vi är två (sambon och jag) och köper väääldigt sällan kläder. Utslaget på ett år kanske 100kr i månaden tillsammans

• Anonym
    Kimona skrev 2011-05-17 00:18:37 följande:
    Vi är två (sambon och jag) och köper väääldigt sällan kläder. Utslaget på ett år kanske 100kr i månaden tillsammans
    Det blir ofta lite mer än man tror. Jag köper heller aldrig kläder, men i december köpte jag strumpor, sockor, underkläder och liknande för en femhundralapp. I april köpte jag en kjol. Tillsammans blir det ju 600 kr på mindre än ett halvår.
  • La Lola
    Kers skrev 2011-05-16 23:43:03 följande:
    Jösses så mycket vissa lägger på kläder! Lägger ingen värdering i det, trodde bara inte det var så mycket. Väldigt intressant information att få ta del av, älskar såna här trådar ;)
    Jag blir lite faschinerad jag också o undrar när tusan folk använder alla kläder de köper.....
    Deras garderober måste vara fullproppade.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

Oj, ska jag behöva fundera på det Vi kör oftast med metoden "handla massor på en gång". Hade en sådan raid i förra veckan, och då gick det 3500 kr på kläder till mig och vårt barn... (Maken får handla själv).

Gissar på att för oss 3 ligger snittet på 2000-3000 kr/månad. Är fullt medveten om att det är en hyfsat hög summa, men så handlar vi ofta litet "dyrare" kläder också...

• SOL10
    La Lola skrev 2011-05-17 06:30:33 följande:
    Jag blir lite faschinerad jag också o undrar när tusan folk använder alla kläder de köper.....
    Japp:) fast försöker rensa!
  • oOoKärlekoOo
    La Lola skrev 2011-05-17 06:30:33 följande:
    Jag personligen köper lite dyrare plagg. En tröja på mellan 500-1500 kr osv. Det blir inte så mycket kläder av det då för 2000-3000 kr. 
    Barn skall aktas, respekteras och lyssnas på!
  • SOL10
    oOoKärlekoOo skrev 2011-05-17 17:11:14 följande:
    Jag personligen köper lite dyrare plagg. En tröja på mellan 500-1500 kr osv. Det blir inte så mycket kläder av det då för 2000-3000 kr. 
    Nä så är det, gäller även mina kids.
  • La Lola
    oOoKärlekoOo skrev 2011-05-17 17:11:14 följande:
    O herregud.....men ja det är klart, då går det ju lite pengar.
  • Anonym
    La Lola skrev 2011-05-17 19:38:26 följande:
    O herregud.....men ja det är klart, då går det ju lite pengar.
    Men det är inte så extremt... gillar Molo, en t-shirt till sonen går på 400,,, tex scotch soda mer.
  • La Lola
    Anonym skrev 2011-05-17 19:46:26 följande:
    Men det är inte så extremt... gillar Molo, en t-shirt till sonen går på 400,,, tex scotch soda mer.
    För mig är det det.
  • zamihr

Vi är 2 vuxna och 2 barn (4år och 1år). Räknade ut att totalt köper vi för kanske 2000 - 2500 i månaden, då är alla ytterkläder och skor inräknat i det. Dock så är det mesta till barnen, skulle tro att det endast är knappt 500 av de pengarna i månaden som går till mig OCH min sambo.
    Sen så brukar vi ibland få en del kläder till framförallt barnen då och då.

Jag skulle vilja lägga MYCKET mer pengar på kläder till, både till oss vuxna och barnen. Men de får bli när jag är klar med skolan och har fått jobb!

• prinsessansMamma

svårt å säga då jag aldrig håller koll, men fick hem min guldbonus från hm, har på ett år handlat för 18.300:- och då har man missat å dra kortet ibland. Dessutom handlar jag mycket från andra affärer, och ofta märkes både till mig och dottern, vintermånaderna går där mycket pengar, då jag köper 2 overaller, vinterjacka, å ordentliga skor, som tex viking osv. 

Detta är räknat på mig & min dotter!

• Kimona
    Anonym skrev 2011-05-17 00:57:31 följande:
    Det blir ofta lite mer än man tror. Jag köper heller aldrig kläder, men i december köpte jag strumpor, sockor, underkläder och liknande för en femhundralapp. I april köpte jag en kjol. Tillsammans blir det ju 600 kr på mindre än ett halvår.
    Fast sambon köper aldrig sånt heller och jag köper ibland ett 3-pack strumpor/underkläder för 40 spänn och nån tröja för en hundring... Typ var tredje månad
Svar på tråden Vad lägger ni på kläder i månaden?