Vad lägger ni på kläder i månaden?
Svara gärna på dessa frågor:
Hur mycket lägger ni, i genomsnitt per månad, på kläder till er familj?
Hur många är ni i hushållet?
Svara gärna på dessa frågor:
Hur mycket lägger ni, i genomsnitt per månad, på kläder till er familj?
Hur många är ni i hushållet?
ja vi kanske handlar kläder för 500-600 kronor i månaden och då är vi 2 vuxna 2 barn (4 år och 10 år är barnen) i familjen ...
2 vuxna, två pojkar på 3 och. 1,5, till barnen, blir det nog 300/ barn.
Till oss vuxna ta ett snitt på 200/vuxen.. Så 1000:-, i månaden.. Fast kan nog lägga till en 500:-, då det slinker ner lite i klädväh under veckohandlingen på maxi, en strumpa, mjukisbyxor o dyl..
Vilken svår fråga!
I genomsnitt kanske vi lägger mellan 1000-1500 på kläder till familjen per månad, två vuxna och två barn. Fast sedan tillkommer ju vinteroveraller, regnjackor och skor.
Jag själv gillar kläder och köpte ex tre par jeans för några dagar sedan för totalt 2700 så den där genomsnittliga summan är rätt varierad om man ska säga så.
Till mig - ingenting på månadsbasis, ett par hundra i halvåret kanske. Till sonen - mellan 200 och 500 i månaden. Vintertid något mer, då vinterkläder är dyrare. Å andra sidan köper man ju jacka och skor en gång per säsong.
I vårt hushåll är det han och jag
Så absolut lite som möjligt. Har inte köpt nya kläder sen december sist.
Jösses så mycket vissa lägger på kläder! Lägger ingen värdering i det, trodde bara inte det var så mycket. Väldigt intressant information att få ta del av, älskar såna här trådar ;)
Vi är två (sambon och jag) och köper väääldigt sällan kläder. Utslaget på ett år kanske 100kr i månaden tillsammans
Oj, ska jag behöva fundera på det Vi kör oftast med metoden "handla massor på en gång". Hade en sådan raid i förra veckan, och då gick det 3500 kr på kläder till mig och vårt barn... (Maken får handla själv).
Gissar på att för oss 3 ligger snittet på 2000-3000 kr/månad. Är fullt medveten om att det är en hyfsat hög summa, men så handlar vi ofta litet "dyrare" kläder också...
Vi är 2 vuxna och 2 barn (4år och 1år). Räknade ut att totalt köper vi för kanske 2000 - 2500 i månaden, då är alla ytterkläder och skor inräknat i det. Dock så är det mesta till barnen, skulle tro att det endast är knappt 500 av de pengarna i månaden som går till mig OCH min sambo.
Sen så brukar vi ibland få en del kläder till framförallt barnen då och då.
Jag skulle vilja lägga MYCKET mer pengar på kläder till, både till oss vuxna och barnen. Men de får bli när jag är klar med skolan och har fått jobb!
svårt å säga då jag aldrig håller koll, men fick hem min guldbonus från hm, har på ett år handlat för 18.300:- och då har man missat å dra kortet ibland. Dessutom handlar jag mycket från andra affärer, och ofta märkes både till mig och dottern, vintermånaderna går där mycket pengar, då jag köper 2 overaller, vinterjacka, å ordentliga skor, som tex viking osv.
Detta är räknat på mig & min dotter!