• helenvaupptaget

Vad lägger ni på kläder i månaden?

Svara gärna på dessa frågor:
    Hur mycket lägger ni, i genomsnitt per månad, på kläder till er familj?
    Hur många är ni i hushållet?

• Svar på tråden Vad lägger ni på kläder i månaden?
  • helenvaupptaget

Det verkar vara en del egentligen! Om man tittar på lyxfällan, där dom tvingas leva på minimum så blir det typ 500 i månaden, vilket inneär ingeting typ (som dom säger) hehe

• SOL10
    helenvaupptaget skrev 2011-05-08 09:29:20 följande:

Det verkar vara en del egentligen! Om man tittar på lyxfällan, där dom tvingas leva på minimum så blir det typ 500 i månaden, vilket inneär ingeting typ (som dom säger) hehe

Såg oxå det - oj!
  • SOL10
    riboflavin skrev 2011-05-08 01:40:46 följande:
    Vi kollade nyss över förra årets kvitton och tillsammans har vi lagt 14.000 på kläder (inkl. ytterkläder och skor) 2 personer så ungefär 600 kr var i månaden lägger vi. Han mest på jeans som har en strykade åtgång och jag mest på ytterkäder. Jag handlar ofta vanliga kläder på secondhand, men kängor och ytterplagg är jag fruktansvärt petig med så av min budget förra året gick 80% till ett par vandringskängor...Kan väl tillägga att vi snålade ganska rejält förra året så i år blir det roligtvis mycket mer (har redan lagt lika mycket som föra året totalt på en jacka Skäms)
    Kvittona skulle jag inte vilja ha kvar än mindre gå igenom haha:)
  • Kers

Nästan alltid noll kronor. Totalt utslaget på ett år blir det väl i snitt en hundring i månaden om ens det. Sonen (snart 1 år) ärver alla kläder och jag köper enbart second hand till mig själv. Grymt boring, men det är ett val jag gjort för att kunna spara pengar till en resa. "Förr i tiden" shoppade jag nog för 1000-2000 i månaden, på semestrar och liknande kunde det bli 10000 på en helg.

• La Lola
    helenvaupptaget skrev 2011-05-08 09:29:20 följande:

Fast...inte måste man köpa kläder varje månad?
    Man ju tycka att det är roligt att handla kläder men få av oss måste köpa kläder varje mån.

En viss skillnad ju.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Linda1976

Allt mellan noll och  5000:- beroende på vilken månad. Jag handlar inte kläder varje månad, men typ i sept kan det ju bli vinterkläder, stövlar och annat och då stoppar det knappt på 5000.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • SOL10
    La Lola skrev 2011-05-15 13:33:29 följande:
    Fast...inte måste man köpa kläder varje månad?
    Man ju tycka att det är roligt att handla kläder men få av oss måste köpa kläder varje mån.

En viss skillnad ju.
    Det tror jag absolut att de flesta gör!
  • nathalie85

är lite shopoholic,så kanske 3000-5000kr på mig själv, 500 till barnen,mannen får gratis för han är representant/försäljare för ett klädmärke...kanske köper han för 1000 i mån.
    alltså 6500kr tillsammans. (uch vad mycket nu när man tänker efter,bör skärpa mig)
    men nu e jag vårdledig,så det blir shoppingfri sommar,tyvärr :D 

• Anonym (flodhästen28)

500 kr
    handlar övervägande second hand 

• La Lola
    SOL10 skrev 2011-05-15 13:43:07 följande:
    Det tror jag absolut att de flesta gör!
    Vad svarade du på?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Vad lägger ni på kläder i månaden?