• långkalsong

Utan att salta - vad tjänar du per månad som heltidsanställd?

Hur lång var utbildningen och hur länge har du varit anställd?

Jag har ingen utbildning mer än intern, jobbar heltid som väktare dagtid, 10 år i branchen och ligger på 23.300:- innan skatt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-08 08:49
    och vad jobbar du med glömde jag skriva

• Svar på tråden Utan att salta - vad tjänar du per månad som heltidsanställd?
  • Mynta

Drygt 19 000 efter skatt, inklusive ob-tillägg. Jobbar inom handels, både dagtid, kvällar och helger. Ingen eftergymnasial utbildning, har jobbat på samma ställe i fem år.

• Per19

2-årig yrkesutbildning men jobbar inte alls med det, utan jobbar i industrin.

Delar jag årsinkomsten med 12 så blir det ca. 45 000 kr/mån.
    Får ut lite olika, månad för månad (beroende på timpenning),men mellan 26 000-30 000 kr efter skatt brukar det bli.

• Steinich

8 års utbildning på universitet (4 års magister, 4 års doktorerande). 27 000 i månaden i ingångslön som postdok. Forskare inom naturvetenskap med doktorsexamen. Man gör det inte direkt för pengarna Flört

• Kalasbraigt

14 000 efter skatt, 19 000 innan skatt. Cirka. Har timlön. Arbetar som barnskötare på förskola. Ingen som helst utbildning, 0 års erfarenhet. Får aldrig ob, arbetar endast dagtid.

• IaOnDaFluff

Kundtjänstpersonal - 12.000 efter skatt.

• IaOnDaFluff

Glömde skriva, ingen utbildning. Lön är utan ob, kan tillkomma ibland med kanske 1000kr, give or take

• Safireee

28 000kr, 4 års universitetsstudier, jobbar som webbredaktör sedan knappt 1,5 år tillbaka (jobbat 2,5 år i branchen). 

• Nisse Hult

25300 kr
    IT-tekniker på ett universitet. Jobbat där i 12 år. Yrkesutbildad inom kraft och värmeteknik.
    Jag lägger upp min arbetsdag sim jag vill och har inga problem med att ta ledigt om det skulle behövas av någon anledning (barnen har lov t.ex). Går snart på nästan nio veckors semester, det är sådant som gör att jag stannar kvar trots lönen. Plus jättebra arbetskamrater förstås!

Svar på tråden Utan att salta - vad tjänar du per månad som heltidsanställd?