• långkalsong

Utan att salta - vad tjänar du per månad som heltidsanställd?

Hur lång var utbildningen och hur länge har du varit anställd?

Jag har ingen utbildning mer än intern, jobbar heltid som väktare dagtid, 10 år i branchen och ligger på 23.300:- innan skatt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-08 08:49
    och vad jobbar du med glömde jag skriva

• Svar på tråden Utan att salta - vad tjänar du per månad som heltidsanställd?
  • Lykka

Grundlönen innefattar inte ob-tillägg och jag får ca 3500 i ob varje månad...

• Lykka

Men ibland får jag ut bara 15000 och ibland 20000, beror på storhelger osv eller om jag bytt helgdagar mot vardagar osv.

• Tecken
    lilla mej skrev 2011-05-15 09:42:50 följande:
    Hej far jag bara hoppa in har och fraga en liten extrafraga

ni som tjanar ca 20000kr/man innan skatt i sverige hur mycket far ni ut efter skatt??
    Det beror på var man bor. Det finns inga "grundskattesatser" som gäller alla oavsett inkomst och bostadsort. Det finns skattetabeller, men det har inte med det att göra (skattetabell 31 innebär t ex inte att alla som tillhör den betalar 31% skatt!). Det finns sidor där du kan räkna ut ungefärlig skatt, som den här: www.hurmycketskatt.se
  • dukat

Om man tänker att man får ut lite drygt 20000 i månaden så blir det 250000 på ett år.Om man jobbar mellan 25-65 dvs 40år så är hela ens arbetstid under hela livet värd 10 milj.
    Det är ju vad dom där direktörerna får i bonus utöver sin lön Och det varje år dessutom
    Suck säger jag bara

• jagvetallt
    dukat skrev 2011-05-15 19:25:07 följande:
    Om man tänker att man får ut lite drygt 20000 i månaden så blir det 250000 på ett år.Om man jobbar mellan 25-65 dvs 40år så är hela ens arbetstid under hela livet värd 10 milj.
    Det är ju vad dom där direktörerna får i bonus utöver sin lön Och det varje år dessutom
    Suck säger jag bara
    du tror inte de sliter lite mer än du? sen kommer man inte så högt utan lång erfarenhet av ledarskap samt utbildning. fÖRSTÅR INTE VARFÖR MAN SKA KLAGA PÅ DE SOM LYFTER MYCKET PENGAR, BLIR MER TILL STATSKASSAN DÅ .
  • LaFontaine

Jag gör 26 000 i månaden efter 4,5 år på universitetet. Anställd har jag varit i ett par månader. Jag jobbar som politisk sekreterare.

• Jocke123

Egenföretagare sedan 2 år tillbaka inom IT. Tar ut 80 000 i månaden, får ut ca 50 000.

• Emerun

Vaktbranchen, jobbar endast natt, interna utb, 15år i branschen, ca:31800kr brutto

Svar på tråden Utan att salta - vad tjänar du per månad som heltidsanställd?