• Anonym (bara ett barn)

Lyckas inte bli gravid med syskon

Nu har ett år snart gått och inget syskon är på väg  

Fler som inte heller blir gravida med ett syskon till första barnet?  Hur orkar man med det här? Någon som har tips att dela med sig av eller bara vill snacka lite?

Inlägg om att man ska sluta tänka på det, äta olika piller etc undanbedes då jag redan provat allt och insett att det helt enkelt är fertiliteten det är fel på.. 

• Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon
  • Selenea
    Anonym (Syskonprojekt) skrev 2012-02-13 08:59:02 följande:
    Jag fick min mens i torsdags.  Jag har långa cykler ca 40dgr. Den 28e ska jag på undersökning hos gyn för o kolla att allt ser bra ut då vi tragglat med o bli gravida ett tag. FInns det då möjlighet att de kommer kunna se om ägg håller på o mogna då?
    De bör ju kunna se om du har en äggblåsa som håller på att växa till sig, men om du får ägglossning kan man bara kolla med blodprov i efterhand. De bör ju också kunna se om du har tex PCO eller PCOS, för det ser man på ett enkelt ultraljud. Med så långa cykler är det ju ingen omöjlighet...
    Anonym (ledsen) skrev 2012-02-13 08:46:47 följande:
    Cotterpin: Tycker också att det verkar hoppfullt

Hm, inga spottings, ingen mens ... Och inga test hemma! Vågar man hoppas?
    Ja! Fixa ett test!
    Petriss skrev 2012-02-13 19:55:44 följande:
    Stort Grattis Selenea!! Håller alla tummar att det går hela vägen.
    Tack!

• Anonym (Försök 8)

Vi har nu försökt i snart 8 månader med att få ett syskon till vår flicka. 
    Första barnet fick vi till snabbt, men med andra går det väldigt segt.
    Vi ville ha våra barn tätt, men nu blir det allt längre ålders skillnad, trist men nu vill jag bara bli gravid igen! 

• Anonym (ledsen)

Jag tror att jag har plussat idag Ett svagt streck var det, men så testade jag inte på morgonen. Äggledarspolningen måste ha hjälpt min kropp på traven!

Försök 8: Jag förstår hur det känns, har försökt i 1,5 år nu och min dotter kommer förhoppningsvis vara drygt fem år när hon får ett syskon. Hade inte tänkt vänta så länge även om jag inte ville ha supertätt mellan barnen heller. Kämpa på och boka tid för utredning så fort det har gått ett år är mitt tips.

• Anonym (Syskonprojekt)

Grattis ledsen!
    Hoppas det blir min tur snart... Känns inte så... :(

• Anonym (bara ett barn)

Grattis Ledsen! Härligt att det plussas i tråden nu Hu, är nervös. Ultraljud imorgon! Känner bebisen röra sig så jag vet att den lever men är superorolig att något ska vara fel nu när man kämpat och väntat så länge..

• Anonym (ledsen)

Tack! Har fått ett starkare plus nu på morgonen så det är verkligen på riktigt. Bebis i oktober förhoppningsvis alltså. Helt overkligt. Känner mig framför allt vilsen eftersom dottern inte är född i Sverige. När ringer man MVC?

Syskonprojekt: Hoppas det går bra hos gyn och att det finns något att göra åt dina långa cykler. Min syster hade det så och blev hjälpt av pergo.

TS: Vad tiden har gått fort, redan dags för RUL? Det kommer att gå kanonbra

• Cotterpin

Grattis anonym (ledsen) !

Jag ropade visst hej för fort! hade en spotting i lördags och mensen brukar alltid komma dagen efter.. men icke! så det är väl bara att vänta ut den som vanligt!

• Selenea

Grattis (ledsen)! Vad roligt! Då kommer vi att följas åt ganska så mycket... Vet tyvärr inte hur det fungerar med MVC när man blir gravid på det gamla hederliga sättet.

(Syskonprojekt): Håller tummarna för att det blir er tur snart! 

• Anonym (Syskonprojekt)

(ledsen) ring upp så snart som möjligt, så kommer de fråga lite om senaste mens o så bokar de in en tid för dig att komma upp... :)

• Anonym (ledsen)

Tack Cotterpin och Selenea! Ja, vi borde ju ligga rätt så lika Hur går det för dig, blir det vul snart?

Syskonprojekt: Åh vad bra, då ska jag ringa imorgon. Trodde jag skulle bli idiotförklarad om jag ringde så här tidigt

Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon