• Anonym (bara ett barn)

Lyckas inte bli gravid med syskon

Nu har ett år snart gått och inget syskon är på väg  

Fler som inte heller blir gravida med ett syskon till första barnet?  Hur orkar man med det här? Någon som har tips att dela med sig av eller bara vill snacka lite?

Inlägg om att man ska sluta tänka på det, äta olika piller etc undanbedes då jag redan provat allt och insett att det helt enkelt är fertiliteten det är fel på.. 

• Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon
  • Anonym (Stressad)
    Anonym (bara ett barn) skrev 2012-05-15 19:41:49 följande:
    Grattis! Vad härligt!!!! Och om du har gått så långt över BIM har du ju kommit en bit på väg i graviditeten också!
    6+0 (vecka 7) enligt graviditetsuträknaren här på FL. =)
  • Lyckligajag78

Hej!
    Jag var i samma sits som du, hade provat allt gått igenom utredningar, ätit pergotime och hade fin ägglossning, åt hälsokurer för ökad chans osv, mannen hade fina spermier. MEN det tog sig inte månad ut och månad in...
    Ända tills jag gjorde äggledarspolning och det gjorde så ont så jag höll på att dö, brukar det inte göra sa dom... Tydligen var det stopp för jag blev gravid två dagar efter detta!! Nästa steg hade varit IVF för oss, det slapp vi nu.
    Lycka till ! 

• Anonym (ledsen)

Ingen bebis här ännu, kämpar på efter mitt utomkveds i februari Går på akupunktur nu som en sista utväg innan IVF, hoppas det hjälper.

• Anonym (ledsen)

Grattis Stressad förresten!

• Selenea

Grattis Stressad! Vad skönt att det tog sig så pass fort ändå!

• Anonym (Stressad)
    Selenea skrev 2012-05-17 13:24:29 följande:
    Grattis Stressad! Vad skönt att det tog sig så pass fort ändå!
    Allt är relativt, men ja, det gick väl hyfsat fort (20 månader) ;) Blev gravid i april månad för 3 år sedan också, så det är väl "min månad" (då jag fyller år och allt :P). 
  • Anonym
    Anonym (Stressad) skrev 2012-05-17 16:05:00 följande:
    Allt är relativt, men ja, det gick väl hyfsat fort (20 månader) ;) Blev gravid i april månad för 3 år sedan också, så det är väl "min månad" (då jag fyller år och allt :P). 
    Allt är relativt ja!
    För en del är 20 mån ingenting och för andra är det en evighet...
    Allt beror på vad/vem man jämför med.

Stort grattis!!
    Hur lång tid tog det innan ert första barn blev till?     

Håller tummarna att allt går bra!!!  
Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon