• Serla

Biverkningar av D-droppar!

Undrar om det är fler som har barn som inte verkar tåla D-dropparna...
    På flaskorna så står det att inga biverkningar har rapporterats, men de finns tydligen ändå...
    Detta är andra omgången som vi testar att ge vår lilla bebis dropparna och det tar bara några timmar innan hon blir dålig, får utslag, kräks, verkar få ont i magen, skriker konstant, sover dåligt...har provat både oljebaserade och vattenlösliga. Av de sistnämnda så kommer biverkningarna efter lite längre tid än när hon har fått de oljebaserade.
    Läkarna säger att jag måste ge henne dropparna, men jvarkligen inte, det känns ju som att jag förgiftar henne med dem!
    Några fler som har barn som inte verkar tåla dropparna? Vad är/ har symtomen varit symtomen hos dem?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-25 12:04
    glömde...har barnen reagerat mot något annat läkemedel eller mat också, eller bara d-dropparna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-26 12:54
    Puffar lite...min lilla kan ju inte vara det enda barn som har reagerat mot dem...

• Svar på tråden Biverkningar av D-droppar!
  • shine

La Lola: Vi fick ACO droppar (olja) av BVC men fick sen veta att den innehöll konserveringsmedel så vi köpte en annan som också är på olja. Vart kan man köpa vattenbaserad D-vitamin? Innehåller den några konserveringsmedel?

• La Lola
    shine skrev 2011-07-27 23:48:54 följande:
    La Lola: Vi fick ACO droppar (olja) av BVC men fick sen veta att den innehöll konserveringsmedel så vi köpte en annan som också är på olja. Vart kan man köpa vattenbaserad D-vitamin? Innehåller den några konserveringsmedel?
    På Apoteket.....
    Vet tyvärr inte om den innehåller konserveringsmedel.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    xXMaLoXx skrev 2011-07-27 23:47:18 följande:
    Jag tror vi har haft en förbaskad tur med våran sköterska överlag. Hon är alltid noga med att poängtera att alla val (ja de som inte skulle innebära fara för barnet såklart) är upp till oss föräldrar. Hon vill ge oss verktyg och sen bestämmer vi åt vilket håll vi går. Låter inte som att alla har den turen tyvärr.

Vet dock inte varför de bara erbjuder i olja, men det är väl billigare antar jag.
    Ja det verkar ni ha.

Jag tror de kostar lika mycket?
  • lovedoodi
    La Lola skrev 2011-07-27 17:08:11 följande:
    Har ni testat de vattenbaserade?
    nej det har vi inte gjort... ska se om jag får tag på en annan imorgon som heter Disney baby D-droppar..
    Har läst att det inte är några konseveringsmedel i den!!!
    funkar inte den så får ja pröva vattenbaserad..
    Annars får ja väl höra med BVC sköterskan :)
  • xXMaLoXx
    La Lola skrev 2011-07-28 00:19:25 följande:
    Ja det verkar ni ha.

Jag tror de kostar lika mycket?
    Håller längre kanske?

För egentligen så är ju vattenbaserade smidigare, för de som vill blanda i välling eller ersättning te x. Även om det inte alltid är att föredra då man inte vet om barnet äter upp allt eller inte.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • La Lola
    xXMaLoXx skrev 2011-07-29 00:53:07 följande:
    Håller längre kanske?

För egentligen så är ju vattenbaserade smidigare, för de som vill blanda i välling eller ersättning te x. Även om det inte alltid är att föredra då man inte vet om barnet äter upp allt eller inte.
    Näe jag tror det är lika.

Ja, precis.
  • xXMaLoXx
    La Lola skrev 2011-07-29 00:54:47 följande:
    Näe jag tror det är lika.

Ja, precis.
    Jag ska banne mig fråga nästa gång. Jag blir irriterad när jag inte hittar en logisk orsak...haha.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • La Lola
    xXMaLoXx skrev 2011-07-29 00:56:31 följande:
    Jag ska banne mig fråga nästa gång. Jag blir irriterad när jag inte hittar en logisk orsak...haha.
    Gör det!
  • shine

Har nu varit utan D-vitaminoljan i några dagar nu och jag tycker det blir skillnad. Han verkar inte ha lika ont i magen.

Skulle vilja hitta något annat alternativ än oljebaserad. Den enda vattenlösliga jag hittat är ACO's och den har konserveringsmedel, så den går bort!

Någon som har något tips?

• La Lola
    shine skrev 2011-08-09 01:10:55 följande:
    Har nu varit utan D-vitaminoljan i några dagar nu och jag tycker det blir skillnad. Han verkar inte ha lika ont i magen.

Skulle vilja hitta något annat alternativ än oljebaserad. Den enda vattenlösliga jag hittat är ACO's och den har konserveringsmedel, så den går bort!

Någon som har något tips?
    Möjligen en dum fråga men varför vill du inte ge den?
Svar på tråden Biverkningar av D-droppar!