s54238 skrev 2011-07-05 17:03:02 följande:
Vet inte varför du e förbannad på mig, mig veteligen har jag inte gjort nåt.
Nej självklart ska man ringa på om det är en lägenhet eller inne i "stan". jag tolkade det som att hon bode på landet(vilket kanske va fel) men på landet åker man bara upp på gårdarna och tutar. så e de, och de e knappast jag som bestämt.
Jag blev mest förbannad i största allmänhet för de e ett JÄÄÄVLA (ursäkta) gnäll på oss brevbärare att vi snor och har sönder och fan och hans moster. Brev kommer bort men av alla brev som delas ut så e den procenten minimal. Och saker trasas sönder i maskiner( vilket oftast e avsändarens fel för att de e dåligt "packat") Vi e inga robotar, vi gör fel vi oxå. Tror ni inte de händer på dagis, affärer sjukhus, banker och sånt eller ? Men folk har redan bestämmt sig i förväg för att brevbärare e dumma i huvudet.
Många gånger har vi haft brevbärare som inte varit riktiga mellan öronen.
En stog och slängde min post i sopnedkastet för att jag påpekat att jag Vill ha reklam, men det skulle ja inte få för honom för de boende innan mig ville inte ha. Så när jag då som ny hyresgäst sedan ca ett år tillbaka vill ha då får jag inte det, bara för att föregående inte velat ha.
Man ska få paket levererade vid dörren, telefon nummer, portkod, adres och vägbeskrivning finns på men lik förbannat kommer dom inte. De sitter i sin bil en minut, tar en cigg sedan pyser de iväg och jag har inte varit anträffbar. Så har det varit precis varenda gång och vi bor i stan.
Ca 4-5 dagr i månaden delar de inte ens ut post, de dagar vi ska få reklam. De segar med ens post något enormt då breven oftast räkningar kommer på villocägar heter det och man nästan hamnar hos inkasso.
Mitt förtroende för posten är idag lika med noll.