• Super blondinen

varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.

Hej alla vill gå ut med en allmän Varning för posten sverige som tar betalt för en tjänst som de senare inte följ följer.

Utan försöker i stället lura kunderna och säga att de inte var hemma när de var hemma,

Det här har hänt flertal gånger.

Och nu vill vi gå ut med en allmän varning för posten.

Vi har varit hemma hela dagen idag men endå så skriver posten att mottagaren inte var anträffbar ? = Inte hemma.

31 maj kl 10:02 Avvikelse Västerås-City, Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras 31 maj kl 07:52 Västerås-City, Lastad på bil, utkörning påbörjad 31 maj kl 07:49 Västerås-City, Ankomst till distributionsterminal 31 maj kl 02:57 Örebro, Sorterad 30 maj kl 19:00 Jönköping, Sorterad 30 maj kl 16:15 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

• Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.
  • s54238
    ForReal skrev 2011-07-04 19:53:15 följande:

Och att man skulle behöva ringa till Posten och berätta att man har en bebis och inte hinner ut till när Posten TUTAR... är du seriös?

Detta gäller ju inte bara privatpersoner utan mig som företagare har det hänt x antal gånger, dock med ett annat bolag än Posten. Har sett hur de bara kört upp framför butiken för att sen direkt vända och köra därifrån. Fattar inte riktigt varför?

Jag jag e fullt allvarlig. Fast menar väl mer att du  borde ta de med din brevbärare än och sitta här och gnälla, vad löser de.
  • Neblina
    Det där har hänt oss minst 4 gånger, vi har ringt och gapat på dom hur må¨nga gånger som helst de skiter i det. Sista gången stod jag i fönstret, såg dom komma med bilen satt där en minut sedan dro de. verkligen skitkul.
    Vad ska mangöra för att få ändring på detta hemska beteende?
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • s54238
     mest förbannad i största allmänhet för de e ett JÄÄÄVLA (ursäkta) gnäll på oss brevbärare att vi snor och har sönder och fan och hans moster. Brev kommer bort men av alla brev som delas ut så e den procenten minimal. Och saker trasas sönder i maskiner( vilket oftast e avsändarens fel för att de e dåligt "packat") Vi e inga robotar, vi gör fel vi oxå. Tror ni inte de händer på dagis, affärer sjukhus, banker och sånt eller ? Men folk har redan bestämmt sig i förväg för att brevbärare e dumma i huvudet.
  • Cornellia

Inte ett dugg förvånad.

Sen kan man ju slänga in funderingen vad man egentligen betalar för när man köper ett frimärke, sätter på ett brev och lägger på lådan?

Normala människor förutsätter att dom betalat för att brevet ska komma fram. Men det är inte sant, du betalar för att posten KANSKE levererar det.

BF 1/9 2011
  • Neblina
    s54238 skrev 2011-07-05 17:03:02 följande:
    Vet inte varför du e förbannad på mig, mig veteligen har jag inte gjort nåt.
    Nej självklart ska man ringa på om det är en lägenhet eller inne i "stan". jag tolkade det som att hon bode på landet(vilket kanske va fel) men på landet åker man bara upp på gårdarna och tutar. så e de, och de e knappast jag som bestämt.
    Jag blev mest förbannad i största allmänhet för de e ett JÄÄÄVLA (ursäkta) gnäll på oss brevbärare att vi snor och har sönder och fan och hans moster. Brev kommer bort men av alla brev som delas ut så e den procenten minimal. Och saker trasas sönder i maskiner( vilket oftast e avsändarens fel för att de e dåligt "packat") Vi e inga robotar, vi gör fel vi oxå. Tror ni inte de händer på dagis, affärer sjukhus, banker och sånt eller ? Men folk har redan bestämmt sig i förväg för att brevbärare e dumma i huvudet.
    Många gånger har vi haft brevbärare som inte varit riktiga mellan öronen.
    En stog och slängde min post i sopnedkastet för att jag påpekat att jag Vill ha reklam, men det skulle ja inte få för honom för de boende innan mig ville inte ha. Så när jag då som ny hyresgäst sedan ca ett år tillbaka vill ha då får jag inte det, bara för att föregående inte velat ha.
    Man ska få paket levererade vid dörren, telefon nummer, portkod, adres och vägbeskrivning finns på men lik förbannat kommer dom inte. De sitter i sin bil en minut, tar en cigg sedan pyser de iväg och jag har inte varit anträffbar. Så har det varit precis varenda gång och vi bor i stan.
    Ca 4-5 dagr i månaden delar de inte ens ut post, de dagar vi ska få reklam. De segar med ens post något enormt då breven oftast räkningar kommer på villocägar heter det och man nästan hamnar hos inkasso.
    Mitt förtroende för posten är idag lika med noll.
  • Neblina
    Cornellia skrev 2011-07-05 17:13:28 följande:
    Inte ett dugg förvånad.

Sen kan man ju slänga in funderingen vad man egentligen betalar för när man köper ett frimärke, sätter på ett brev och lägger på lådan?

Normala människor förutsätter att dom betalat för att brevet ska komma fram. Men det är inte sant, du betalar för att posten KANSKE levererar det.
    Eller hur, man betalar skit höga priser för att skicka ett paket som förmodligen inte ens kommer fram.
    Skickar man efter varor, betalar för försäkring och leverans så är man alltid inte anträffbar.
  • Snabeldrake

Har också haft paket som "kommit bort" eller "fastnat på sorteringscentral"... Flera gånger. Dock har företaget jag beställt ifrån skickat ut samma varor igen utan kostnad men tycker ändå det är konstigt att det bara "fastnar". Någon, någon gång, någonstans måste ju se ett väldigt malplacerat paket som ligger och bara dräller. Om inte någon tagit det förstås, till sig själv.

• Neblina
    Snabeldrake skrev 2011-07-05 17:20:07 följande:
    Har också haft paket som "kommit bort" eller "fastnat på sorteringscentral"... Flera gånger. Dock har företaget jag beställt ifrån skickat ut samma varor igen utan kostnad men tycker ändå det är konstigt att det bara "fastnar". Någon, någon gång, någonstans måste ju se ett väldigt malplacerat paket som ligger och bara dräller. Om inte någon tagit det förstås, till sig själv.
    Det roligaste är ju när man får hem ett brev som är uppslitet, innehållet urtaget och de levererar de tomma sönderslitna kuvärtet i en påse...vad ska jag med den till liksom
  • s54238
    Birdie skrev 2011-07-05 17:14:29 följande:
    Många gånger har vi haft brevbärare som inte varit riktiga mellan öronen.
    En stog och slängde min post i sopnedkastet för att jag påpekat att jag Vill ha reklam, men det skulle ja inte få för honom för de boende innan mig ville inte ha. Så när jag då som ny hyresgäst sedan ca ett år tillbaka vill ha då får jag inte det, bara för att föregående inte velat ha.
    Man ska få paket levererade vid dörren, telefon nummer, portkod, adres och vägbeskrivning finns på men lik förbannat kommer dom inte. De sitter i sin bil en minut, tar en cigg sedan pyser de iväg och jag har inte varit anträffbar. Så har det varit precis varenda gång och vi bor i stan.
    Ca 4-5 dagr i månaden delar de inte ens ut post, de dagar vi ska få reklam. De segar med ens post något enormt då breven oftast räkningar kommer på villocägar heter det och man nästan hamnar hos inkasso.
    Mitt förtroende för posten är idag lika med noll.
    Ok, de låter ju sjukt.
    De e ju skit om ni har de så. dock  är de inget jag känner igen från vårat kontor. vi behandlar inte våra kunder så på långa vägar. Visst får vi klagomål, men de handlar mest om att dom saknat nån veckotidning eller nåt, vilket oftast beror på att förlaget inte skickat ut dom som dom ska. Men e de som du säger hos er, kanske dom borde se sig om efter ny personal.
    Dra alla över en kam käns barnsligt.
  • Snabeldrake
    Birdie skrev 2011-07-05 17:23:29 följande:
    Det roligaste är ju när man får hem ett brev som är uppslitet, innehållet urtaget och de levererar de tomma sönderslitna kuvärtet i en påse...vad ska jag med den till liksom
    Haha precis, ska man öppna så kan man ju göra det diskret Skrattande
Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.