• Super blondinen

varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.

Hej alla vill gå ut med en allmän Varning för posten sverige som tar betalt för en tjänst som de senare inte följ följer.

Utan försöker i stället lura kunderna och säga att de inte var hemma när de var hemma,

Det här har hänt flertal gånger.

Och nu vill vi gå ut med en allmän varning för posten.

Vi har varit hemma hela dagen idag men endå så skriver posten att mottagaren inte var anträffbar ? = Inte hemma.

31 maj kl 10:02 Avvikelse Västerås-City, Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras 31 maj kl 07:52 Västerås-City, Lastad på bil, utkörning påbörjad 31 maj kl 07:49 Västerås-City, Ankomst till distributionsterminal 31 maj kl 02:57 Örebro, Sorterad 30 maj kl 19:00 Jönköping, Sorterad 30 maj kl 16:15 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

• Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.
  • So far away

Detta har hänt mig med flera ggr. Bor också i örebro. Några ggr har postbilen stått och tutat utanför vårt hus. Men med en 1-åring hinner man ju inte ut på 3 sekunder.
    Detta är ju ren lathet.

• skorpionen80

Ringer de inte till er? Här ringer de först och kan köra till jobbet eller som en gång, till affären för att vi var där då.

• Rafael90

Har hänt mig med. Satt och väntade en hel dag på att få ett paket levererat, sen fick jag ett mail om att "paketet var för stort för att gå ner i brevinkastet och ingen var hemma när vi ringde på". Då hade jag suttit och väntat hela dagen på att de skulle ringa på. När jag hämtade ut paketet på Ica istället så var det ungefär lika stort som ett vanligt kuvert och hade gått ner i brevinkastet flera gånger om - om de hade försökt.

• Signatur

Här är en till som råkat ut för detta. Och när de inte "kan" köra hem paketet får man hämta ut det på någon himla central på andra sidan stan, typ 1 mil bort.

• Super blondinen

Nån måste göra nått åt det här så här får det inte gå till.

Hur många har varit med om brev som försvunnit?

• jassikan

Vad är det för typ av försändelser?

Posten kör inte ut ex.vis företagspaket till privatkunder.
    Och när det gäller skrymmande brev, sådant som inte går ner i brevlådan, behöver de inte ringa på utan ska lägga avi i brevlådan så får man hämta det hos ombud.

Men jag har själv råkat ut för att jag varit på plats, i villa, när företaget har haft företagspaket ingång och fått en avi i brevlådan där det sägs att vi/företaget inte varit anträffbara. Då har de uppenbarligen inte orkat kliva ur bilen och plinga på. Som tur är så har det bara hänt några enstaka gånger.

För vissa tjänster kan avsändaren använda tilläggstjänster för avisering, men det brukar kosta en peng. Länge sen jag kollade upp vad det kostade/hur det fungerar. Men frågan är om de ringer numera eller bara aviserar via sms eller e-post.

Men det låter ju som om TS försändels har haft avisering. Så då är det någon som tabbat sig/inte orkat gå ur bilen.

Är det något de skulle ha lev. till dörren som ex.vis hempaket eller företagspaket till företag (även om det ser ut som en privat bostad) så klaga hos Posten. Får de inget veta så kan de inte heller säga till den /-m som gjort fel.

• prospicientia

Jag skickade en livrem med posten en gång (ute på en fotvandring) som aldrig kom hem. Jag misstänker faktiskt starkt att det helt sonika var någon i personalen som stal (det var en ganska fin, dyr livrem) livremmen på det lokala postkontoret. Fick aldrig någon ersättning för det.

• Triple Trouble

Alltså jag litar inte heller på posten, har fått min avi och ska gå och hämta paketet, då är paketet inte på utlämningsstället???? Helt borta! Alltså att paket kommer bort förstår jag, men inte efter avi har kommit väl??

• Lisa1976

men fattar ni hur mycket grejer som posten hanterar?! I förhållande till företagets storlek och volymerna de hanterar "försvinner" inte mycket. Jag lovar att saker "försvinner" hoas alla transportföretag.
    Men att dom säger att du inte är hemma när du är det är ju knäppt, och har det hänt flera måste ni ju kontakta posten/poståkeriet och be dom utreda ordentligt. Stå på er.
    Ja, jag jobbar inom Posten och har också arbetat på andra transportföretag... 

Son 0804 Dotter 1101
  • Tokstolla

Har faktiskt varit med om ett par gånger då posten skulle ha levererat till dörren och jag typ suttit och stirrat ut genom fönstret med förväntan över att posten ska knacka på... men ack nej. Jag får samma svar som TS. Kunden ej hemma (eller vad det nu står). 

Sorgligt men det har aldrig hänt att vi fått "specialleverans" trots att vi betalt för det. 

Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.