• Super blondinen

varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.

Hej alla vill gå ut med en allmän Varning för posten sverige som tar betalt för en tjänst som de senare inte följ följer.

Utan försöker i stället lura kunderna och säga att de inte var hemma när de var hemma,

Det här har hänt flertal gånger.

Och nu vill vi gå ut med en allmän varning för posten.

Vi har varit hemma hela dagen idag men endå så skriver posten att mottagaren inte var anträffbar ? = Inte hemma.

31 maj kl 10:02 Avvikelse Västerås-City, Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras 31 maj kl 07:52 Västerås-City, Lastad på bil, utkörning påbörjad 31 maj kl 07:49 Västerås-City, Ankomst till distributionsterminal 31 maj kl 02:57 Örebro, Sorterad 30 maj kl 19:00 Jönköping, Sorterad 30 maj kl 16:15 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

• Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.
  • Juli2010

Satt och väntade på paket en dag, hade fått datum när det skulle levereras. När jag kollade min mail hade de skrivit att de försökt leverera men jag inte varit hemma. Ringde upp och frågade hur de fick ihop det eftersom jag VISSTE att jag inte varit ute den dagen. Då hette det att de inte kommit in i trappuppgången, men att jag klart och tydligt hade påpekat att man fick gå in på baksidan då porten på framsidan är låst hade de liksom inte tagit in (det stod även på paketet). Suck, smart att hävda att jag inte gått att nå när man inte ens varit i min trappuppgång.

• s54238
    Linda Fritzh skrev 2011-05-31 12:50:38 följande:
    Detta har hänt mig med flera ggr. Bor också i örebro. Några ggr har postbilen stått och tutat utanför vårt hus. Men med en 1-åring hinner man ju inte ut på 3 sekunder.
    Detta är ju ren lathet.
    Det är inte ren lathet. Det finns regler som säger att vi INTE behöver lämna bilen. Sen kan man ju välja och va snäll. ringer du posten och talar om att du har en bebis och inte hinner ut så e det nog inga problem, då ringer nog brevbäraren på ska du se.
  • ForReal
    s54238 skrev 2011-07-03 16:53:40 följande:
    Det är inte ren lathet. Det finns regler som säger att vi INTE behöver lämna bilen. Sen kan man ju välja och va snäll. ringer du posten och talar om att du har en bebis och inte hinner ut så e det nog inga problem, då ringer nog brevbäraren på ska du se.

Så du menar att ni inte behöver plinga på, eller ringa innan - utan att ni tutar utanför skulle duga? Det har jag svårt att tro, vart finns dessa regler? Där jag bor tutar folk hela tiden på varann, och har jag betalt för att få hemleverans ska jag inte behöva stå i fönstret hela dagen.

Detta händer tyvärr alltför ofta, alltför många. Jag fattar inte hur svårt det kan vara att gå ur bilen alt. ringa? Varför ens åka ut då liksom...

• ForReal

Och att man skulle behöva ringa till Posten och berätta att man har en bebis och inte hinner ut till när Posten TUTAR... är du seriös?

Detta gäller ju inte bara privatpersoner utan mig som företagare har det hänt x antal gånger, dock med ett annat bolag än Posten. Har sett hur de bara kört upp framför butiken för att sen direkt vända och köra därifrån. Fattar inte riktigt varför?

• Super blondinen

var även noga med att kolla så att ni får rätt post i brevlådan och inte grannens.

Vi har box och har flera gånger går inte att räkna på fingrarna fått grannens post i våran box har även hänt med hemposten.

På boxen har vi ex fått flera brev till och från securtas.

Råka av misstag öppna ett sånt i ren stress och då var det larm koderna som nån väktare skulle ha för ett helt distrikt nog 20-40 företag.

Så kolla posten noga.

För posten är ett slarvigt företag som skiter i allt vad kunder heter.

Gammla goa hederliga posten försvann för många år sedan.

• Super blondinen
    Super blondinen skrev 2011-07-05 08:39:11 följande:

var även noga med att kolla så att ni får rätt post i brevlådan och inte grannens.

Vi har box och har flera gånger går inte att räkna på fingrarna fått grannens post i våran box har även hänt med hemposten.

På boxen har vi ex fått flera brev till och från securtas.

Råka av misstag öppna ett sånt i ren stress och då var det larm koderna som nån väktare skulle ha för ett helt distrikt nog 20-40 företag.

Så kolla posten noga.

För posten är ett slarvigt företag som skiter i allt vad kunder heter.

Gammla goa hederliga posten försvann för många år sedan.

Jag taipa igen kuveret och posta det och skrev en lapp och bad om ursäckt att jag råkat öppna det för det hade hamnat fel.
  • FridaKarin

Måste bara säga en sak. Det är inte de anställdas fel på posten. De piskas av de ledningen på posten. De anställda är sjukt stressade och tidspressade.. 

De drar ner på tiden hela tiden. Blir bara värre och värre.. 

• PrincessOfIce

Det är inte bara paket som kommer på avvägar.. höll på att hamna hos kronofogden pga postens slarv!

En viktig faktura från byggfirman som renoverade min lägenhet försvann inte bara en gång utan både själva fakturan och påminnelser försvann! Allvarligt! Anställer man vem och vad som helst på posten?

Jäkla tur att byggfirman ringde och undrade säger jag bara!   

• Annaloo

Hahaha, min mamma blev uppringd av en ilsken hantverkare som hade fått sin faktura i retur med "adressat okänd".
    Mamma frågade vilken adress han använt och den stämde, så hon gick till närmaste postkontor och bad dem kolla. Det visade sig att det var så många skrivna på hennes adress, så de tog bort den som stått där längts, dvs hon   
    Hon äger sin bostad, och hon har hyrt ut rum till studenter och vissa av dem har tydligen skippat att skriva om sig när de flyttat.

Man KAN ju tänka att den som rensade kunde ha ringt och frågat vem som egentligen bor där, men det är ju mycket lätare att bara ta bort någon.Drömmer
    Min lillebror har slutat använda eftersändning när han flyttar, för det fungerar iaf aldrig. Hans post har bla hamnat hemma hos mig, trots att vi inte varit skrivna på samma adress på 25 år och båda flyttat ett tiotal ggr sen dess

• s54238
    ForReal skrev 2011-07-04 19:50:16 följande:

Så du menar att ni inte behöver plinga på, eller ringa innan - utan att ni tutar utanför skulle duga? Det har jag svårt att tro, vart finns dessa regler? Där jag bor tutar folk hela tiden på varann, och har jag betalt för att få hemleverans ska jag inte behöva stå i fönstret hela dagen.

Detta händer tyvärr alltför ofta, alltför många. Jag fattar inte hur svårt det kan vara att gå ur bilen alt. ringa? Varför ens åka ut då liksom...

Vet inte varför du e förbannad på mig, mig veteligen har jag inte gjort nåt.
    Nej självklart ska man ringa på om det är en lägenhet eller inne i "stan". jag tolkade det som att hon bode på landet(vilket kanske va fel) men på landet åker man bara upp på gårdarna och tutar. så e de, och de e knappast jag som bestämt.
    Jag blev mest förbannad i största allmänhet för de e ett JÄÄÄVLA (ursäkta) gnäll på oss brevbärare att vi snor och har sönder och fan och hans moster. Brev kommer bort men av alla brev som delas ut så e den procenten minimal. Och saker trasas sönder i maskiner( vilket oftast e avsändarens fel för att de e dåligt "packat") Vi e inga robotar, vi gör fel vi oxå. Tror ni inte de händer på dagis, affärer sjukhus, banker och sånt eller ? Men folk har redan bestämmt sig i förväg för att brevbärare e dumma i huvudet.
Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.