• Super blondinen

varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.

Hej alla vill gå ut med en allmän Varning för posten sverige som tar betalt för en tjänst som de senare inte följ följer.

Utan försöker i stället lura kunderna och säga att de inte var hemma när de var hemma,

Det här har hänt flertal gånger.

Och nu vill vi gå ut med en allmän varning för posten.

Vi har varit hemma hela dagen idag men endå så skriver posten att mottagaren inte var anträffbar ? = Inte hemma.

31 maj kl 10:02 Avvikelse Västerås-City, Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras 31 maj kl 07:52 Västerås-City, Lastad på bil, utkörning påbörjad 31 maj kl 07:49 Västerås-City, Ankomst till distributionsterminal 31 maj kl 02:57 Örebro, Sorterad 30 maj kl 19:00 Jönköping, Sorterad 30 maj kl 16:15 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

• Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.
  • s54238
    Birdie skrev 2011-07-05 17:23:29 följande:
    Det roligaste är ju när man får hem ett brev som är uppslitet, innehållet urtaget och de levererar de tomma sönderslitna kuvärtet i en påse...vad ska jag med den till liksom
    Har antagligen gått sönder i masikin. Nej men hade dom slängt de så hade ju inte de vart ok. får ju inte slänga kundernas post.
  • älskarlivet81

Jag har klagat flera gånger på vår brevbärare.. Hon envisas med att försöka stoppa i paket i brevlådan som inte får plats.. Detta gör att vem som helst kan gå förbi och dels ta paketet och dels se att vi inte är hemma just då!

• s54238
    Snabeldrake skrev 2011-07-05 17:31:38 följande:
    Tack för den snälla kommentaren och nej jag stjäl aldrig.
    Ja men varsegod, för JAG har ju fårr så snälla komentarer! För dom e väl till mig eftersom ni drar alla över samma kam!
  • Snabeldrake

Nej, jag drar inte alla över samma kam, berättar bara mina erfarenheter. Sen om du tar det som påhopp emot just dig, det kan inte jag svara för.

• s54238
    Snabeldrake skrev 2011-07-05 17:36:55 följande:
    Nej, jag drar inte alla över samma kam, berättar bara mina erfarenheter. Sen om du tar det som påhopp emot just dig, det kan inte jag svara för.
    Min komentar var överhuvudtaget inte riktad till dig de va till alla här så på står att brevbärare snor, men du tog åt dig.
  • MåsteHittaPåNågot

Här är en till som inte litar på posten för 5 öre. Har fått både brev och paket förstörda, räkningar som man inte har fått men tack och lov så har påminnelsen iaf kommit på alla. När vi fick ny sorteringsmaskin så var det ett antal vanliga brev som var sönderslitna, inte bara en gång utan många gånger. Eftersändning fungerar aldrig vare sig det är permanet eller till stugan på sommaren. Paket har jag också fått veta att "ingen var hemma" och jag har ju tagit förgivet att jag inte varit hemma men hädanefter så ska jag hålla koll på om jag har varit borta eller ej. Betalar man extra för snabb leverans så räkna inte med att få varorna snabbare, så jobbar inte posten =(

Bäst tycker jag nästan att det var när jag hade beställt kläder en gång från Ellos. Det blev något fel så jag skickade tillbaka paketet. Problemet var att posten körde paketet från min stad till en stad 6 mil bort, sedan tillbaka till min stad och återigen till grannstaden och som det inte vore nog så kom paketet tillbaka ytterligare en gång för att sedan åka till grannstaden och sedan till Borås. Hur tänkte de då måntro? Rätt många mil i onödan där samt att de fick ju lasta om paketet ganska många gånger i onödan. Och det var ju inte så att jag hade skrivit något otydligt utan det var ju en färdig returlapp man klistrade på.

• MåsteHittaPåNågot
    s54238 skrev 2011-07-05 17:34:13 följande:
    Ja men varsegod, för JAG har ju fårr så snälla komentarer! För dom e väl till mig eftersom ni drar alla över samma kam!
    Snacka om att ta åt sig. ÄR du posten??? Nej, alltså är det inte dig vi gnäller på... Du jobbar på posten, fine, ta åt det av det som kan handla om dig i så fall. Ska man inte få klaga för att du tar åt dig och tycker att folk klagar på dig?

För övrigt har jag en fråga till dig, hur kommer det sig att posten inte tar ansvar för att saker kommer fram? Det hörde jag själv typ vd:n säga och jag har själv fått höra det från postens (din?) kundtjänst när jag har efterlyst något.
  • MåsteHittaPåNågot
    Snabeldrake skrev 2011-07-05 17:27:51 följande:
    Haha precis, ska man öppna så kan man ju göra det diskret Skrattande
    Det handlar inte om att någon har öppnat det, det har gått sönder på vägen. Är det någon som öppnar något så lär inte det komma fram till kunden.
  • Neblina
    s54238 skrev 2011-07-05 17:26:53 följande:
    Ok, de låter ju sjukt.
    De e ju skit om ni har de så. dock  är de inget jag känner igen från vårat kontor. vi behandlar inte våra kunder så på långa vägar. Visst får vi klagomål, men de handlar mest om att dom saknat nån veckotidning eller nåt, vilket oftast beror på att förlaget inte skickat ut dom som dom ska. Men e de som du säger hos er, kanske dom borde se sig om efter ny personal.
    Dra alla över en kam käns barnsligt.
    Har inte dragit alla över en och samma kam, har bott i andra städer där det fungerat exemplariskt men i denna stad är det totalt hopplöst.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Neblina
    JewelPilgrim skrev 2011-07-05 17:45:39 följande:
    Är det så många som har skrivit om stöld? Har jag missat i så fall. Däremot så har många skrivit om försvunna och trasiga försändelser men det likställer inte jag med stöld iaf.
    Ja det jag mest undrar över är hur paket bara kan försvinna, jag antar att posten hanterar alla varor säkert och någonstans måste de ju ta vägen tycker man.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.