Super blondinen skrev 2011-05-31 12:15:44 följande:
Hej alla vill gå ut med en allmän Varning för posten sverige som tar betalt för en tjänst som de senare inte följ följer.
Utan försöker i stället lura kunderna och säga att de inte var hemma när de var hemma,
Det här har hänt flertal gånger.
Och nu vill vi gå ut med en allmän varning för posten.
Vi har varit hemma hela dagen idag men endå så skriver posten att mottagaren inte var anträffbar ? = Inte hemma.
31 maj kl 10:02

Västerås-City, Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras 31 maj kl 07:52 Västerås-City, Lastad på bil, utkörning påbörjad 31 maj kl 07:49 Västerås-City, Ankomst till distributionsterminal 31 maj kl 02:57 Örebro, Sorterad 30 maj kl 19:00 Jönköping, Sorterad 30 maj kl 16:15 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
I Kungälv kan postisarna inte läsa. De slarvar bort mängder med post. Jag har blivit av med räkningar, brev med mycket mera. En del av det lämnades hos en på gatan bredvid. Marie hette den kvinnan jag heter Helena. Otroligt lika namn va? Eller inte. Vi har även olika efternamn och gatunamnen är inte lika för fem öre utöver att dem i slutet av namnet heter gatan. Posten gjorde nästan så att jag hamnade hos kronofogden en gång då de först slarvade bort en faktura för mig, sedan slarvade dem även bort påminnelserna för räkningen!!! Som tur var så fick jag till slut den sista varningen inför Kronkalle. Gissa om jag blev förbannad!!!
Sedan flyttade jag en port bort. Nu vet jag inte var min försvunna post hamnar då Marie inte får den längre. Däremot flyttade det in en tjej i porten som heter samma sak i efternamn med hon har en annan stavning. Malin i förnamn. I början fick jag 75% av hennes post och hon fick min. Till slut skrev jag en lapp och lade i hennes låda där jag välkomnade henne till den här adressen och varnade för att postisarna inte kan läsa här. Att jag hade fått nästan all hennes post sedan hon flyttade in och att jag ville även hon skulle kontakta posten om saken så vi båda gjorde det. Jag får fortfarande en del av hennes post men inte lika mycket som när hon precis hade flyttat in.
Jag litar inte alls på posten längre. Inte sedan jag flyttade till Kungälv.
En väninna som bor längre ner i samme område får en utländsk familjs post. Namnen liknar inte varandra för fem öre. Men posten slog rekord när de först lade den utländska familjens post i min väninnas låda, hon gick då och lade det på en gul låda så posten skulle lämna det till rätt adress nästa gång. Hon fick tillbaka SAMMA brev TRE gånger. Till slut satte hon upp en stor skylt på dörren där hon skrev något i stil med kära postis. I de här lägenheten bor ENBART XXXX XXXXXberg. Det bor INGEN annan här. Var vänlig och LÄS ordentligt på breven du lägger ner i min brevlåda då jag tröttnat på att behöva göra erat jobb dag ut och dag in när ni gång på gång lämnar fel post till mig!
Jag märker tydligt varje gång posten och reklambuden byter personal. Varför? För då hamnar min post fel, Malins post hamnar fel, reklamutdelarna kan inte läsa den stora skylten på brevlådan som säger INGEN REKLAM. Och ja INGEN REKLAM-skylten sitter väl synligt och är läsbar med stor text. Så varje gång personalbyte sker skickar jag mail till posten och SDR och ber dem att lära sina utdelare att läsa. Varje gång fattar de vinken. Tills nästa personalbyte....