• festia

Vad kan du om Harry Potter?

Visa vad ni kan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-02 21:12
    Det har smugit sig in ett litet fel på första frågan. Harry är givetvis sökare, inget annat. Så det spelar alltså ingen roll vad ni svarar på den frågan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 02:01
    har ni sett det här? J K Rowling har ett nytt projekt på gång! www.pottermore.com/

Men vad det är vet ingen förrän 23 juni. ÅÅH JAG VILL VETA NUUU!!! Jag hoppas på att det är en bok som antingen handlar om Harrys föräldrar och deras uppväxt eller om Harrys barns uppväxt

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?
  • festia
    La Lola skrev 2011-06-03 20:50:11 följande:
    Jag kan nog knappt uttala den där tjejens..Her nånting.....
    Hermione. Hmm, har aldrig funderat på att det är ett krångligt namn. Eller kanske om man läser det utan att veta hur det uttalas
  • Agent 355

Är brydd över ett fel (1:an borträknad) och skyller på svenskan (även om det knappast är inte applicerbart på frågan om varför Harry Cruciatusade Carrow.)

Men La Lola, om alla böcker med karaktärer med "krångliga" och "konstiga " namn faller bort, missar man inte en stor del av världslitteraturen då? ;)

• La Lola
    Agent 355 skrev 2011-06-03 23:21:33 följande:
    Är brydd över ett fel (1:an borträknad) och skyller på svenskan (även om det knappast är inte applicerbart på frågan om varför Harry Cruciatusade Carrow.)

Men La Lola, om alla böcker med karaktärer med "krångliga" och "konstiga " namn faller bort, missar man inte en stor del av världslitteraturen då? ;)
    Det gör man säkert.
    Om jag läser en bok så blir det ändå bara de som Dean Koontz skrivit.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Agent 355
    La Lola skrev 2011-06-04 00:04:03 följande:
    Det gör man säkert.
    Om jag läser en bok så blir det ändå bara de som Dean Koontz skrivit.
    Gött. Köönztiga  Koontz är något jag själv har missat!
  • festia
    Agent 355 skrev 2011-06-03 23:21:33 följande:

Var det frågan om Carrow som du svarade fel på?
  • Agent 355
    festia skrev 2011-06-04 00:26:06 följande:
    Var det frågan om Carrow som du svarade fel på?
    Jo men visst är det så! (Inte minns jag att Harry var så stingslig för lite ögonspott!)
  • Kimona
    La Lola skrev 2011-06-03 20:50:11 följande:
    Jag kan nog knappt uttala den där tjejens..Her nånting.....
    Hermione :) uttalas hörmajony xP
Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?