• festia

Vad kan du om Harry Potter?

Visa vad ni kan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-02 21:12
    Det har smugit sig in ett litet fel på första frågan. Harry är givetvis sökare, inget annat. Så det spelar alltså ingen roll vad ni svarar på den frågan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 02:01
    har ni sett det här? J K Rowling har ett nytt projekt på gång! www.pottermore.com/

Men vad det är vet ingen förrän 23 juni. ÅÅH JAG VILL VETA NUUU!!! Jag hoppas på att det är en bok som antingen handlar om Harrys föräldrar och deras uppväxt eller om Harrys barns uppväxt

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?
  • Kimona
    festia skrev 2011-06-03 21:55:05 följande:
    Hermione. Hmm, har aldrig funderat på att det är ett krångligt namn. Eller kanske om man läser det utan att veta hur det uttalas
    Som när Krister Henriksson läser den på cd skiva. Usch, han uttalar det som det står och vääldigt svenskt. Härmiiåne.
    Hufflepuff ska vi ju inte tala om
  • festia
    TjockKatt skrev 2011-06-04 00:24:47 följande:
    I första frågan finns inte det rätta alternativet?
    Antar att du inte har läst ts eller sett mina kommentarer om just detta. Nej jag skrev fel i första frågan, förklaringen finns i ett inlägg i tråden.

Jag gillar ändå att det är en del som har upptäckt detta fel, det betyder att jag inte är den enda nörden
  • festia
    Kimona skrev 2011-06-04 00:42:24 följande:
    Som när Krister Henriksson läser den på cd skiva. Usch, han uttalar det som det står och vääldigt svenskt. Härmiiåne.
    Hufflepuff ska vi ju inte tala om
    Låt mig gissa: Huffelpuff?
  • Kimona
    festia skrev 2011-06-04 01:18:02 följande:
    Låt mig gissa: Huffelpuff?
    Ja xD som marshmallowfluff typ xD låter så fel
  • MorsningKorsning

Attans! Missade slamkryparen, så går det då man inte tänker ett extra steg! I övrigt korrekt (förutom ettan då)

• festia
    Agent 355 skrev 2011-06-04 00:30:13 följande:
    Jo men visst är det så! (Inte minns jag att Harry var så stingslig för lite ögonspott!)
    Han blev förbannad för att Carrow betedde sig så respektlöst mot professorn. Jag blir nästan lite arg när jag tänker på det....
  • festia
    Kimona skrev 2011-06-04 10:38:38 följande:
    Ja xD som marshmallowfluff typ xD låter så fel
    Piff och Puff Jag har faktiskt aldrig läst (eller hört rättare sagt) en talbok faktiskt.
  • Mentat

Hmmm, har man läst HP litet för ofta om man tyckte att det här var lätt?

• Thaleya
    Mentat skrev 2011-06-10 10:09:03 följande:
    man kan inte läsa HP för ofta :D
  • festia
    Mentat skrev 2011-06-10 10:09:03 följande:
    Nej förfan!

Däremot har jag upptäckt att jag är den värsta nörden i världshistiorien. Jag har sett alla filmer hur många gånger som helst och läst böckerna om och om igen. Läste alla böckerna + såg alla filmerna för några veckor sen och kände att det får vänta ett tag tills jag gör om det. Så vad gjorde jag då för att stilla min HP-abstinens? Jag tankade hem PC-spelen Spelade ut ettan och tvåan på några dagar och nu är jag inne på trean. DET är fan tragiskt
    Thaleya skrev 2011-06-11 00:35:38 följande:
    man kan inte läsa HP för ofta :D
    Hear hear!
Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?