• festia

Vad kan du om Harry Potter?

Visa vad ni kan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-02 21:12
    Det har smugit sig in ett litet fel på första frågan. Harry är givetvis sökare, inget annat. Så det spelar alltså ingen roll vad ni svarar på den frågan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 02:01
    har ni sett det här? J K Rowling har ett nytt projekt på gång! www.pottermore.com/

Men vad det är vet ingen förrän 23 juni. ÅÅH JAG VILL VETA NUUU!!! Jag hoppas på att det är en bok som antingen handlar om Harrys föräldrar och deras uppväxt eller om Harrys barns uppväxt

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?
  • Astarte
    Astarte skrev 2011-06-02 22:01:13 följande:
    Nu ska jag passa på att fråga en sak som jag undrat. I filmen Halvblodsprinsen så är det ju Luna som hittar Harry på tåget, och de går sedan tillsammans upp till skolan. I början av scenen säger Luna något om att Harry är hennes vän, vad är det Harry svarar då? Säger han "you are no friend of mine"? Det låter precis som det, men det känns lite konstigt att han skulle säga så. Någon med bättre öron än jag som vet vad det är han säger?

En minut in!
  • Thaleya

10 av 10 rätt....men Första frågan står det fel på, Harry är inte Jagare han är sökare!!!

• Thaleya
    Astarte skrev 2011-06-02 22:03:44 följande:

" target="_blank">

En minut in!
    Well, you are my friend Luna

så Säger harry!
  • Astarte
    Thaleya skrev 2011-06-02 22:06:56 följande:
    Well, you are my friend Luna

så Säger harry!
    JAA. jag tänkte väl!! Det där har ärligt talat retat mig sedan jag såg filmen.
  • Thaleya
    Astarte skrev 2011-06-02 22:08:04 följande:
    JAA. jag tänkte väl!! Det där har ärligt talat retat mig sedan jag såg filmen.
    hihi skönt att det inte var så då :)
  • Astarte
    Thaleya skrev 2011-06-02 22:09:27 följande:
    hihi skönt att det inte var så då :)
    Nu hör jag det också! Det är hopplöst när man hört fel en gång, då hör man lätt bara det sedan.
  • Saralito

Jag blev lurad på frågan om de oförlåtliga förbannelserna, så 9/10 skulle jag vilja säga är ett fullt godkänt resultat. Men så har jag ju också läst böckerna minst en gång varje år sedan de kom Flört

• festia
    Thaleya skrev 2011-06-02 22:04:41 följande:
    10 av 10 rätt....men Första frågan står det fel på, Harry är inte Jagare han är sökare!!!
    Det står en tilläggskommentar i ts att första frågan är fel så då hade du alla rätt i vilket fall
  • festia
    Astarte skrev 2011-06-02 22:03:44 följande:

" target="_blank">

En minut in!

Tycker att det låter som att han säger "Oh I am your friend, Luna" eller "But I am your friend, Luna"

• festia
    Saralito skrev 2011-06-02 22:12:24 följande:
    Jag blev lurad på frågan om de oförlåtliga förbannelserna, så 9/10 skulle jag vilja säga är ett fullt godkänt resultat. Men så har jag ju också läst böckerna minst en gång varje år sedan de kom Flört
    Det är några fler som har blivit lurade av den
Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?